Loncin ZX-1R DB125 6,8 / 10

Loncin / Loncin ZX-1R DB125
gyártási év: 2007
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2008
üzemóra az elején: 0
vezetett üzemóra: 600
fogyasztás: 3 liter / óra
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 1/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

A 80 as DT Yamahámat 2008 áprilisában cseréltem az első tulajával erre a gépre . Igazából nem tudom , hogy kinek találták ki ezt a fajta "motorkerékpárt" , de az biztos , hogy értelmes ember ilyet nem vesz . Mivel nem igazán lehet vele normálisan menni . Én ugyanarra vettem , mint az előző gazdája , ÁLLATKODÁSRA . Arra nagyon jó !
A motor 125 cm3 es Honda licensz által gyártott koreai gép , 4 ütemű , 5 sebességes . A blokkja eléggé jó volt , kicsi és nyomatékos , közepes fordulat elég volt neki hogy menjen , felül pedig teljesen jól , egyenletesen leadta a kb. 12-13 lóerejét . A blokkja igénytelen volt , csak a repsol 10w50 olajat igényelte 20 üzemóránként . Mivel az egész gép csak komoly műanyag és alumínium váz konstrukció ezért a súlya a blokkal és minden más alkatrésszel együtt nem haladta meg a 60 kg - ot . Így a nyomatékos motornak , az alacsony méretnek ( kisebb mint egy simson ) és a kis önsúlynak köszönhetően egy eléggé méregzsák gép . Motorozás közben 3.ig tempóban utazva ha kövérebb gázt húztam , a kerék mindig kipörgött . Teligázból indulva 1-2-3 ig egykeréken tépett fel úgy 45-50 km/h ig ( ha nem estem egyből le róla ), majd 4-5 ben " rendesen " gyorsult tovább 90 es bemért végsebességéig , viszont itt már komolyan kellett bele kapaszkodni , mert a motor kis karosszériája semmi terpeszkedési lehetőséget nem engedett , és a crossgumi miatt is nagyon rázott az alapból nehezen irányítható gép . A két tárcsafék iszonyúan harapott , még soha nem tudtam ilyen hamar megállni motorral , de a fékezés is tudományt igényelt vele , mert a zéró méretű villa azonnal becsuklik , ha kissé erősebben húzza be az ember , és nagy sebességnél egy agresszívabb elsőfék könnyen lerepíthet róla , viszont ha meg tanul vele az ember fékezni , a legjobb barát lehet , ha stoppizni akarunk vele . A hangja gyönyörű volt a nyitott kipufogó miatt. Erdőben nagyon jó volt vele 2-3 ban siratókat mászni , szinte mindenhol felment , meg eső után sarazni , és nézni ahogy szaggatja ki a földdarabokat . Ezek mind élvezetesek voltak pár percig , de egy óránál többet nem bírtam ki a motoron , mert az a kis szövetszerű , ülésnek nevezett anyag a vázon nem igazán volt kényelmes . Egy motorozás után két napig sajogott a derekam . Hozzáteszem ezekkel a motorokkal pályán , állva versenyeznek . Én is kipróbáltam crosspályán , nagyon gyönyörűen szedi a kanyarokat , akadályokat . könnyen fordul , de irányíthatósága nagyon nehéz , érződik rajta hogy rádnehezedik a testsúlyod nagy része . Ugratni nagyon veszélyes vele , mert kicsi és könnyen elránt magával . Igazából a rossz benne , hogy nem jól motorozható , mert a súlyához képest nagyon erős és így állandóan egykerékre áll , ráz , és kicsi , kényelmetlen .
De trükközés , egykerekezés , sárdagasztás , akadály , száguldozás , városban legénykedésre ennél jobb és feltűnőbb motor nincs . Épp erre találták ki .

Erre használta
Őrült célokra.

Javítanivalók
Nem használtam sokáig , ezidő alatt nem volt probléma .

Itt szervizelte
Nem kellett.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: vendég

Beküldve: 2009. október 21.