Yamaha XTZ 750 8,2 / 10

Yamaha / Yamaha XTZ 750
gyártási év: 1992
lökettérfogat: 749 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 32000
vezetett km: 41000
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

A motor választásánál nagyon sokat nyomott a latba, hogy ezelőtt sporttúra motorjaim voltak és a haveri kör maradt is annál a kategóriánál én viszont időközben már nyitottam az endurózás felé.
A Yamaha XTZ750 super tenere és a körülbelül hasonló babérokra törő Africa Twin 750 között hezitáltam hosszú időn keresztül. Végül az azonos állapot esetén lényegesen olcsobb XTZ mellett döntöttem. Mellette szólt a kategóriájában legnagyobb lóerő és ellene a kategóriájában szintén legmagasabb fogyasztás...
A motor pozitív tulajdonságai:
- kifejezetten kezes,
- igaz, hogy az én 170 cm-hez drasztikusan meg kellett ültetni a mocit, de így elértük, hogy nagyon kényelmes és nagyon stabil lett.
- a megbízhatóság példaképe lehetne. Szinte lehetetlen tökre vágni.
- kifejezetten jól gyorusul és a végsebessége is elfogadható (200-nál mondjuk kicsit kevesebb, de csak ipeg, hogy kevesebb... de igazából 160-nál többel nem nagyon megy az ember egy ilyen motorral...)
- az alkatrész utánpótlása megoldott, sőt a bontókban is található hozzá szinte bármi.
- a futóműve szerpentinen, aszfalton és terepen is jó.
- jók a fékei.
- elég széles tartományben lehet hozzá gumikat kapni, még krosszben is létezik...
- jól pakolható.

Amik nem jöttek be:
- iszonyatos a fogyasztása. Esetemben ez azt jelenti, hogy a 8 liter inkább az alja az átlagnak, mint a teteje. Bár egyesek 6 liter körülre esküsznek, de akkor alószínűleg az ővéké a svájci improtból származó, speciálisan tűznizett változat. Én is szívesen áttüzniztetném a sajátom, de erre eddig nem találtam embert - a yamaha kereskedésben sem vállalták.
- kicsit nagy a súlya (235kg), de ez aszfalton egyáltalán nem érezhető. Terepen meg nálam inkább előnyként jelentkezett, mert így legalább nem mentem mintden állatságba bele... ;)
- a világítása valami katasztrófa... de lehet, hogy ez csak egyedi. Mindenesetre én sötétbe inkább nem használnám. Ellenben a féklámpája elsőosztályú.
- hiányzik belőle a 6. fokozat, mert az 5-ket már 40-50-től szépen veszi és azért durva, hogy ebben a fokozatban kell elérni az utazó 160-t is... Lehet, hogy a drasztikus fogyasztás egyik oka ez?

Erre használta
Külföldi hosszabb túrák. Olaszország, Ausztria, Szlovénia, Erdély.

Javítanivalók
Töltőtekercs leégett - csere 32e, bontóból.
Kuplungbovden elszakadt - otthon szerelve 2e.
ennyi - amúgy hibátlan.

Itt szervizelte
Yamaha szerviz, maszek és sk.

A beküldő 22 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: takacsek

Beküldve: 2008. június 20.