MZ TS 125 6,8 / 10
MZ /
MZ TS 125
gyártási év: 1983
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 2000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 5/10
megérte-e a vételt: igen
Elég rossz műszaki állapotban vettem a motort, bár esztétikailag nem volt rossz állapotban. Nem volt a motorban nyomaték, mivel a főtengely kúpja, amire a forgórész, és ezzel együtt a megszakító-bütyök felfekszik, el volt verve, így ferdén feküdt fel a forgórész. Nem lehetett gyári értékre beállítani a gyújtást ennek következményeként. Ezt egy kis reszeléssel sikerült orvosolni. A másik gondja a kuplungpálca volt, ez össze volt hegesztve, így engedett tengelyirányban. Ez cserés volt. Még pár alkatrész kicseréltem, amint a listában is látszik, és végül elég megbízható motor lett. Az átalakításra 2010 őszén került sor, ennek során át lettek helyezve a hátsó teleszkópok, így puhább lett a rugózás (gyárilag elég hintaló jellege volt terepen), meg lettek erősítve a lábtartók (gyári állapotban, csak egy kicsit leért, és össze-vissza hajlott), a motor hasmagassága is növekedett 5 cm-rel, meg persze a kipufogó fel lett emelve egy házi enduro-könyök segítségével.
Egy Simson Star-om volt előtte, a Simson-hoz képest sokkal gyorsabban lehet vele terepen közlekedni. A Simson legnagyobb gyengéje a kicsi első kerék, meg a teleszkópok, de nyomatékban is jóval elmarad az MZ-től. A TS egyik gyenge pontja az elektronika.
Ha valaki most szándékozik MZ-t venni, javaslom neki, hogy csakis ETZ-t vegyen, annak ugyanis már generátora van, a TS-eknek meg dinamója. A generátor sokkal tartósabb! A dinamónál a forgórészről veszik le a nagy áramot, a generátornál meg az állórészről.
Erre használtaErdei túrák
Javítanivalókkuplung pálca, z13 első láckerék 2db, hátsó lánckerék, lánc 2db, láncvédő bakelit 2db, láncvédő gumicső 3db, s51 kuplungpersely, váltócsapágyak, kuplung nagy lánckerék, kuplunglánc, első gumiköpeny, gumitömlő 2db, gyújtótrafó, karburátorfelújító készlet, fesz. szabályzó, dinamó forgórész
Itt szervizelteOtthon
A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
hobbymotorosBeküldve: 2011. október 18.