Simson S50B 7 / 10

Simson / Simson S50B
gyártási év: 1975
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1200
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

2009 novemberben vettem a motort egy jó barátom összeköttetésének köszönhetően. A motor 19000Ft-omba került, ami elárulja akkori állapotát... Endúrósítva volt(kipufogó, gumi, ülés, teleszkó), amit aztán visszaalakítottam szépen lassan.
2010-ben kezdtem el felújítani és tuningolni is. Kapott 4 felömlős hengert, ami középtartományba volt hangolva, és nagyobb karburátort. Ekkorra már a szívemhez nőtt a masina, ami már piros fehér árnyalatban tündökölhetett.(fehér váz, bordós-piros tank és dekni)
Ma egy általam faragott 3 felömlős henger van rajta és egy 18,5-ös bvf karburátor. A motor eléggé fentre van hangolva, de így is megbízhatónak minősül, bár etéren meg sem közelíti a gyárit.

Véleményem a motorról:
Ha egy gyári s50-est vesz valaki, az 2,3-2,4 literes fogyasztássala világ végére elviszi. Amit sokan elvétenek, az az, hogy lecserélika gyári konfúzoros kipufogót, és helyette újat tesznek fel... ez nagy hiba, ugyanis a gyári kipufogó közel optimális a gyári hengerhez.
Ha valaki nekiáll tuningolni egy 'esötvenest' szembesül a 3sebességből adódó akadállyal, és a lökettérfogat lekorlátozottságával(pl 48as külső átmérőjű gyári persely). Emellett viszont lehet belőle egy aránylag forgós, de utcán is motorozható gépet csinálni, ami természetesen az élettartam rovására válik...

Erre használta
Városi mászkálás, néha parkolóban egy kis körözgetés, döntögetés. Ritkán gyorsulgattam vele kicsit.

Javítanivalók
Egyszer leferdült egy hengerfej, tönkrement a kondi, gyújtást sokszor keleltt állítani, villamos hiba is volt néhányszor.

Itt szervizelte
Mindent otthon szereltünk, és faragtunk a tesómmal.

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Gali_koma

Beküldve: 2011. június 9.