Suzuki GSF1200 Bandit 8 / 10
Suzuki /
Suzuki GSF1200 Bandit
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 1200 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 116000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen
Régebben már írtam egy cikket de mivel, hogy azt az írásomat nem tudom törölni, ebben találtok hasonlóságot. Mikor azt írtam 88000 km volt benne. Most már 116000 km van benne. És sok mindent kitapasztaltam a motoron amit szeretnék az olvasókkal is megosztani.
Simson S50n, Suzuki GS 650, Yamaha FZR 500, aztán Suzuki GSF 1200
Azért eset rá a választásom mert azt mondták hogy jó és nyomatékos.
2005 áprilisában hoztam el egy 0 km-es banditát. " még a szőrök is rajta voltak a gumin, de akkor már tudtam hogy ilyen gumim nem lesz még egyszer."
A bejáratást a könyv szerintiek szerint végeztem el. 1600km után egy Yoshimura dob került rá igazából a vadak és az autósok miatt raktam fel. A bejáratás alatt előfordult, hogy nem vettek észre az úton haladók.
Első évben 12000km-t tettem meg. Második évre 20000km lett benne. Az első két évben csak tankolnom kellett nem volt vele semmi gondom. Szervizelést az előírtak szerint végeztem. "Gyors kanyarokban inog." A haverjaim 1000 sportgéppel motoroznak tudtam velük tartani a tempót.
27300km-nél volt a lánc cserém. 25900-nál az én figyelmetlenségem miatt az első teleszkópot szét kellett szednem és így új olaj került bele. A motor stabilitását csak az első teleszkóp keményítésével tudtam elérni" több olaj, rugónál 4mm alátét". Fékpofát elől 33000km-nél, Hátsó fékpofát 48300km-nél cseréltem előszörre. Közben 42000km-nél vége lett a 2007-es évnek is.
54000km kormánycsapágy utána húzás. 58000km második lánc csere. 59800km-nél hátsó fékpofa csere az előző valami EBC márka volt amit többet nem vettem. A 2008-as évnek 63500km-nél eset le a hó. " hóban eléggé csúszott a hátulja."
2009-es műszakira kicseréltettem az olajokat a fék és a kuplung szerkezetben. 74500km-nél cseréltetem ki a vezérmű láncot ami egy kicsit egyenetlenül nyúlott meg, de még számottevő hangja nem volt. Csupán csak egy hosszabb útra indultam vele. Ekkor cseréltem ki a gumi tömítéseket is ami a hengerfej fed lap leszorító csavarnál és a gyertyáknál található. „Maci füleknek is hívta már valaki”. 75200km-nél első fékpofa csere.
66000 km környékén vettem észre, hogy mikor berakom sebességbe megindul a motor mintha nem emelne ki a kuplungom. 84300 km-nél ellenőriztem a kuplungszerkezet dolgait. Mindenkinek akinek mutattam nem talált rajta semmi rendellenességet sem. A lamellák tolómérővel mérve 3mm volt az előírás 3.1mm megengedett alsó határ értéke 2.6. A kuplung kosárra meg azt mondták láttak már rosszabbat is nem veszélyes. A hiba nem szűnt meg.
Az olajfogyasztást 66000km-nél vettem észre, addig sem volt, csak mikor letekertem vele 2500km-t autópályán. Egészen 88813km-ig a felső nívótól az alsó nívóig megy le az olaj. A két olajcsere között nem kell olajt töltenem bele.
66000km tájékán vettem észre, hogy 5. sebesség fokozatban egy kicsit hangosabb a blokk mint a többinél. Idén télen ha leesik a hó szét szedetem apró darabokra és cserélem a hibás elkopott dolgokat.
90000km-nél van olaj csere és még jó lett volna ekkor szétszedni hibás dolgokat kicserélni.
88813-nál történt meg a nagy dolog, mikor előzésben 220-nál elkezdett valami a blokkban katingolni és erős gázadásnál nem akart menni. Onnét már csak utánfutón sikerült haza vinnem.
Szétszedéskor fény derült sok mindenre.
A váltónál a fogaskerekeknél eltörött egy hézagoló alátét aminek hatására összecsúsztak a fogaskerekek. „ kettő sebességet kapott egyszerre”. Ezzel még nem lett volna gond. A csúszócsapágyak szétszedéskor kiestek a helyéről.
