Römer RR 502 8 / 10
Römer /
Römer RR 502
Römer RR 502
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2010
minőség: 9/10
kényelem: 7/10
strapabírás: 9/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: nem
2009. Október 3.-án vásároltam ezt a sisakot a Suzuki Hollósnál. Ugye megvásároltam a kicsi Gixxert, kellett hozzá minden felszerelés.
Nos, Römer sisakot lehetett ott kapni. Nekem tetszett külsőre a bukósisak, talán picit az is befolyásolt a vételben, hogy a SUZUKI-s kártyának köszönhetően kaptam kedvezményeket. Ezt a buksit 50 000 Ft-ért értékesítették, én elhoztam 10 000 Ft-tal olcsóbban. Nos, ebben vezettem már haza.
Nem volt viszonyítási alapom, ezért futó kényelmetlenségnek tudtam be azt, hogy amikor például félrefordítottam a fejemet mondjuk 110 km/h-nál, kissé fütyült. Máig nem tudom, hogy mi töri meg a menetszelet a sisakon. Nem hangos a fütyülés, de nem is valami kényelmes.
A plexit, amit kaptam hozzá gyárilag, bebuborékosodott, szivárványszínű lett. Olyan szinten, hogy már nehezen láttam ki a sisakon. Gondoltam, biztos nem tartottam megfelelően karban a bukót, bár azért fúrta az oldalamat az, hogy mindig a dobozában tartottam. Elmentem a Hollóshoz, és ahogy meglátták a plexit, szó nélkül lecserélték a plexit, és még ajándékba is kaptam hozzá egy feketét. Én voltam a legjobban meglepve.
Nos, az új átlátszó, és a fekete is bebuborékosodott, de már nem ekkora erővel. Visszamentem, és megkaptam az újabb fejlesztését a plexiknek. Ezek már patentül működnek! Semmi bajuk nincs. A Hollós megígérte, hogy majd értesít arról, hogy mi lehetett a probléma, de ha hinni lehet azon híreknek, hogy a cég megszűnik, aligha jut tudomásomra.
Szellőzése a sisaknak jó. Nem izzad a fejem, inkább azt mondom, enyhe nedvessége van.
Üvegszálból készült, van azért tömege. Gixxerrel megjártam a Dabas - Zalaapáti - Dabas távot, azért nyomta már a nyakamat. Végén már az összes autópálya-pihenőnél megálltam haverral, mert muszáj volt megmozgatni a nyakam.
200 km/h felett ezzel a sisakkal motorozni részemről nem ajánlott, hacsak valakinek nem számít a hallása. Például (óra szerinti) 272 km/h-nál nem rángatott a sisak, viszont a teljesen gyári sportmotor hangját nemigazán hallottam a magas fordulatszám ellenére.
Robogóhoz tökéletes a sisakom. Jól szűri a zajt, bár akkor apróbb lélegzési problémák már akadnak. Picit erőltetve kell vennem a levegőt, de nem vészes a dolog, meg lehet szokni. Ismét kiemelem, hogy nincsen viszonyítási alapom, de nem hiszem, hogy például a Nolan, az X-Lite, vagy az Arai sisakokban nem lehet könnyedén levegőzni.
Összességében azt mondom, hogy ez a sisak inkább az igencsak lassúbb menetekre, halkabb motorokra alkalmas. A mérnökök nagyon ráálltak a védelemre, ez látszik is, csak az olyan dolgok, mint a fütyülés, azt valahogy elfelejtették kompenzálni. Védelme a sportmotorra megfelelő, zajszintszűrője már inkább egy ötvenes robogóra jó. Sajnos nagyon nagy a különbség.
ProblémákFütyül, ha a fejem félrefordítom 110 km/h felett, nehézkes bukó, nagyon enyhe lélegzési problémák.
A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
DJ_KölyökBeküldve: 2010. május 4.