MZ ETZ 125 8,6 / 10
MZ /
MZ ETZ 125
gyártási év: 1987
lökettérfogat: 149 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 4665
vezetett km: 5000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen
2006-ban hoztam házhoz egy Yamaha RD 125 LC 10W. A sokat várt Japán csodából 1év után egy kiutált motor lett a sok hiba miatt. Talán az utódja (TZR 125) tartósabbra sikerült, de nem akartam avval is kisérletezni.
2007-ben akadtam rá az MZ-re a városban mindössze 30ezer forint volt. Müszaki persze nem volt rajta és sokat ált a motor. Mielött nekifogtam volna a felújításnak elgondolkotam azon is, hogyha felújítom csak bukni fogok késöbb rajta így minnél hosszab ideig kell használnom.
A javítanivalóknál mindent felirtam amit cserélve lett vagy javítva lett a motoron. Lehet találni Nagykereskedőket akik forintokért adnak vadi új alakatrészeket a motorhoz.
A motor összeségében amióta felvan újítva gond nélkül gurul az utakon.
Egyetlen egy hibája van a tipusnak és az a váltója. Az áttételeket nagyon rövidre csinálták a németek. Nekem 50km/h-nál 4000-ret forog a motor 5-ösben. Így ha falun kivülre megyünk eléggé pörög a motorja és nem lehet föntebb váltani. Amúgy nekem a 150-es hengerel és 125-ös hengerfejel nagyon nyomatékos lett a motor szóval erő az van benne. Persze nem NSR vagy TZR, nem tud 160km/h és nincs 7-8másodperc alatt százon, viszont nem esik ki az ember foga ha rajta utazik és 100km után se érzi kényelmetlenek az ülést. A második személyt bizonyos esetekben megérzi a motor.
Erre használtaMunkábajárás, barátokkal motorozás/túrázás, családi kirándálások, kisebb távok (sarki bolt)
JavítanivalókElső teleszkópszár szimering, első fékbetétek, fékolaj, fékcső, indexbúrák, első lámpabúra, km/h spirál, markolatok, kormányvégdugó, fényezés, hengerfej tömítés, kipufogótömítés, kipufogó kitisztítása, levegőszürő, karburátor (elég volt a felújítószett), kuplung lánc, kuplung fogaskerekek, első lánckerék, hátsó lánckerék, lánc, gyújtáskalapács, szénkefe, biztosíték tartó, akumlátor, lánc védő gumi, láncvédő bakelit, berúgókarra gumi, váltókarra gumi, teleszkópszár védő gumiharmónika, első lábtartó, első lábtartó gumik, gyertya, hátsó teleszkóp szimering, üléshuzat, elektronika
Itt szervizelteSaját magam szervizeltem, de a javítás így se volt olcsó
A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
Bütyök™Beküldve: 2008. július 11.