Malaguti F12 Phantom 4,4 / 10

Malaguti / Malaguti F12 Phantom
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2002
eddig használta: 2005
km óra állása az elején: 8000
vezetett km: 6000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 2/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 4/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 4/10
megérte-e a vételt: nem

A motort egy kereskedésben vettem 2003-ban, ami olasz robogók és motorok behozatalára szakosodott. Később kiderült, hogy ez nagy hiba volt, mert az Olaszországból behozott motorok nagy része hulladék volt, vagy törött, vagy több darabból lett összerakva. Vásárlásnál már eleve gyanus volt a kilóméter óra állása, 8000 km-t mutatott. A motort az eladó szerint 2002-ben gyártották, de később a Malaguti hivatalos márkakereskedőjétől megtudtam (az alvázszám alapján) hogy ez nem igaz, mert 1998-as a motor. Szóval így indult a történet.

Több motort próbáltam ki a vásárlásnál, és ez volt a "legjobb".
A motor úgy lett összerakva, felújjítva, hogy elmenjen 100 km-t, utánna pedig megadta magát. Természetesen többször is visszamentem reklamálni a kereskedésbe, ők pedig több alkalommal szerelték a motort. Vásárlásnál velem volt egy tapasztaltabb barátom, de sajnos nem derült ki időben, hogy a motor nem a legjobb.

A motort kb. 1,5 évig használtam.
Totálisan megbízhatatlan volt.
Ami csak elromolhatott rajta, az el is romlott. Több mint 100 forintot költöttem rá, a vége felé már nem mertem mele menni.

Budapesten, az utak minősége miatt a motor elég kényelmetlen volt, volt olyan is, hogy a nap végére már megfájdult a csuklóm a sok rázkódástól. A műanyag borítás és renedezett, törött a sok rázkódás és kátyú miatt.

A motor legnagyobb sebezhetősége a remek olasz vízhűtési rendszer. Emiatt kétszer megszorult a dugó, többször elfolyt, felforrt, a hűtővíz.

A végére megutáltam a motort, fél évig nem is mentem vele.
Felújjítottam, mindent megcsináltattam rajta és eladtam.
Elég jó áron vitték el, ezen meg is lepődtem.

Lehet, hogy nem minden F12 / Malaguti ilyen rossz, lehet hogy csak én fogtam ki egy selejtes darabot. De ezzel nagyon sokat szenvedtem :)

---------------------------------------------------------
---------------------------

Pozitív tulajdonságai:
- szép forma, olasz dijájn
- ha jó, akkor megy tuning nélkül 70 km/h felett
- értékálló! (ezen én is meglepődtem)
- első/hátső tárcsafék
- jól gyorsul (ha éppen nincs baja)
- ülés alatt nagy csomagtartó

Negatív tulajdonságai:
- megbízhatatlan
- állandóan javítani kell valamit rajta
- gyenge vízhűtés
- nem magyar utakra való
- drága a szervízelése és drága a hozzá való alkatrész
- gyenge a világítása este
- esőben beázott az elektronika

Erre használta
Városon belüli mászkálásra

Javítanivalók
- variátor
- görgők
- hajtás szíj
- teleszkóp szimering- felujjítás
- henger csere és felfúrás
- vízhűtés 2x
- km. óra bowden
- elektronika
- spojler mintha ropiból lett volna

Itt szervizelte
Nem ért hozzá szinte senki sem, sok a kontár és hozzá nem értő szerelő. Ami meg ért hozzá, az nagyon drágán szereli.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: BlueMind

Beküldve: 2007. február 27.