MZ ETZ 251 8 / 10

MZ / MZ ETZ 251
gyártási év: 1989
lökettérfogat: 243 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 30000
vezetett km: 12000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A 150 es Etz- m után vágytam egy kicsit erősebbre, de nyugati (nagyon távol keleti) vasra még nem volt meg a pénz. Twin sport Jawat néztem először, de ahol lakom, sehol nem találtam hozzá alkatrészt, azt meg nem szerettem volna, ha minden apróság miatt heteket kell állnia, mire beszerzem a cuccot. A 250 es Etz-k formája nekem nem jön be, csak a kicsié, uh lett a kisebbik vázba szerelt nagyobb blokkos gép, a 251. Nem bántam meg a vételt, bár egyszer már beállt a főtengelycsapágy. Sajna nem tudom, mennyi kilométer lehetett benne, mivel a régi kilométeróra üvege törött volt, és az előző tulaj vett egyet bontva. De az állapota alapján nem volt egy leharcolt gép, én pedig közben igyekeztem tovább szépíteni. Az utazó 80-90 megvan vele kényelmesen, de sajna itt még letolnak az autósok. Én lánccsere alkalmával előre egyel nagyobb számú lánckereket vettem, így kicsit kevesebbet forog túratempóban, a dinamizmusából sem veszített sokat, lehet még vele előzni, ha visszarakod 4.-be. A kényelme sztem teljesen jó, az ülés puha, és elég széles, a lábad jó helyen, a kezednek is kényelmes. A GS 500-omon például jobban szenvedek, mint az Mz-n. Szélvédelme alulról karcolja a nullát, de nem is megy olyan gyorsan, hogy ez zavaró legyen. Én végsebességre olyan 130- at mentem vele kb, ennél több sztem komolyabb tuning nélkül nem is hozható ki belőle. A futómű és fék ehhez a veszett erőhöz elég, persze kell az, hogy karban legyen tartva. Ha jó az első tárcsa, stopzhacc is vele, bár ez nem az én stílusom, vagy lehet hogy csak jobban féltem a gépet. Az első telóban kicsit sűrűbb olaj van, így kicsit keményebb, de jobban viselkedik kanyarban. Forgalmas főútra én már nem ajánlom annyira, mert ahhoz, hogy tudd tartani a tempót az autókkal, folyamatosan üvegelned kell, és azt meg persze nem szereti. A törődést meghálálja, és rosszabb minőségű, kevésbé forgalmas utakon például jobb, mint a GS 500-om, pedig az sem egy gyorsasági. Az Mz jobban elsimítja az út egyenetlenségeit, és ilyen úton általában a tempó is olyan, ahol még kényelmesen 3-4000 körül foroghat, ezt szereti hosszú távon. Remélem nem kell megválnom tőle, és meg tudom őrizni az utókornak ilyen szép állapotában. Édesapámnak és nekem is sok munkám van benne, az utóbbi időben költöttem is rá, pl a láncban és a lánckerekekben még nincs 1000km, a hátsó gumiban még nincs 500 se. Most szegénykém ki van vona ideiglenesen forgalomból, várja, hogy legyen pénzem főtengelyre. Alkatrész van dögival, a dolgok jórésze szinte gombokért, a minőségük azonban elég gázos. Én a gépet nagyon jó szívvel tudom ajánlani, sőt talán minden mocisnak kéne legalább egy év, amíg Mzvel járna. A szerelést , gondozást és megtanulja alap szinten ( vagy jobban, ki mennyire nyúl bele), és a technika alapjait is el tudja vele sajátítani, ereje pedig kezessé teszi, de azért csak ésszel, ezzel is ott lehet maradni valahol az út szélén. Én kezdésnek tuti újra ilyet vennék.

Erre használta
Túrázás leginkább, néha város, sajna egy hónapig futárkodnom is kellett vele pénzhiány miatt, de nagyon bántam, akárhogy vigyáz rá az ember, ilyenkor jönnek a karcok, és minden jobban kopik.

Javítanivalók
Volt egy nagygenerál, mivel beállt a főtengelycsapágy, sajna most valszeg újra ez a helyzet, bár még nem szedtem szét, de nem tud 4000 fölé forogni.

Itt szervizelte
Yamaha Németh Győr: jó munkát csináltak, bár a főnök stílusát nehéz megemészteni
Maszek szerelő: ő csinálta a generált, jó munkát végzett és máskor is segített sok hülyeségben.

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: djani86

Beküldve: 2009. június 25.