Malaguti XTM50 8,8 / 10

Malaguti / Malaguti XTM50
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 14000
vezetett km: 356
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Előtte még sosem motoroztam, na jó, mentem egy két kört simsonnal, meg automata robogókkal de azt még nem nevezném nagy motorozásnak. Történt 2010. tavaszán, hogy engem is megcsapott a benzingőz, motorozni akartam. Én mint kezdő motoros olyan gépet akartam, ami jól néz ki, jól megy és technikailag is full ász.

Több márkát és típust megnéztem, hosszasan kerestem az igazit, míg nem rá nem bukkantam a malaguti xtm 50-esre. Kék fehér színű, szép, alumínium vázas, csinos műanyag burkolatokkal. Egyszóval mindenben megfelelő volt, igazi kis enduro, ami azt a célt szolgálja majd, hogy elsajátítsam a motorozás alapjait. Eddig jól haladok, csak kétszer estem. A motornak persze semmi baja. Ja és persze az információs digitális kijelző, amit sötétben is nagyon jól látni, narancssárga háttérvilágítással, még fordulatszámot is mutat.

Miután szépen be lett lőve a karbi, elérte a 100-110 km/órás sebességet egyenes úton aszfalton. Ilyenkor már kicsit mocorog, ez nem egy gyorsasági. Terepen is nagyon jól érzi magát. Az áttételezéseknek köszönhetően csúcs a nyomatéka, átmegy a legnagyobb dágványon is. Csak tudni kell vele bánni.

Az enyémen krossz gumi van, így nincs baja terepen, meglepő, hogy az aszfalton is jól fekszi az utat.

Csak ajánlani tudom annak ezt a típust, aki szeretne egy jó tanuló motort és az sem zavarja, ha a többi motoros megfordul utána és megnézi. A lányok sem közönbösek a kicsike iránt, sokan ülnének fel mögéd, a választás csak rajtad áll, hogy kockáztatod-e azt a 20.000 forintos bírságot amit a rendőr rádakaszt, ha megfog segédmotorral két személlyel:).

Erre használta
Közúton kisebb távokra, terepen kisebb 20-40 kilóméteres túrákra. Jelenleg is sok örömet okoz terepen mindig mutat valami újat. Még mindig nem mondom, hogy mindent tudok, csak ismerkedek a motorozással.

Javítanivalók
Mikor borultam vele, meg kellett húzni a tükör rögzítő csavarját mert meglazult, meg egyszer napraforgó olaj került a benzinbe, a hülyeségem miatt, de a karbi kitisztítása orvosolta a bajt. Ezeken kívül semmi baja a vasnak.

Itt szervizelte
Én szórakoztam vele, meg fater szerelgette, szidta is az olaszokat, mertt kissé nehézkes hozzáférni a karbihoz és a motorhoz. Egy gyertyacsere sem egyszerű annyira zsúfolt a motortere a vázban.

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: rico666

Beküldve: 2010. július 5.