MZ ETZ 150 8,8 / 10

MZ / MZ ETZ 150
gyártási év: 1988
lökettérfogat: 143 köbcenti
ekkor vette: 2003
eddig használta: 2004
km óra állása az elején: 14000
vezetett km: 2500
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Az első NAGY motorom volt, amit nagyapám petting gyanánt használt Komárja után sikerült megkaparintani a ballagásra összeharácsolt forintokból, szóval a véleményem teljesen elvakult, és ezt büszkén vállalom is:). Az élményt most inkább nem írom le, gyerekkori álmom vált valóra, amikor egy szép napon édesapámmal megnéztük egy bazár hirdetés alapján. Ha van szerelem első látásra, akkor ez az volt. Gyönyörű volt, gyári állapotú, csak egy kicsit a formáján változtatott az előző tulaj, de pont annyi, amennyitől csak szebb lett sztem. Tudom nem mentem vele sokat. Tudom van aki ezt a pár kmt belelapátolja a vasba pár hét alatt. De nekem akkor ennyi benzinre futotta, és minden egyes megtett kilométer után ugyanazzal az idióta vigyorral a pofámon szálltam le róla, mint mikor elhoztuk. Probléma azzal volt, hogy nem voltam még tapasztalt (most sem) motoros, és nem ismertem a típust. Hidegen mindig első pöccre indult, melegen is, de ha valahol ott hagytam egy fél órára, ki kellett tapasztalni, hogy mennyit kell szívatni, és utána már ilyenkor sem volt gond. Persze, kellett szerelni. Kellett vennem bele egy új akksit, meg kellett csináltatnom az első telót, mert eldurrant a szimering. De motorral gond soha nem volt, mindig tette a dolgát. Ami a baja, hogy bizony tényleg hamar kinövi az ember, és az a talán 14 le bizony ma már karcsú. Az autósok letoltak maguk elöl, előztek ott is, ahol nem fértek el, stb. Ezért kellett cserélnem, és sajnálom, hogy így alakult. Ha a későbbi motorjaim mind ilyen állapotúak lehetnének, mint ez a gép volt, összetenném a két kezem. Volt, hogy a benzinkúton nem hitte el a kutas, hogy nem törököktől hozattam, tudta, hogy ott még gyártják. Volt, hogy az idős bácsi ment át a zöld lámpánál a zebrán, én álltam elöl, és odajött megnézni, gratulált, és még én szóltam neki, hogy menjen fel a járdára, mert elütik. Persze csajozni nem lehetett vele, meg hát, hű, büdös, meg hülye hangja van, meg fúj de régi, meg milyen gáz már, még egy épkézláb kulcsa sincs. Szerencsére én ezeket megfelelően nagy ívben szartam le, ha tehetném vissza is vásárolnám a gépet. Egy hozzám hasonló mocibuzi vette meg, szakadó esőben vitte el, azt mondta, még csak az esélyét sem akarja megadni annak, hogy valaki elvigye előle, pedig úriemberként tartottam neki, Ő telefonált először, és jöttek is volna már mások megnézni. Hogy az ömlengés végén legyen valami hasznos is: teljesítménye nem nagy, de kezdőknek, vagy városba pontosan elég, se több se kevesebb. Ha csak mellékutakon bolyongasz vele, megint elég, itt 70 -80 között szépen elpötyög, kb 4000-et forog, így tényleg kivinne a világból is. Főúton viszont minden előzést gondolj meg, mert ha visszaváltasz 4dikbe, kipörgi magát szépen akár még 7000- is, de amint felváltasz 5-dikbe, visszafullad, nincs benne sajnos annyi erő, hogy megtartsa. Nyilván ez függ attól is, hogy mekkora vagy, milyen állapotú a gép, de pl az kemény 75 kilómat a full gyári vas ilyenkor már nem bírta. Ha van egy emelkedő, szembeszél, vagy mégrosszabb, a kettő kombója, hát bizony szokj hozzá a 70-hez, nem fog e fölé menni tartósan. A kényelmével nem lesz gondod, a fék, futómű, ha KARBAN VAN TARTVA, akkor elég lesz. Szóval hajrá, én csak ajánlani tudom, hátha Neked is ilyen szép emlékeket hoz:)!

Erre használta
Túra, közben város

Javítanivalók
Akksi kellett, gyertyakábelcsere, ez szívás volt, egy időben ezért nem akart indulni. Az első telóban eldurrant a szimering, kb ennyi, másra nem emlékszem.

Itt szervizelte
Yamaha Németh Győr: jól megcsinálták a telót, de az öreg Németh lehetne kissé "vevőcentrikusabb" is...

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: djani86

Beküldve: 2009. június 25.