Yamaha TZR50 9,4 / 10
Yamaha /
Yamaha TZR50
gyártási év: 2009
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 7300
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: nem
Megbízható motort akartam, és ekkor esett a választásom a Yamaha TZR-re. Anyakönyvezett neve: Becci. 2009 Április 30-án vettem át a motort nulla kilométerrel, és az 1000 kilométeres járatás után kivették az összes folytást belőle (Elektronika, fúvókacsere, lánckerékcsere, kilométer óra tiltás kivétele - alapból csak 80-ig mér az óra). Teltek-múltak a kilométerek, a motor sosem hagyott cserben. Volt, hogy szervízbe kellett vinni, vagy kitisztítani a karburátort, dehát ez minden motorral megesett volna. Fogyasztása gyári állapotban 4 liter környékén mozog.
A BLOKK:
Először leszögezném, hogy mindig rendesen be kell melegíteni, és jó olajat (fullszintetikus, pl : ELF 2XT Tech) kell adni a motornak, meghálálja! lásd. az enyém :)
Minarelli AM6, tartós és remekül tuningolható, egy nagyon jó konstrukció. gyárilag kellően nyomatékos egy 50 köbcentis motorhoz képest, és 7ezer felett elég jó a teljesítménye.
2009 végén felkerült egy Gianelli Street 2T rendszer, ami jelentősen megdobja a motor teljesítményét, és egy 120-as fúvóka, hogy megfelelő mennyiségű üzemanyagot kapjon. Ezek mellé a szezon elején egy NGK BR10ES gyertyát is kapott (Gyári: BR9ES). Így a motor még nyomatékosabb, és 8000 fordulat felett a hangja mint egy 125-ösé, ereje pedig egy gyári 50-eshez képest nagyon jó! Ezzel a rendszerrel a motor tartóssága sem csökken, mivel direkt erre van kitalálva. Mikor felkerült, azthittem, hogy majd sokkal többet fog fogyasztani, főleg a karburátor behangolása után, de nem! 4 litert eszik, maximum 4.2 volt eddig. Normálisan lehet vele közlekedni, városban nincs ellenfele, elfér a sorok között. (bár nézték már 750-esnek :)))
A KÜLSŐ:
A nagy idomok teljesen az R szériát idézik, gyönyörű a motor designja, azthiszem ebben mindenki egyetért. Nekem Sport White színben van, fekete felnikkel. Szerintem bármelyik nagy motornak is vetélytársa lehet kinézetben! Szélvédelme megfelelő. A gyári tükrökkel tökéletesen magunk mögé láthatunk. A fényszórókon egy picit kell állítani, és éjszaka is jól használható a gép.
A FUTÓMŰ:
Első futója egy icipicit puha, a hátsó mondhatni gyárilag tökéletes. Elöl 100, hátul pedig 130 szélességű ContiTwist SM gumi biztosítja a megfelelő tapadást a gyári motoron. Nagyon jó gumi, bőven elég erre a motorra. És a kényelem? 150km simán lehúzható vele egy seggel. Azthiszem ez mindent elmond. Nem egy hasalós versenymotor, de sportos az üléspozíciója.
A FELSZERELTSÉG:
A gyárból kiguruló TZR-ünk eléggé jól felszerelt. 1-2 dolgot meg is említek: Gyárilag fém fékcső! Nagyon jó fékek vannak a motoron (2 dugós), a ContiTwist SM gumi tökéletesen megfelel, a futómű csodás. (nagyon fordulékony, könnyen kezelhető). A műszerfalon minden elektromos, digitális KM óra, mutatja az össz kilométert, ha túlmelegszik a víz, ha fogy az olaj, és egy indexvisszajelző is található itt. Nekem ez kevés volt, és feltettem egy Stage6 lcd hőfokmérőt, hogy lássam ha valami nem oké (eddig sosem volt vele baj), és egy Cateye Velo8 Km órát. Sokan kérdezik, hogy miért? Mert pontos, és van napiszámláló.
2010 Május 9: A motor tökéletesen jól teljesít, imádom! A Gianellivel nagyon jól megy, és a fogyasztása sem vészes... Hidegen pöccre indul!
SZERETEM!
Több kép az adatlapomon!
Erre használtaVárosban használtam, Túrázni voltam vele sokfelé
JavítanivalókSemmi az égvilágon!
Itt szervizelteYamaha Top Tata - Nem olcsó, de melyik márkaszervíz az?
A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
TozserKristofBeküldve: 2010. május 9.