Simson S51 8,4 / 10
Simson /
Simson S51
gyártási év: 1980
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 3000
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 6/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: nem
Kezdődött ott, hogy megvettem, hazavittem, kipróbáltam. Gyanúsan füstölt nekem, de hát azt hittem, hogy csak nagypapám megint valami 1:10-es keveréket adott. Gyertyát beköpte, később kiderült, hogy ette az olajat a lyukas szimering miatt, (persze az eladó azt mondta, hogy frissen cserélte azokat. Azután a gyújtás kondit elégette és ette párban a megszakítóval. Ez ki lett vezetve az akkufedél alá (később elektronikus gyújtást kapott). Világítását hátul ledesre cseréltem, így állandó a fényerő ott, elől pedig dupla izzó világít. Indexek ledesek és van rajta egy ledes fordulatszámmérő is. Aksi nincs! akit érdekel egy 22000uF-os kondi látja el ezt a szerepet a ledeknek. Újra lett festve, porlasztó számtalanszor kipucolva. Amióta rendesen tömítve van minden, azóta egyszer sem állt le, páradik rúgásra indul (porlasztó tisztaságától függően :D) Összességében nagyon szeretem, bár 1-2szer az elején otthagyott, de ma már csak akkor csinálja, ha kifogy a benzin.
Ami a motorba cserélve lett:
-szaki (ismerős) megreszelgette egy kicsit az átömlőket (de csak minimálisan)
- Egyedi rezonátoros kipufogót kapott
kb 6000-6500 fordulatra hangolva (pontosan én se emlékszem, bár ezt én csináltam hozzá tervezőprogrammal)
-nagyobb lánckerék van elől+kisebb hátul
Teljesítmény/fogyasztás
Rosszul gyorsul, viszont:
Végsebesség sík úton, szélcsendben:
74 km/h
Ha teljesen elfekszek rajta:
81 km/h
fogyasztás:
szabályosan 40-el(néha ilyen is van :D)
1,5-1,7l/100 km útviszonyoktól függően
50-60 között:
2,1-2,4l/100 km
agyonhajtva 70 felett
2,5-2,7l/100 km
Üzemanyagnak sima 1:50-es 95-ös benzint használok
Erre használtaHát mire nem? :D Erdőbe járkálás, ha lusta vagyok, ezzel megyek akár a-ból b-be, kisebb túrázás, enyhe és közepes terepezés, stb...
JavítanivalókAnno megszaggatós gyújtásnál a kondi, ez vitte magával a megszakítót is, de miután kikerült az aksifedél alá, már nem égett össze;
Porlasztót még ma is rendszeresen takrítanom kell;
Apróbb hibák is vannak, néha elhagy 1-2 kevésbé fontos csavart, de ez nem a motor hibája.
Itt szervizelteOtthon. Megspóroltam a munkadíjat, mert csak időbe került. A hengerreszelhetést egy ismerős ingyen megcsinálta nekem.
A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
zoleee01Beküldve: 2012. április 24.