Simson S51B 7,6 / 10

Simson / Simson S51B
gyártási év: 1990
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 19300
vezetett km: 1500
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Jogosítványom megszerzése után sikerült egy Romet Kadet smkp-t beszereznem igen jutányos áron. Sajnos a blokkjával problémák voltak, raoncátlankodott, így egy nyár után meg is váltam tőle. Megcsinálhattam volna, ám szakértelmem hiánya miatt nem törődtem vele. Következő járgányom egy 207-es Jawa Babetta volt. Megbízható kis gép volt, ám valami nagyobbat szerettem volna 50 köbcentis kategóriában. A Rometem idejében valamiféle nagytestű robogóra fájt a fogam, ám késöbb a kedvezőbb ár, és váltós mivolta miatt Simsont szerettem volna venni. Nyári munka fizetése után rögtön meg is láttam a gépet: Ismerősöm udvarán állt, elég leharcolt külsővel, ám jónak tűnő motorral. Az 1990-es évjárat és az észrevétel, miszerint valaha valaha B-s volt (kombinált kapcsoló, gyújtáskapcsoló megvolt), valamint a 12V-os elektromos rendszter (gyárilag) és a 4 sebességes blokk (szintén gyárilag) meggyőzött. 50 000 ft-os vételár ellenében pár nap múlva haza is hoztam. Sajnos 16 év és cirka 20 000 km, valamint több gondatlan gazda megviselte a gépet. Ez a legtöbb keleti motorra is vonatkozik (a Babettával szerencsém volt, csak a festése gázos, de ő még idősebb, 25 éves). Az enyémmel úgy tűnik valaha borultak is, kókány MZ Trophy túlméretes hátsótelók voltak rajta, hajlít(gat)ott ülés, vagdalt hátsó sárvédő, és lámpatartó, kopott, helyenként rozsdás festés. A menetteljesítményére nem lehet nagy panasz, jól megy, bár robogót azért nem gyilkol 14-es fogszámú primer hajtással (max. dombnak felfele). A blokk csörög, ez nem lep meg, a kitartása viszont igen. Így is még nagyon megy, két személlyel is rettenetesen tud még szaggatni, dombok még IV. fokozatban sem kottyannak meg neki. Amúgy sok munka van benne már. Az elektromos rendszert nagyjából helyreállítottam igazi B-sre, index, akku, kürt újra a helyén van, és a festése is megújult. Sikerült gyári teleszkópokat beszerezni a túlméretes MZ rugók helyett, valamint nemrég a hajlított ülésvas is cserélődött. Már csak a sárvédőt kell hátul kicserélnem a lámpatartóval együtt, a gyári 12V-os matrica is folyamatban van. Egyszer még egy felújítást szándékozok a motorban, hogy ne csörögjön. Így kicsit gyáribb állapotban lesz.

Erre használta
közlekedésre, túrára néhanapján, földesúton mászkálásra

Javítanivalók
javítanivaló nemigen, inkább sok alkatrész hiányzott: indexek + tartói, villogó + töltőberendezés (ELBA), akku, egy rakat vezeték, féklámpakapcsolók - A sárvédők cserélve lesznek biztosan

Itt szervizelte
többnyire itthon, néha hozzáértőbb ismerősöknél; az elektromos rendszer alkatrészei, azért együtt húzósak, még szerencse, hogy pár dolog már megvolt, ezt leszámítva nem vészes

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: laci.28

Beküldve: 2007. augusztus 16.