Az összes károm: 4 fogaskerék ami vagy teljesen ledarálódtam vagy foghiányos lett, az összes nyugvó csapágy és hajtókar csapágyak, váltó golyós csapágyak olajszivattyú. Ha már szét lett szedve akkor gyűrűkészletet akartam cserélni meg szelepszár szimeringeket. A henger épségében csak a honolás ment ki amit csak honolással javítottam ki. A hengerfejen nem kellett sokat javítani. „szelep becsiszolás sem volt vészes”. A kuplungnál még mindig nem jött ki a hiba mitől vitte melegen a motort. A főtengelyen voltak nagyon kicsi kopási nyomok de vélhetően nem lesz vele nagy gond.
Leírás alapján ellehet gondolkodni mi miatt ment tönkre. Olajt mindig castrolt raktam bele.
88000km-nél vettem észre kis mértékű teljesítmény csökkenést.
Akkor jelenleg nem volt pénzem, hogy mindenből gyári alkatrész vehessek. Ezért bontóból szereztem egy összerakót forgalomba helyezhető komplett blokkot önindító és generátor nélkül kb. 13000km-est.
A blokkon vannak hegesztési nyomok valószínűleg törött motorból való külföldről. Annyit csináltam, hogy haza vittem, beraktam a vázba és felöntöttem olajjal. 2010ben ezzel a blokkal mentem 20000km-et gond nélkül.
Abban az évben 1 év alatt összeszedtem az alkatrészeket amik a szétfosott blokkhoz kellettek. Mindent nem tudtam gyáriban venni kerültek bele használt jó állapotú dolgok is.
Az nekem a tapasztalatom ha gyári alkatrészt veszek az jó minőségű és drága. Az után gyártott részek szarok. „Tömítés készlet”. Inkább használt gyári vagy, teljesesen gyári alkatrészeket ajánlok mindenkinek. A rossz után gyártott gumi alkatrészek miatt félig szét kellett szedni 500km után.
Végül is összeállt a blokk. Az olaj lehúzó gyűrűk nehezen akarnak bekopni 3000km után. A fogyasztásom is beállt 5 literre mint régen. A motoron most cseréltem ki, himbarendszer tűgörgőket, kerékcsapágyakat és most kapott tőlem előszörre teljesen új gumikat. Az első teleszkóphoz raktam 1cm-es rugó feszítést és 15W-s olajjal töltöttem fel most jó lett a stabilitása kanyarban is. A hátsó Fém fékcsövek hatására jobb lett a fék hatásom is. A motoron minden csavart kiszedtem és mindent kitisztítottam.
A régi kuplung került bele a régi blokkba és melegen megint csinálta sebességben, hogy viszi a motort. Más banditásoknál is halottam ilyet. Lehet ez az egyik gyenge pontja is. Suzukinál azt mondták vigyem fel és megnézik miért csinálja. Úgy gondoltam ez bandita hiba is és nem igaz hogy senki sem mondja meg nekem. Mindig a lamellákat mondták. Apránként elkezdtem cserélgetni a kuplung részeit és több suzukis szerelővel való telefonálás után utaltak a belső lamellákat fogó bordás tengelyre. Határozottan nem mondták meg. Azt mondták még nem nagyon találkoztak ilyen hibával vigyem be és megnézik.
A kuplungos hibát egy tűreszelővel oldottam. Most tökéletes megint.
Eredeti alkatrész nem sok maradt ez idáig a motorban. Kormány csapágyak, Főtengely, generátor, önindító, kuplung lamellák, motorszám, alvázszám, hengerfej.
Azt hiszem egy Bandit életét sikerült teljesen kiismernem az én használatom folytán.
Ehhez az motorhoz nem tudok szerintem mit írni később sem. Hiszen már majdnem az összes kopó alkatrészt kicseréltem.
Mindenki letudja vonni a saját tapasztalatait is.
Jöhetnek a széles utak kanyarokkal és Európa.
Ha Bármi kérdésetek lenne írásomhoz vagy motoromhoz: gyrzslt@gmail.com
„KEX”
Fogyasztásom 4.4-7.5-ig tart.
Voltam vele Párizsban, Bordauxban az óceánnál, Szlovákiát, észak Olaszországot, Ausztriát Horvátországot is bejártam Svájcot csak érintettem. legtöbbször 2 személlyel dobozzal és tanktáskával.
Az túrázásaim útján a motor volt a legerősebb láncszem.
Túrázásra nagyon ajánlom. De ha sokáig nézegelődsz és kicsúszol az időből hamar haza tudsz érni.
Még mindig ezt hajtom.
Erre használtatúrázás, motorozás
Bejárjam Európát
JavítanivalókNe pakold túl a dobozt az előírtaknál többel. "Suzuki erősebre is csinálhatta volna a hátsó vázat amire a doboz tartó megy fel."
Itt szervizelteTapolca
Saját magam
A beküldő 13 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
gyrzslt-KexBeküldve: 2011. május 12.