Simson S51 Enduro 7,4 / 10

Simson / Simson S51 Enduro
gyártási év: 1987
lökettérfogat: 60 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 70000
vezetett km: 15000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 6/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Szép jó napot mindenkinek!
Ez nem hagyományos S51 teszt (mert abból már ezer van) inkább csak pár megfigyelés meg tanács ha tizenévesen neked is minden vágyad egy Simson mint ahogy nekem is volt…
Akkor vágjunk bele!
Vásárláskor:ha nem vagy képben a műszaki dolgokat illetően ne egyedül menj inkább vigyél egy szakembert magaddal, de ne a havert aki azt mondja :”semmi gáz nem lesz értek én a szimóhoz!”Egy jobb szimszoné max. 80000t érdemes kiadni többet nem, igaz vannak akik 130 meg 160ezerért kínálják merthogy minden faszán fel van újítva meg meg 40ezres fényezés-láttam mát ilyet-stb. de kerüld el azokat mert ha ilyet veszel kiröhögnek és szemen köpnek.Nem vicc.Ennél jóval olcsóbban is lehet jó szimód.
Tipikus hibák:villanyosság: kondenzátor az alaplapon melegedhet és ha keményen hajtod a gépet hamar tönkremehet, ennek tünetei beégett megszakító nehezen induló motor vagy ha már bemelegedett minden előzmény nélkül leállhat.
Lendkerék:öreg mágnes demagnetizálódhat okai gyenge szikra de a mágnesek megrepedhetnek és ilyenkor nem megfelelő időpontban szakad meg a primer áram ami szintén gyenge szikrát eredményez.
Gyújtógyertya:Isolator 260 ugye ugye! ezt teszik bele az öregek de sajnos a mai Isolator már nem az az Isolator mint régen, én például egyszer vettem egy olyat amely szikrázott ugyan mikor néztem de ha már beszereltem a motorba nem indult a vas, viszont a 25 éves Isolátorral elsőre beröffent.Amit én javaslok és amit nekem is javasoltak NGK B6HS ; B7HS ; B8HS ; B9HS ezek közül valamelyik biztos jó lesz a vasba. Nekem 60ccm-es volt abba 7es volt a jó.
Alaplap és tekercsek:a tekercsek felett bizony már eljárt az idő:sérült szigetelés szakadás nagyon gyakori.Ami nagyon fontos vannak utángyártott tekercsek , ezek lehetnek nem teljesen méretpontosak-mert talán a Taiwani szakember nem figyelt oda vagy nem tudom-de beleérhetnek a lendkerékbe!Mé baj ez?Nem csak azért mert kopik a lendkerék meg a tekercs széle, hanem van egy gyárilag meghatározott légrés a kettő között a gépkönyv írja pontosan mennyi, de ha nem annyi már gyengébb a vas, én nem tudom mennyi, nézzetek majd utána!De előfordul olyan is, hogy nem lett elég szoros a tekercselés és kidörzsölődik a szigetelés a rezgések miatt, majd menetzárlat keletkezik. Tünetei ennek is nehézkes vagy lehetetlen indíthatóság gyönge motor stb.Használjátok a multimétert ne tippelgessetek!
Gyertyapipa:ha muszáj venni akkor vedd meg a NGK komolyabb változatát vagy tegyé rá Pannónia pipát enyémen az volt semmi panaszom nem volt rá.:)
Megszakító:gyár azt írja elő legalább 3000kilóméterenként ellenőrizzük a hézagot a megszakító érintkezőfelületeit a gyújtás időpontját, csöpögtessük meg azt a filcdarabot pár csepp olajjal hogy ne kopjon hamar a bütyök.
Mennyünk a mechanikára-e!
Még nem a motor ne őrüljetek meg . A váz.Hát, háttal ugye nem kezdünk mondatot de egy megfigyelést közzétennék.10ből 3 szimónak 30méterről látszik, hogy görbe a váza.Mitől?Nem tudom.Tippelni tudok.
Lánc:hát én nem ismerek senkit aki állított volna láncfeszességet szimón, be van takarva ugye?!Időnként nézzetek rá és feszítsétek meg a jó életbe mert nem olcsó!Kenni sem árt.
Jöjjön a blokk!
Léptetővilla időnként eltörik, illetve a „nagy futásteljesítményű” szimóknál elvannak kopva primer hajtás fogai.Ezt kicserélni nekem 6300 jó magyar forint volt.
Ha már hengert kell fúrni érdemes akkor már 60asra megcsinálni, jobb lesz.Alig drágább mintha csak túl méretes dugattyút és hengert szeretnél.Az én motoromba SKF csapágyak voltak olcsó volt meg nem rossz.Komolyabbat én nem vettem volna bele.(Koyo)
Olajat is érdemes 3000kilométerenként cserélni.Én 950Forintos Prista olajat tettem bele,drágábbat szerintem nem érdemes, ez a márka más típusa ment a benzinhez is.
A karburátort évente legalább szedd darabokra és tisztítsd meg, ha leteszed a mocit érdemes a karbiból a benzint elhasználni mert 1 hónap után ott valami zöldes nyálkás takony lesz ami eltömíti a járataid,mármint a szimszonét, vagyis a karbiét.

Na most így hirtelen ennyi jutott eszembe ha kérdés van nyugodtan írhattok.Vagy felvehettek szkájp-ra.

Olvassátok a www.jovonk.info-t!

Ja, majd elfelejtettem, cseréljetek évente a puklunggörgőket

Erre használta
Túrázás, horgászat

Javítanivalók
Már leírtam.

Itt szervizelte
Otthon, meg a Csabi apjánál.

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: János21

Beküldve: 2012. január 7.