Simson KR51/2 Schwalbe 6,6 / 10
Simson /
Simson KR51/2 Schwalbe
gyártási év: 1982
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 30000
vezetett km: 6000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 5/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen
Én nagyon szerettem ezt a gépet . Kényelmesnek mondható . Megbízható ha odafigyelnek rá és kíméli az ember , de magától a géptől nem lehet meglepő menetteljesítményeket várni . Ami jó dolog benne a mai napig , hogy az alkatrészellátás nagyon jó , minden van hozzá eredeti és utángyártott is , de utóbbival vigyázni kell főleg a magyar alkatrésszel . Megfordultam vele nagyon sok helyen , amerre csak vittem , mindig az maradt meg hogy szinte soha nem állt meg csak vitt , ha csörögött valami benne , vagy kopogott a főtengely , de mindig hazavitt hogy aztán szereljem . Városban , városok és falvak között , néha enyhe földúton . Ha rendszeresen karban tartja az ember és vigyáz a blokkjára , minden alkatrészét cseréli ha szükség van rá és megadja neki a jó olajat ( Én Castrol 2tact racinget használtam 1:40 ben ) akkor a hibáival együtt ( valami soha nem jó rajta ) megbízható kis motor . Nekem a megbízhatóságát bebizonyította , hogy nem egyszer nyomtam vele le a mátrát vagy a cserhátot , 90 - 150 km ekre mentem el otthonról de az ülése alatti szerszámkészletet nem kellett használni útközben soha .
Nekem főként városban volt nagyon jó az egyenesekben , a kanyarokban is nagyon lehetett dönteni . Városban mindenhol tartotta az 50-55 km/h s utazósebességet . A mátrában a nagyobb emelkedőkön 2 - esben végig vitt , igaz kb . 30 al , de nem pörgettem túl , így is lazán megtette a dolgát a 3,5 le - s motor . Ha nagyon nyeleztem akkor 65 - 70 et ment egyenesben végre , de az már nagyon üveg volt neki . Nem volt erőgép de modernebb és 3x \\\"erősebb\\\" volt mint az akkori kor gyenge boltbajárós motorjai ( Jawa művek , Babetta , Romet , Riga & Társai ) . Mivel nagyon kis íven megfordult bárhol elfértem vele , ezzel a motorral az egész városi cirkálás egy vicc . Egy időben elkezdtem vele kijárkálni vele a hegyekbe és keményebb terepre , mivel ott akadt akkoriban sok munkám . Ha kihúzattam domboknak fel és lendületből mentem ott is elment 1-2 ben, néha 3 ban , bár a nagy dombokat nagyon útálta , de nem kellett szétforgatni hogy kimenjen . Viszont tönkre is lehet tenni így , mert Városi motor , az utcára van kitalálva .
Enyhébb földutakon viszont egész jó mondjuk ha az öregek mennek ki vele kapálni , 2-3 ban laza kis gázzal , 30-40 el szintén eldöcög . Amit még nagyon értékeltem az a komfortérzete volt , jó volt neki az úttartása, ja és a lábvédő lemezek hideg időben felbecsülhetetlenül jól jönnek , hogy ne fagyjon szét a lábam .
.
Menetteljesítmény :
Gyorsulása az nem nagyon van , de amit ennél gyorsulásnak hívunk , az a 60 - 70 es végsebesség eléréséig tartó állandó , lassú , egyenletes időt jelenti .
Egyszer sikerült bőven túllépni egy irgalmatlan lejtőn az óraszerinti 80 at, ami meg is hozta a bajt . A gyári 48 köbcentis 3+1 (4) sebességes 3,5 lovas motorral, negyedik sebességben csutka teljes gázon . Valószínű hogy beleugrottam a 100 ba .
Ennek viszont meg volt a következménye : TÚLHAJTÁS . Gyűrűk kopása , főtengely , szimeringek , estébé. Egyből újíthattam fel . Felújítod , bejáratod , hajtod mint a hülye mintha sportmotor lenne aztán 100 km és megint vége az egész motornak . Az anyag minőség strapabíró , csak a motorikai alkatrészek nem bírják a nagy igénybevételt .
A sportos vezetést a kanyardöntögetéseken kívül nem igazán szerette.
Rossz tulajdonságai :
Olyan nem létezik hogy tökéletes lenne a motor , bár a típus több mint 30 éves és az enyém is 27 éves konstrukció , de egyszerűen megbízhatatlan . A fentiekben írt megbízhatóság teljesen igaz , pár száz km - ig amikor megint beadja magát és meg kell szerelni aztán megint ugyanez a körforgás . Az első negatívuma hogy bár öreg , de egy 50 cm3 es motorhoz képest egy kicsit eszik , valami mindig csörög , vagy kattog , kopog . Ha épp ez nincs akkor az üzamanyag ellátás , a karbi , vagy az elektronika adhatja meg magát , egyszóval a motor imádata mellett mindig jelen van a félsz hogy hazavisz e .
Az orvosság : Szerelés -} 500-800 km semmi gond - } szerelés vagy beadja magát .
Összességében azért egy szeszélyes mint minden simson, de jó mindenes ( segéd)motor , sok mindenre jó, mindenhova és mindenkor elvisz . Képeket az adatlapomon látsz .
Erre használtaBejártam vele az egész környéket , mindenhová ezzel jártam .
JavítanivalókMinden amit el lehet képzelni .
Itt szervizelteEgy hozzáértő ismerős .
A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
vendégBeküldve: 2009. június 19.