MZ TS 250 8 / 10

MZ / MZ TS 250
gyártási év: 1981
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 1981
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 35000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 4/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

1981-ben vásároltam autószerelő munkatársam hatására,mert neki volt egy zöld szinű luxus kivitelű 250/1-ese.Sajnos ilyet már nem tudtam még pult alól sem szerezni,igy meg kellett elégednem a standard kivitellel ,melynek nem volt fordulatszámmérője és a tankról is hiányoztak a krómbetétek. De igy is nagyon örültem és édesanyám pénzbeli segitségével leszurkoltam érte a 17700forintot(a fizetésem 2500 volt)Füzesabonyban.Rátérve a motor tulajdonságaira,sokan mondták,hogy könnyű az eleje ,én ebből nem tapasztaltam semmit,még akkor is stabil volt a kanyarokban mikor magas kormányt raktam fel rá és kétszeméllyel motoroztunk Sirokra a motoros hegyi felfutó versenyt megnézni,pedig a kanyarokban már a tenyeremet is le tudtam volna tenni az aszfaltra és már attól tartottam ha még egy centit szűkül a kanyar ive már nem tudom bevenni.A stabilitásáról még annyit, hogy egyszer az öcsémmel a hátam mögött a gázkart beszoritva az alján lévő csavarral 50 km-es sebességgel, elengedett kormánnyal mentünk végig egy 2 km-es egyenes úton úgy,hogy csak a térdemmel kellett finoman korrigálni.Megbizhatóságára azért kapott 10 pontot mert soha nem romlott el útközben, igaz a szervizelésére és a karbantartására mindig odafigyeltem.Ha úgy gondoltam hogy egy bowden ,vagy a lánc már megért a cserére hát kicseréltem ,hosszabb út előtt pedig leellenőriztem a gyujtását és a karburátort.A fogyasztása 3.5-5liter között mozgott, de átlagosan 4 literrel lehetett számolni.A Mezőkövesd-Balaton közötti távon sem ment 4.5liter fölé a fogyasztása ,pedig én vittem a hátsó űlésen a négyszemélyes előteres sátrat,az oldalcsomagtartón kettő bőröndben a haverok és az én összes cuccommal.A másik két motor egy 350-es jawa és 350-es cezet kicsit többet fogyasztott utassal pedig az enyém olyan széles volt mint egy busz.Féltünk is ,hogy az első rendőr aki meglát hazazavar.A megpakolt történetet csak azért irtam le mert elhülve olvastam az etz 10 literes fogyasztását a haveroknak is voltak és nagyon spéci gépek voltak,igaz 0.5-1literrel többet fogyasztottak és keményebb volt a járásuk , de végsebességben mig engem 120-125 megfogott addig az övék 140-et ment.Főleg emiatt nekiálltam tunigolgatni, sokkal jobb nem lett,de legalább már megette a hat litert.Erre mondják,hogy aki nem ért a lóhoz az a fejét üti.Úgy tiz éve sikerült hozzá szereznem hozzá olyan hengert,hengerfejet,karburátort ami nem volt módositva , azóta az van rajta,már nem érdekel mennyit megy ,magaskormánnyal 120 fölött már úgyis nagyon fúj a szél.

Erre használta
Túrázás, motorozgatás csak úgy cél nélkül,vagy kifejezetten célirányosan.

Javítanivalók
kb 15000km-nél sebváltó visszahúzó rúgó.Egy svájci órában is tönkremehet a rúgó,svájci sapkában már nem valószinű.A szokásos gyertyák, megszakitók,kondenzátorok,bowdenek,láncok,izzók.Bale
set miatt első villa ,első kerék ,kormány,irányjelzők , ja meg a váz,tehát a szokásos kötelező szerviz szerint előirányzott alkatrészek.Komolyra forditva a szót,előztem egy volgát az előtte levő trabant kombi pedig bekanyarodott egy utcába, én pedig felakadtam a vonóhorgában.Ts 250-en mögöttem jövő haverom mesélte,hogy olyan szépen repültél mint a dzsudósok.

Itt szervizelte
Molnár Sándor a szerelő neve,vagyis engem hivnak igy,mindent én csináltam rajta soha nem engedtem senkit hozzányúlni(a festék fújását kivéve)az alkatrész árakra már nem emlékszem.A külső átalakitgatások kerültek sokba és itt inkább időről beszélek,de szerintem megérte.

A beküldő 27 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: carreragt

Beküldve: 2010. február 12.