KTM EXC 200 8,6 / 10
KTM /
KTM EXC 200
gyártási év: 2001
lökettérfogat: 200 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen
Műszaki adatok: 2 ütemű, 200ccm hengerűrtartalmú, 1 hengeres, folyadékhűtéses, keverékolajzású (keverési arány 1:50 pl. 1 deciliter olajat keverünk 5 liter benzinbe ), 6 sebességes váltóval nedves tengelykapcsolóval szerelt, a tengelykapcsoló oldását egy hidraulikus munkahenger végzi meglepően könnyedén, akár 1 újjal is. A üzemanyag ellátását egy 38mm torokátmérővel rendelkező karburátor végzi. Az indítást berúgókar segítségével végezzük. A motor gyújtása CDI-s, teljes mértékben gyárilag beállított.Ha jól tudom 2007 től két motorkarakterisztikát lehet választani a ktm modelleken.
Teljesítménye gyári adatok szerint 46 LE -8600ford./perc-nél. Elől és hátul egy-egy tárcsafékkel rendelkezik. Első villák 43 mm átmérőjű fordított villák, a hátsó rugóstag egy elemből áll, központi rugóstag mely gázzal töltött lengéscsillapítót tartalmaz, érdekessége, hogy a lengővillához közvetlenül csatlakozik, nem a japán motorokon megszokott himbarendszerrel.A motor könnyedségét mely 97 kg a könnyűfémek felhasználásával, gondolok itt az alumínium lengővillára-segédvázra-kerekekre, és a motorblokk alumínium és magnézium öntvényeire, ezen felül műanyagból készült a tank és a takaró elemek is.
Szeretném tisztázni, hogy egy versenyenduroról beszélünk, mely megköveteli az odafigyelést (10 üzemóránkénti olajcsere és mindenből csak minőségi), ez megmutatkozik abban is, hogy még hobby motorosként is minimum 2 évente teljes motorgenerált kell rajta végezni. A motort én tavaly szeptemberben vettem, első lépésben kapott egy új első túlméretes dugattyút hajtórúddal, a hengert honoltattam (a henger is alumínium, a kopóréteg egy nikkel-szilícium bevonat), kapott új csapágyakat is. Tél után amint 10 fok fölé emelkedett a hőmérő higanyszála már mentünk is ki az erdőre, mezőkre ismerkedni. A motor nagyon barátságos és kezelhető, bár nehéz hozzászokni egy 4 ütemű motor után a 2 ütem hirtelen előbújó erejéhez, ez nekem sikerült, oly annyira, hogy áprilisban erőt vettem magamon és beneveztem egy amatőr endurocross versenyre vele, majd ezt követte egy endurocross OB. futam Tokodon, a többi majd jön nyáron. Versenyeken tapasztaltam előnyét a könnyedsége miatt (ebben a sportban minden kg számít) a nagyobb köbcentis 4T. motorokkal szemben a technikás pályarészeken, a mély homokos talaj viszont rendesen meg tudja fogni a 2T-t. A gyári lánckerék áttétel (14: 42) miatt mely általános felhasználásban teljesen jó de rövid ugrálókkal teli pályán 4. fokozatnál feljebb nem nagyon kellett kapcsolni. A futómű pályára hangolása szakértelmet igényel meg sok türelmet, nem szívesen nyúltam hozzá, de muszáj volt, mert az előző tulaj 30kg-al nehezebb volt nálam. Fogyasztásról nem tudok mit mondani ,gondolom sokakat érdekel ,de egy ilyen motornál nagyon függ, hogy milyen fordulattartományban használjuk, mivel ha kinyit a „powerszelep” mely elősegíti a lóerők előcsalogatását azzal, hogy a henger jobban ürül nagy fordulaton , képes úgy fogyasztani hogy szinte „horpad” a tank. Tehát ettől eltekintek, mivel az élmény kárpótol mindenért. A 2 ütem lévén a motor nem szereti a motorfék használatát, ezért a fékeket eléggé kell markolászni mikor az ember 4. teligázon egy fordulóhoz ér. Ezen a motoron nincs se akkumulátor ,se önindító , se olajszivattyú a keverék üzemanyag előállításához. Az izzók energiáját a lendítőkerékre szerelt mágnesek forgása által tekercsekben keltett 12V-on szabályozott 110W-os teljesítmény biztosítja. És egy jó tanács, ha csörög-zörög, akkor ne félj megszerelni hiszen „Fáyista” vagy. Mindent összevetve ajánlom mindenkinek, aki úgy, mint Én, szeretne belekóstolni a versenyzésbe, de szeretne egy motort a mindennapokra is. Kezelhető, nagyobb nyomaték, mint egy 125ccm-ben és nem olyan vad, mint a 250ccm, könnyedség és megfelelő erő jellemzi a fordulattartomány teljes egészén. Végezetül: „Széles utat, olcsó benzint, gumifákat!”
Erre használtaErdőzés, verseny, faluvégi ugra-bugra
Javítanivalókteljes motor generálozása
Itt szervizelteitthon
A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
enjoy87Beküldve: 2009. május 9.