KTM EXC 200 9,4 / 10
KTM /
KTM EXC 200
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 200 köbcenti
ekkor vette: 2011
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1
fogyasztás: 9 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen
Üdv!
A motort fogjuk rá, jó állapotban vásároltam. Eddig problémám nem volt vele, de remélem, hogy a törődés és a gondoskodás miatt nem is lesz később sem.
Első héten szétkaptam az egész motort, és mindent átzsíroztam és átolajoztam rajta. Minden csavart nyomatékra húztam, a magam munkájában megbízok. A rá következő héten levettem róla minden számomra felesleges dolgot, így a lámpák, a fejidom, a műszerek a polcra kerültek. Ez több szempontból volt számomra előnyös, mivel pályán is használom a szekeret, valamint ami nincs rajta, az nem törik le. A feltöltött képeken jól látszik az átváltozás... :)
A motor egyébként rendkívül szerelhető, minden kézre állt rajta eddig nálam. Hamar és könnyen lehet szét és össze szerelni.
Alkatrész ellátottság kiváló, hiszen mégiscsak a világ első számú enduro gyártójáról beszélünk. Itt szeretném kihangsúlyozni, hogy a gyári KTM alkatrészek iszonyatosan drágák. Nem kétlem, hogy jobbak, de drágábbak. Természetesen illik a motor minőségéhez illő utángyártott alkatrészt/olajat megvenni. Olajból tapasztalataim szerint csak MOTUL 700 v 800 / MOTOREX 1:40es keverési arányban. Ámbár most kipróbáltam az AGIP RACING 2T versenyolajat, ezzel kicsit pattogósabb 2T hangja lett. A teljesítményén is észrevehető szerintem ez az olaj. Egy hátránya van, ha nem forgatod a gépet, akkor iszonyatosan kokszol.
-Hajtóműbe a MOTOREX olajat javaslom. A gyár által előírt viszkozitás: 20W-40
-Üléspozíció magas, hasmagasság szintén. Alacsony emberekre is be lehet állítani természetesen.
-Hydraulikus kuplung egy csoda. Komolyan mondom, százszor kényelmesebb húzni, mint a bovdenest.
-Egy nagy hátrányát szeretnék megemlíteni ezeknek a versenyenduroknak. Mégpedig az alumínium csavarok. Az összes csavart érdemes nyomatékkulccsal meghúzni, mert könnyen ugrik a csavar fej.
Más típushibáról nincs még tapasztalatom.
-Költeni kell rá bőszerével, így az olajcserék, légszűrő és egyéb kopóalkatrészek cseréje még hobbi szinten is sokba kerülnek.
Menetteljesítmény/Vezethetőség.
-200as révén közelebb áll a 250-eshez nyomatékban, viszont forgósabb kissé. Ez nagyon jól jön a csiki-csuki helyeken, ahol megállja a helyét szinte bármilyen körülmények között.
-Cirka 48Le-ről beszélünk a motor kapcsán, ami szerintem bármilyen motoros igényeit kielégíti. Elég erős és robbanékony ahhoz, hogy a sebességet lehessen vele tartani a nagyobb testvéreivel, és elég könnyű és fordulékony ahhoz is, hogy a nehezebb szakaszokat jól vegye.
-Gyári áttétel kissé nekem hosszú 14-45. Ezért hamarosan 13:48 fog rá kerülni. Ez azért jobb szerintem, mert hamarabb kiforog, így nehezebb részeken is lehet power felett használni a motort alacsonyabb sebességnél.
-Fékek tökéletesek, mivel a KTM gyári beszállítója a Brembo. Panaszom nem lehet rá.
-Futómű szerintem jó, nekem gyári alapbeállítás van e-h, teszik a dolgukat a telók szépen. Sajnos itt is érvényes a tendencia, hogy a motort 75kg-os emberekre méretezték, így át szokták szelepelni a telókat, így állítva a súlyhoz.
Kinek ajánlom?
-Elsősorban azoknak ajánlom, akik szeretnének egy jól vezethető, könnyű és erős endurot használni. Némi rutint illik hozzá gyűjteni a megvásárlás előtt, mert megtorolja a vezető hibáit. Igaz nem olyan könyörtelen, mint egy 300as.
-Teljesen kezdőknek egyáltalán nem adnám a kezébe, mert hamar lehet vele nagyot bukfencezni...
-Az vegyen ilyen motort, aki fenn is tudja tartani, és szereti, és gondozza. Mert akkor nagyon jó technika és meghálálja a gondoskodást.
