Simson S51N 8,2 / 10

Simson / Simson S51N
gyártási év: 1984
lökettérfogat: 60 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 16000
vezetett km: 15000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Gyerek korom óta vágytam egy simsonra.
Mikor 2009-ben eljött az alkalom hogy vegyek egy erősebb, olcsóbb fenntartású 50-es motort rögtön tudtam hogy simson lesz az.
Azért választottam ezt, mert tartós, váltós, 50-es hez képest, viszonylag erős.
Miután megvettem átszabtam.
Nagyon lényeges a megfelelő minőségű alkatrész beépítése, holmi ergya dolgokkal nem érdemes összerakni. Főtengely csapágy ami érzékeny pont szokott lenni én FAG TVH C3 csapágyakat raktam bele kihézagolva, tökéletesen mennek. Lassan 8000km-óta is. Vettem rá tervezett Rezonátort (VRezo) ami szép hangot, és plusz teljesítményt is ad a gépnek. Futóműve pont jó, ha jók a teleszkópok, a kerekek, és a gumik akkor stabilan lehet vele menni. Ülése kényelmes hosszú út után se fáradok el rajta. 60-asra fúrt gyári henger van rajta Minituningal , jól gyorsul, nyomatékos is. Váltója hosszabb áttételű 4 sebességes, tirisztoros gyújtás van rajta ami gondozás mentes. 1:40-be kevert Repsol Scooter olajat használok, ezzel nem ömlik az olaj a kipuból, tisztán elég, és nem füstöl. Végre 84km/h-t tud. Kellemes 60-as utazót viszi.
Aki megfelelően ért hozzá, és nem gányolja össze, mindent precízen belerak, és jó minőségű cuccokkal használja biztosan tartós motor, bár nem árt kímélni is. Korához képest mai napig megállja a helyét.

Erre használta
Túráztam, szimpla tekergések , suliba járás.

Javítanivalók
Főtengely, henger, főtengely csapágyak, váltó , kuplung, első és hátsó teleszkópok, sziletek.

Itt szervizelte
Otthon.

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: polgari94

Beküldve: 2013. február 27.