Simson KR51/2 Schwalbe 6,2 / 10
Simson /
Simson KR51/2 Schwalbe
gyártási év: 1982
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 35000
vezetett km: 3000
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 4/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen
Vegyesen vannak a jó és rossz tulajdonságai. Nagyon jó dolog, hogy van rajta térdvédő pajzs, ez főleg esőben, hidegben és bozótos, bokrokkal övezett ösvényen válik hasznunkra. A kormány-ülés-lábtartó helyzete még így 185cm-es testmagasság felett is kényelmes.
Rugózási komfortja egészen egyedi, főleg két személynél (ne feledjük, ez egy eleve két személy szállítására tervezett konstrukció!): akár egy hajón ülnénk, lágyan hintázik. Sokan ódzkodnak tőle a dörzscsillapítású rugós lábak miatt, azonban átlagos minőségű műúton és közepesen rossz földúton mindez bőven elegendő. Jó dolog, hogy az akkumulátor (már amelyikben még üzemel) egy csavaros fedél levétele után elérhető. Továbbá egyszerűbb a hátsó kerék kivétele a jobb oldalon elvezetett kipufogó miatt. Az ülés alatti mélyedés nem valami nagy, de egy e.ü. csomag, egy izzókészlet, egy rongy és pár szerszám azért belefér.
A sebességváltás a többi típustól eltérően nem lábfejjel, hanem talppal és sarokkal történik, egyáltalán nem bonyolult, lehet használni krumpliorrú bakancsban és tornacipőben egyaránt. A taposólemez nagyon jó, az egész talp elfér rajta gond nélkül, nem kell egy darab csövön taposni. Menetzaja kisebb a többi típusnál, köszönhetően a motorházfedélnek. Emiatt kevésbé hajlamos a blokk a beázásra is.
És most jöjjön néhány hibája.
Alapvetően több ponton hibás konstrukció. Először is a blokk felfüggesztése: ellentétben az S50/S51 típusokkal, itt mereven csatlakozik a vázhoz, itt nincs rugalmas, vagy gumibakon ülő kengyel vagy bölcső. Ezért a blokktartó elem és a váz illeszkedési pontja a hegesztésnél repedésre hajlamos. Továbbá a homlokcső relatíve hosszú, ezért menet közben látni is, ahogy kileng előre-hátra. Az Earles-villás első felfüggesztés, ha már megkopott a lengővilla perselye, szilentje, és a gátlók szilentje, hajlamos idegesen viselkedni, illetve beszitálni. Elektromos rendszeréhez a fényszórót kivéve lehet hozzáférni, ez kicsit megnehezíti a szerelést.
Erre használtaMunkába járás, általános mindennapi közlekedés, túrázás.
JavítanivalókKomplett motorblokk-felújítás szakszerűen: hengerfúrás, új dugattyúszett, főtengely-felújítás új hajtókarszettel, új csapágyak és rugós tömítőgyűrűk, 12V-os elektromos rendszerrel, új gyári hengerfej. Illetve a gyújtás: a hibát én magam építettem be, egy utángyártott megszakító és kondenzátor személyében, ami azóta is olykor bohóckodik.
Világítás, gyújtáskapcsoló bekötése, féklámpa bekötése, kipufogó felújítása, rugós felfüggesztésűre átalakítva. Ülészár és zárlemez beszerelése. Teljes újravezetékezés.
Itt szervizelteJómagam, néha az elején barátnőm apja, illetve gyakran jó hírű szerelő és tuningoló cimboráim.
A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
2T1cylBeküldve: 2012. augusztus 2.