Röviden ennyi. Remélem tetszett a teszt mindenkinek és megtalálta a keresett választ a kérdésére.
Széles utat, gumifákat!
Üdv
A motor egyébként rendkívül szerelhető, minden kézre állt rajta eddig nálam. Hamar és könnyen lehet szét és össze szerelni.
Alkatrészellátottság kiváló, hiszen mégiscsak a világ elsőszámú enduro gyártójáról beszélünk. Itt szeretném kihangsúlyozni, hogy a gyári KTM alkatrészek iszonyatosan drágák. Nem kétlem, hogy jobbak, de drágábbak. Természetesen illik a motor minőségéhez illő utángyártott alkatrészt/olajat megvenni. Olajból tapasztalataim szerint csak MOTUL 700 v 800 / MOTOREX 1:40es keverési arányban. Ámbár most kipróbáltam az AGIP RACING 2T versenyolajat, ezzel kicsit pattogósabb 2T hangja lett. A teljesítményén is észrevehető szerintem ez az olaj. Egy hátránya van, ha nem forgatod a gépet, akkor iszonyatosan kokszol.
-Hajtóműbe a MOTOREX olajat javaslom. A gyár által előírt viszkozitás: 20W-40
-Üléspozíció magas, hasmagasság szintén. Alacsony emberekre is be lehet állítani természetesen.
-Hydraulikus kuplung egy csoda. Komolyan mondom, százszor kényelmesebb húzni, mint a bovdenest.
-Egy nagy hátrányát szeretnék megemlíteni ezeknek a versenyenduroknak. Mégpedig az aluminium csavarok. Az összes csavart érdemes nyomatékkulcscsal meghúzni, mert könnyen ugrik a csavar fej.
Más típushibáról nincs még tapasztalatom.
-Költeni kell rá bőszerével, így az olajcserék, légszűrő és egyéb kopóalkatrészek cseréje még hobbi szinten is sokba kerülnek.
Menetteljesítmény/Vezethetőség.
-200as révén közelebb áll a 250-eshez nyomatékban, viszont forgósabb kissé. Ez nagyon jól jön a csiki-csuki helyeken, ahol megállja a helyét szinte bármilyen körülmények között.
-Cirka 48Le-ről beszélünk a motor kapcsán, ami szerintem bármilyen motoros igényeit kielégíti. Elég erős és robbanékony ahhoz, hogy a sebességet lehessen vele tartani a nagyobb testvéreivel, és elég könnyű és fordulékony ahhoz is, hogy a nehezebb szakaszokat jól vegye.
-Gyári áttétel kissé nekem hosszú 14-45. Ezért hamarosan 13:48 fog rá kerülni. Ez azért jobb szerintem, mert hamarabb kiforog, így nehezebb részeken is lehet power felett használni a motort alacsonyabb sebességnél.
-Fékek tökéletesek, mivel a KTM gyári beszállítója a Brembo. Panaszom nem lehet rá.
-Futómű szerintem jó, nekem gyári alapbeállítás van e-h, teszik a dolgukat a telók szépen. Sajnos itt is érvényes a tendencia, hogy a motort 75kg-os emberekre méretezték, így át szokták szelepelni a telókat, így állítva a súlyhoz.
Kinek ajánlom?
-Elsősorban azoknak ajánlom, akik szeretnének egy jól vezethető, könnyű és erős endurot használni. Némi rutint illik hozzá gyűjteni a megvásárlás előtt, mert megtorolja a vezető hibáit. Igaz nem olyan könyörtelen, mint egy 300as.
-Teljesen kezdőknek egyáltalán nem adnám a kezébe, mert hamar lehet vele nagyot bukfencezni...
-Az vegyen ilyen motort, aki fenn is tudja tartani, és szereti, és gondozza. Mert akkor nagyon jó technika és meghálálja a gondoskodást.
Röviden ennyi. Remélem tetszett a teszt mindenkinek és megtalálta a keresett választ a kérdésére.
Széles utat, gumifákat!
Üdv
Erre használtaEnduro - Cross
JavítanivalókFékbetétcsere hátul: 4000FT
Első teleszkópállító csavar és sapka: 30000FT
Motorolaj: 6000FT
Üléshuzat: 10000FT
Itt szervizelteMagam javítottam Service Manual alapján. Amit nem tudtam, megkérdeztem.
A beküldő 9 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
yahzeeBeküldve: 2011. április 17.