MZ ETZ 250 6 / 10
MZ /
MZ ETZ 250
gyártási év: 1984
lökettérfogat: 243 köbcenti
ekkor vette: 1987
eddig használta: 35
km óra állása az elején: 35000
vezetett km: 150000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 3/10
megbízhatóság: 3/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 4/10
megérte-e a vételt: igen
1987-ben vettem, egy darabokra széthajtott MZ-t. Ösztöndíjam 4 éve arra ment rá, mire összeraktam. Mindent cserélni kellett. Főtengelytől kezdve a hátsólámpán át a kerékbelsőig. Azóta 2x volt teljes generál. Legutóbb 3 éve. Na, akkor kapta meg az utolsót. Tőlem, biztosan. Új, műhelyben kapott pözsós metál piros fényezést, tank, deklik + 2 db sárvédő. Az elejében új szimering, olaj stb. Azóta nagyon jó. Hátul az anno trophy-knak az első telószárába belerakott hátsó ETZ rugó pont jó. Így kb 5-8 cm magasabb a hátúlja. Aki ismeri a típust, tudja hogy az ETZ-nek egyik nagy baja, hogy nincs eleje. Ezzel kissé előrébb ment a súlypont. De még így sem a tuti. Elöl kapott egy Bridzsi gumit, hátul meg a 80-ban is gyártott Metzeller gumit. Van egy másik MZ-m is, ami 1988-óta áll és azon ugyan ez a mintás metzeller gumi van, amit most vettem. Ezk kb. 5 éves.
Most mit írjak. Volt mellette 2 db kawasakim is. Hát... ezen minden elromlik ami csak tud. Egy biztos. Mindenből törekedni kell a gyári-ra. Én azóta a levágott kipufogót kidobtam, eredeti NDK-dob, igaz nem új. de nem fúrkált faragott. Karburátor ugyan ez. Eddig ennek a kettőnek a nem megfelelő beállítása miatt majd 20 éven át szidtam az NDK-t, hogy mekkor xart csináltak. Azóta, minden eredeti. Megjegyzem, soha nem volt akkor pénzem egy újra. Lövésem sem volt milyen egy normális MZ. De 16 évesen 1985-ben ez kb. akkora álom volt, mint most egy lottó 5. Elérhetetlen. Amikor mégis sikerült darabokban megvennem, huh, talán akkor egy kawasakinak sem örültem volna jobban.
Akkor a tények.
Elsőfék. Akinek van mersze, jó gumival egyenes úton, az húzza meg teljesen a fékkart Én megtettem. Teljes felújítás, szimering munkahenger stb.. után sem blokkolt le kb 100 Km/ó sebességnél. 188 cm magas vagyok és a 100kg túlodalán. Ennek lehet ez is az oka. Azért fékez tisztességesen, de ezen a motoron értelmét nyeri a hátsó fék. A fék visszajelző első kapcsolót 3x cseréltem újra. Mind xar volt! Egy NDK-s bontott azóta is jó.
Kanyarban imbolyog, kissé-nagyon lágy, de nagyon kényelmes. Alattam hamar felüt elöl-hatul. De a feleségem szó nélkül felül mögém. A Kawasakin 2 nap rábeszélés mire belemegy egy kb 50 km -es repesztésbe. És nem a sebesség miatt nem ül fel rá.
Minden kapható hozzá és olcsón. Magam szerelek rajta mindent. Egy teljesen darabokban lévő motort, ha minden meg van, akkor 1 nap alatt bőven összedobható. A keverékre és a gyújtógyertyára nagyon érzékeny.Ha egy szivatás után nem indul azonnal, akkor már valami nem ok! Ezt -15 C fokban is tudta.
Nekem katonaságtól az udvarláson át a mai napig építkezésen, elrohanni gyorsan valamiért, nagyon jó szolgálatot tesz-tett. Ha megadod neki ami kell, akkor nem lesz vele bajod. De "szerelni" azért kell. Ha nem nyélgázzal mész vele, azaz 5000 alatt tartod a fordulatot, akkor sokáig jóban lesztek. Én úgy érzem, hogy valahol 70-90 km/ó között van 5.-ben az igazi szerelme. A fogyasztás ekkor kb 4-5 liter. De röviden rohangálva kb 6 liter.
Amit szeretek benne: egyszerűség, olcsóság, könnyen motorozható, ja és nagyon sokan újra megnézik " huh de jó állapotban van" jelzésekkel konstatálják a kis mocit.
Ami nem tetszik: biztosíték-ház kiesik a biztosíték !. állandóan résen kell lenni, hogy ne folyjon a blokkból az olaj, a kuplungja csapnivaló, gáz-visszaengedésnél az a hülye gyűrűhang a blokk felöl.
35 éve meg van. Szinte családtag. Azért még nem beszélek hozzá és nevet sem adtam neki ha csak nem " ETZ 250-es típusú motorkerékpár"-al megjegyzés, amikor kérdezi a nejem mivel megyek, nem számít annak! :)
Erre használtamindenre. na jó, hajónak azért annyira nem jó! :)
JavítanivalókMinden. A kormányt még nem kellett javítanom! :)
Itt szervizelteOtthon. alias 1. számú garázs. / 3 kisebb van, csak azért! :) /
A beküldő 35 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
jommyBeküldve: 2012. június 6.