Yamaha XT125X 9 / 10

Yamaha / Yamaha XT125X
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 124 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 24000
vezetett km: 8000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

A kis simsonom után leraktam az A1 es jogsit, és mikor végeztem vele, kezdődött a nézegetés. Fontos szempont volt nálam a nyomaték, fogyasztás, és persze külsőleg is legyen megbámulható fajta. Mivel főleg túrákra használnám, négy üteműeket nézegettem. Nem szeretem a "nagyobb" kétüteműeknél, ha visít alattam. Szóval volt a CBR, XT , vagy esetleg a Varadero a célkeresztben. Még most sem bántam meg a döntésemet, azóta volt szerencsém kipróbálni a kis 125 ös CBR-t. Nos, az én 180 centimnek nagyon kicsi gép. Na de nem arról akarok tesztet írni.A Varadero meg úgy ahogy van bűn drága. Pedig nem lehet rossz motor, de nem volt annyi pénzem rá. Szóval, a választás az XT re esett. Megvettem, egyből beleszerettem a jellegzetesen mély négyütemű hangjába, illetve a hihetetlen nyomatékába, ami óriásinak tűnt egy kis gyári simson után. Néha még most is meg tud lepni az a 10en pár Le. Miatta szerettem meg a Supermoto stílust. Az ember ölhetetlennek érzi maga alatt a gépet, ami minden "kezdő"hibát korrigál. Ez talán kis méretének köszönhető. Akkor térjünk át a méretére. Az én ~185 centimnek kicsit kicsi a motor. (De ezt teljes mellbedobással kompenzálja a teljesítményével, illetve élményével :) ) Mivel 2005ös motor, elég modern kis Km óra van rajt. A visszajelzők közül kiemelném a benzinszint jelzőt, ami kivillan, ha a tankban van még kb 3 liter benya (ami amúgy 10 - 10,5 literes). Ez a 3 liter elég 100 km ig, még úgy is ha nem tötyörgős tempóban megyünk. Fogyasztása 4ütemű révén nagyon kevés, már sikerült kihúznom belőle 2,66 literes fogyasztást 100 kmen, de ehhez elég nyugodtnak kell lenni, mivel 70-80 között mentem végig. 3,5 ös fogyasztáshoz is hajtani kell már rendesen. Nem eszik túl sokat, lehet ezért nem nőtt nagyra ;))
Fontos tudni, hogy léghűtéses, tehát nem fogja fel a működésből eredő "zajokat"a vízköpeny, így kicsit zörgősebb a motor, de ezt meglehet szokni. Legalább hallod, hogy működik! :D
Kényelem: Hát nem egy túramotorra jellemző az ülése, ezt még egy kezdő is megmondja első ránézésre. 70-80 kilóméter után egyhuzamba már tud fájni az ülés. De hát ne is ilyen kis köbcentivel akarjünk 200 kilóméteres túrákat tenni.
Mi az ami nem tetszik benne?
Az egyik zavaró benne a mérete, ha magas az ember, ahogy azt fentebb írtam.
A másik az első lámpája.( A reflektor kb semmivel nem jobb mint a tompított) Úgy ahogy van ki kell dobni. Na persze csak viccelek, de azzal a lámpával te nem nagyon fogsz világosságot hozni az éjszakába. De ez könnyen orvosolható. Vegyél rá kiegészítő lámpát! Egyébként szerintem tökéletes motor. Mindenkinek ajánlom, kezdőknek kezessége miatt, divatmotorosoknak sportos- supermotos kinézete miatt, és ha rak rá az ember vmi sport dobot, mindenki megbámulja azzal a hanggal.

Városban ördög, városon kívül egy kicsikét "lusta" a tempóját nézve. De én így szeretem őt! :)
Végre 115 km/h-t sikerült kihúznom belőle, de ilyenkor már nagyon kiabál, hogy ezt nem kéne hosszútávon :)
Állítólag bírja a 90-100 as túratempót. Én inkább csak 70-80 al túráztam. Lám, nincs is semmi baja :)
1 szó mint száz, ha valaki négy üteműt szeretne, túrázni szeretne, vagy rajozni a városban, esetleg veretni a csajoknak, azoknak
ajánlom, ha nem vagy 2 méter magas, mert akkor úgy nézel ki rajt mint majom a köszörűkövön. De így is lehet szeretni. Én így szeretem. Ha cseréljük a motorolajat bent 6000 km ként, és foglalkozunk kicsit a géppel, nagyon meghálálja, és hű társunk lesz.
Leraktam az A2-es jogsit, szóval most meg kell válnom tőle, aztán jöhet egy 500 as gép.:)

Erre használta
Túra, találkozókra járás, és csapatni a városban.

Javítanivalók
Rossz önindítóval vettem, tehát csak berúgással indul az enyém. Na és aztán? Még az is illik hozzá!
Egyedül a fékpofa cserét kellett beiktatnom a költségvetésbe, de az sem volt túl drága.
Most a gumikat kell cserélnem.

Itt szervizelte
Szombathelyen, a Yamaha szervízben volt csak átnézetésen, fékpofa cserén semmi javíttani való nem volt. *kop kop

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Totya9503

Beküldve: 2013. augusztus 17.