MZ ETZ 125 9 / 10

MZ / MZ ETZ 125
gyártási év: 1988
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 22400
vezetett km: 8100
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A választásom azért erre esett, mert hosszas keresgélés után teljesen véletlenül rábukkantam egy lepedővel letakart rejtegetett darabra. Előtte a szokásos szamárlétrát jártam végig-Romet,Simson..aztán jött a kis MZ. :)
Jó áron sikerült hozzájutnom egy motorikusan felújított, de évek óta álló (kb10) "donor motor"-hoz. Értsd.: egy másik MZ is volt a háztartásban és mikor azzal csúsztak, baja volt a szegény kis MZ szolgált tartalék alkatrészül. Így az évek során szépen lecsupaszodott. Ám a bejáratáson sem sikerült túl esnie. Hazaérkezése után az első dolog volt , életet varázsolni a blokkba...ha az megvan, utána még is csak nagyobb kedvel áll neki az ember !..A karburátor tisztítás (kocsonyásodott matéria) és egy gyertya betétel után a 2. rúgásra indult.Ami azért meglepett. Pattogó, erős hangja volt, gázra nagyon jól reagált, szóval bíztató volt !:) A javítanivalók első részében leírt "pótlások" után következett 1 olyan szezon amilyet minden motoros (főleg MZ-s ) csak irigyelhet. A tankoláson kívül semmi teendő nem volt a kicsikével. Megjárta a Horvát határt is, a Balcsi partot többször, no meg persze a Zalai dombság szerpentinjeit is néhányszor ! :)...kb 6.000km belement gyönyörűen. Tökéletes volt. Az alapjárati fordulat 1000 illetve az alatt volt, a töltésjelző még ekkor sem villant fel.Elektronikusan is tökéletes volt. A motor hidegen-melegen első rúgásra indult. Végsebességre hasalva egyenes úton némi hátszéllel 130 is sikerült neki! A fogyasztása hosszútávon 2-3 liter körül mozgott, rövidtávon azért 4-5 is volt. Erős volt, megbízható , és emellett azért szerintem szép is : ) A javítanivalók 2. pontjában olvashattok a csodás első szezon utáni szörnyű 2. szezonról...most itt a 3. szezonunk, jelenleg ismét fénykorát éli. És repeszt mint a mérgezett.. :)

Erre használta
Kanyarvadászat,városban rohangálás, túrák egyedül illetve 2 személlyel, hosszabb utak, örömmotorozás :)

Javítanivalók
1. A tankot a sok éves állás előtt telerakták (felkészülve a bejáratásra...) és ez a hosszú idő alatt szépen berohadt, megromlott,kocsonyásodott,szét marta a tank belsejét. 2nap kemény munkájával sikerült helyrehozni ezt is. Aztán következett minden sorban ! Igazából nem javításnak nevezném az elkövetkezendő műveleteket hanem inkább PÓTLÁSNAk. A hiányzó főfékhenger,fék-kuplung kar, kitámasztó,indexek-búrák,tükrök,ülés,hátsó lábtartók,blokktartó,szilent gumik,elő teló szimmeringek,benzincsap,biztosítékok.

2.Aztán egy nap, váratlanul, indítás után még alapjárati fordulaton döcögve éles kattanás majd a "TIKK" és megszorult. A hajtókarnál lévő egyik hézagolólemezből letört egy darab és a henger falán "felkúszva" a tetejét is agyonverte. Egy fúrás, dugózás és a szükséges alkatrészek cseréje után épp csak bejáratás kezdeténél, ismét egy furcsa dolog történt. Eltűnt a kuplung,majd pár másodpercre rá "TIKK" és megint megszorult..Először azt hittem megint a dugó..bár csodálkoztam mert hideg volt a motor...mint kiderült a kuplung kosár szegecsei megfáradtak és "leforgott". A csere után ismét működő képes volt. Október körül 5.be 50-60-as tempónál megint beállt...ismerős érzés...most viszont megint kuplungra gyanakodtam...hát dugó volt..a vadonat új 2000km-t se futott dugó félbetört..(valszeg öntéshiba)..és szerencsémre a kipufogó nyíláson távozott. Szóval újabb dugózás következett.

Itt szervizelte
Itthon

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: jack_hereer

Beküldve: 2011. május 28.