Simson S51N 9,2 / 10
Simson /
Simson S51N
gyártási év: 1979
lökettérfogat: 60 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 3000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen
2007 január elején vettem a legelső Simsonom.Egy Simson S50N volt az alap,gyújtáshibával(hiányzott az ék a lendkerék alól).24 000ft ért vettem és semmit nem értettem hozzá.Egyből ismerősöm garázsába vittük,Ő ajánlotta a motort.Másnapra meg is volt.Nagyon élveztem,soha nem fogok olyat érezni mint mikor először mentem vele.Kmolyan leírhatatlan élmény volt.S50B-s blokkja volt,42mmre fúrt hengerrel(66ccm)veszettül ment.Suliba járáshoz használtam(10km) és ahogy hazaértem mentem is vissza motorozni estére sötétben értem haza.Gyakorlatilag rajta éltem.Elkezdett érdekelni a Simson téma jobban beleástam magam.Elkezdtem kacsintkagtni a S51es blokkok felé,abból is az ún hosszúnégyessel átalakítottak felé.Tavasszal vettem egy S51es blokkot drabaokban.Életemben akkor láttam először szétszedve S51es blokkot.Egy hét alatt beszereztem a hosszúnegyediket és a 60as hengert,dugót.Ugyanaz az ismerősöm összerakta ment is.Másnap indultam Balatonalmádiból Zánkára.(50km)Másnap indultam haza,félúton elkezdtett rángatni és durrogni a gép,megijedtem, hogy ilyen messze mit csinálok.Hazahozott.Annyi becslet volt benne, hogy hazahozott.Nem akartam elhinni mikor másnap megnézte az ismerősöm,a kondi gyakorlatilag egy fekete széndarab voltsemmi nem maradt beőle ami eredeti kinézetére utalt volna.Kicserétük.Ment ismét nagyon örültem de jött a baj.Kb 5 km után széthullott a föntengelyen az alsó görgő.Darabokra, a kosár beleékelődött a főtengelysonkába, a gögrőket nem mindet sikerült megtalálni de ami megvolt az sem volt felismerhető,inkább sejthető.Sajnos ez az ára annak, hogy sietve lett összrakva.Ekkor már valammenyit sejtettem mit hogy kell, egyedül kiszedtem a blokkot,rájöttem, csak menne nekem is valami nem vagyok hülye,ez is csak motor,ugyan az van benne mint az elődjében(Jawa mustang)ebben is van főtengely,dugó,váltó stb csak máshogy.Közben a helyére vettem egy blokkot.Szegény be volt állva mert télen kint maradt henger nélkül(!)még le sem volt takarva.A főtengelyházat feltöltöttem olajjal és vártam picit.Gumikalapáccsal és egy nap rááldozással sikerült átforgatni.Gondoltam ha forog megy isBetettem a gépbe ráhúztam egy 50ccm-es hengert és láss csodát.Elindult 5-6 rúgásra.De a hangja....megmaradni nem lehetett mellette.A kiabálást nem értetted úgy csörgött zörgött csikorgott.Csodák csodájára ezzel a blokkal motoroztam végig a nyarat!.kb 70 et ment a gyári 4es váltóval.Augusztusban aztán elszántam magam nekiálltam a másik széthullott főtengelyes blokknak.Egyedül széthúztam(igaz, először szerelési könyvvel dolgoztam,de mindeki elkezdi valahol).Egyedül az utolsó alátétig szétszereltem és ami egy kicsit is kopott volt azt cseréltem.Tanultam a dolgokból,kerül amibe kerül,legfeljebb nem egy hét alatt lesz meg hanem ha lesz rá pénz.egy hónapom ment rá.Új 60as főtengely,új dugó,gyűrű,összes csapágy,szimmeringek,kuplung,egyéb "extrák" pl km óra,féklámpa stb és minden ami csak forog és kopik.Közben gondoltam legyünk alaposak,újrafestettem.Amit az első indulásnál éreztem leírhatatlan.Nagyon büszke voltam magamra.Csak járt a motor és én álltam és néztem és néztem és csak néztem.Helybenjáratás 2 délután megvolt 3-4 órát ment kisebb megállításokkal.Utána elszántam magam az első körre.Vigyáztam nem pörgettem lassan óvatosan.Hamar sikerült bejáratni a motort,Kb minden nap az volt a program, hogy reggel fölkeltem és estig kint voltam az úton, mint az első simónál.Imádtam a gépet.Nagyon a szívemhez nőtt.Sajnos hirtelen felindulásból "nekem robogó kell" eladtam.A mai napig bánom.Az árából egy Gilera Typhoont vettem.Nem sokáig volt meg.6 litert vett meg 120km en.Én túrázós típus vagyok,ez nemigazán az én motorm.Elcseréltem 2 hét után(248km-t mentem vele).Cserébe a jelenlegi motorom kaptam,egy Kawasaki AR 125öst.Nem hasonlítom a Simsonhoz mert nem lehet,más mindkettő,de imádom mindegyiket.
Erre használtasuliba minden reggel-d.e. d.u. tól estig pedig csak kedvtelésből folymatosan mentem,hétvégeken túrák
Javítanivalókvannak voltak lesznek de ezeket bárki meg tudja csinálni otthon
Itt szervizelteelőször ismerős, utána csaki én(még apum sem Ő pedi g autószerelő volt)
A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
adam1989Beküldve: 2009. március 4.