Schuberth S1 8,8 / 10

Schuberth / Schuberth S1
Schuberth S1
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2007
minőség: 9/10
kényelem: 9/10
strapabírás: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Egy NZI Spyder 3 évi használata után döntöttem úgy, hogy cserélek. Két dolog zavart benne : Zajos volt és a napvédelem nehezen volt megoldható. Én nem vettem sötétített plexit, inkább egy egyenes szárú napszemüveget tuszkoltam bele minden alkalommal. Nem volt túl kényelmes megoldás....
A keresgélés közben találtam az S1-re, ebben gyárilag benne van az egy mozdulattal leereszthető "napszemüveg" és a leírások szerint a leghalkabb sisakok egyike. Tény, hogy bitang nagy héjat csináltak hozzá, emiatt egy picit nehéz is, ( 1540 g) , viszont valóban nagyon csendes bukó, akkor sem kezd el súgni-búgni, amikor elfordítja a fejét az ember. Nyaknál rendkívül jól zár, a belső párnázat körkörösen felfekszik, ha pontos a méretválasztás, szinte megmozdíthatatlan, anélkül, hogy összepréselné a fejedet. A szellőzése sok sisakkal ellentétben valóban működik, talán túlzottan is, ha kinyitod a felső szellőzőt, kicsit olyan érzés, mintha befújna a szél. A napvédelem megoldása mintaszerű, a héj oldalán kialakított mozgató bütyökkel kinlódás nélkül, egy mozdulat a használata, s a színezése is jól eltalált, sem túl sötét, sem túl világos. Én a dupla "D" gyűrűs változatot választottam, ez az első, nem csatos sisakom, de azt kell mondjam, nem csalódtam. Néhány felvétel után szinte félkézzel kezelhető ez is, s a rögzítése szerintem pontosabb, mint a csatosé. Ami furcsa volt talán, az a súlya. Az NZI spyder a carbon héj miatt jóval könnyebb volt, s a Schuberthben a napellenző és a mozgató mechanika is többletsúlyt jelent. Mivel minden párnája kivehető ( a fejtetőnél is ) így a tisztítása tökéletesen megoldott. Sajna ez a korábbi sisaknál nem volt így , csak az arcpárna volt kivehető, utáltam is az összeizzadt belsejét egy idő után, rendesen. Apropó, fejtető : a felső párnázat tulajdonképpen párnacsíkokból áll, így tartós motorozás után, levételkor csíkonként lelapítja a hajadat, kicsit béna külsőt kölcsönözve... :)
A kétoldali mechanika hermetikusan zárja a héjhoz a plexit, sajnos viszont nehezen viseli a durva használatot, a benne levő pöckök eltörhetnek, nekem is sikerült hazavágnom egyet. Az euromotornál, ahol vettem, díjmentesen cserélték. A speciális réteg, amit felvisznek a belső oldalára, 100%-ig véd a bepárásodástól, sajnos azonban típushiba, hogy egy idő után "lehámlik". Na, nem magától, hanem attól, hogy nyitáskor az alsó plexiélet kell felnyomni, nincs külön nyitófül, így a védőréteg is óhatatlanul sérül, s elindul a leválása.
Ar ára ( 140.000.- ) szerintem elfogadható, a szélzajmentesség, a kényelmes belső, a beépített napvédelem, jó szellőzés, valódi páragátlás, szétszedhetőség, valamint a pontos záródások miatt.
A plexi apróbb problémái miatt nem adtam 10-est.

Problémák
plexi mechanika, páragátló réteg tartóssága

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: jano444

Beküldve: 2007. október 31.