Kymco Quannon 7,6 / 10

Kymco / Kymco Quannon
gyártási év: 2011
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 9500
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

A Kymco Quannon a saját kategóriájában az egyik legnagyobb testű motorkerékpár. A megjelenése markáns, általában azt hiszik, hogy 250-es, vagy 400-as gép. A kinézete szerintem formás, a gyári, krómozott kipufogó méretes. A műszerfal féldigitális, a kezelőszervek a Honda-ról köszönnek vissza. A hangja a kategóriatársak többségénél mélyebb, markánsabb. Kényelmes és megbízható motorkerékpár. Pozitívumnak tekintem a gyári motorvédő elektronikát, ami - léghűtéses lévén - a motor eszement túlhajszolása esetén fellépő túlhevülésnél visszaszabályozza a fordulatot. Kifejezetten kényelmesnek mondanám, már ami a sporttúrák kategóriáját érinti. A teljesítményéről elmondható, hogy átlagosan gyorsul, és úttestől/széltől függetlenül bármikor megy 100 km/h-val. Ennél nagyobb sebesség eléréséhez már ideális útviszonyok kellenek. A 110 km/h-t az esetek többségében még gond nélkül vitte, de erős szélben ez csökkenhet. Télen, kinti tárolásnál nehezen indul, fagyhőfok felett pöccre. A fogyasztása vegyes használat esetén kb. 3,5 l/100 km. Negatívum, hogy a kipufogó már 10 km után is olyan forró, hogy rásül az ember keze. Hőpajzs nincs. A szervizelése tökéletesen megoldott, kiépített a hálózat, de az alkatrészellátás akadozó. Pl. hátsó doboztartó konzolt nem lehet kapni, a főidomokat pedig külföldről rendelik meg, gyakorlatilag nincs raktáron sehol. A gyári gumik kifejezetten túragumik (nem terep), peremmel, melyek bordázottsága alkalmas az esővízben történő közlekedésre is. Azonban emiatt mélyre dönteni a motort nem lehet. A lábtartó koptatóját letenni már komoly bátorságot igényel. Csak oldalsó támasszal van szerelve, középsztender nincs. Ez megnehezíti a lánc és a fogaskerekek karbantartását. A baj az, hogy kapni sem lehet gyárit az országban. A fékek és a lámpák egyszerűen tökéletesek, ez a két alkatrész talán a motorkerékpár legszembetűnőbb pozitívuma.

Erre használta
Túrázás, munkába járás.

Javítanivalók
Nem voltak.

Itt szervizelte
Scooter Kft. 1091. Bp. Üllői út 103. Az időszakos szervizelést végezték, javításra nem volt szükség. Átlagosan 14000 Ft./szerviz.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Sogron

Beküldve: 2013. február 19.