Keeway Focus 8,4 / 10

Keeway / Keeway Focus
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 1629
vezetett km: 3000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Mikor megláttam ezt a motort első látásra beleszerettem, így aztán lemondtam a bicózásról és végig dolgoztam a nyarat és megvettem a gépállatot.Az idomok tökéletesen el lettek találva rajta, nagyon szép, amit hiányolok az a hátsó-alsó idom.Sokkal szebb lenne ha gyárilag lenne valami kis takaró lemezke ott hátul a tank alatt, főleg mivel levágtam a sárvédőmet.Mikor megvettem annyira örültem neki hogy éjjel nappal mentem vele még jogsi híján is legalább itt az utcákban.Pár hónap mulva sikeresen letettem a jogsit és akkor már hivatalosan is mehettem mindenfele, ami persze azt jelenti hogy hosszabb távokra is elkezdtem használni.Egyetlen dolog zavart a gyári mocin, mégpedig a kipufogó...Főleg ugye mert léghűtéses a motor éz az "euro2" katalizátor annyira benntartotta a hőt, hogy mentem vele 10 km-t és 20 perc állás után is sistergett ha ráköptem:D és persze nem is beszéltem a folytásról ami abban a legalább 5 kilós izébe van mert kipufogónak azt nem nevezném. Szóval így született meg a tuning gondolata. Természetesen az optikai tuning már megvolt rajta(tuningrács,LED stb..) Egy szó mint száz, elkezdtem nézegetni a neten a sportkipufogókat(és persze gyűjteni a lóvét mert nem olcsó).A döntésem egy krómozott Technigas Next-R típúsú pufóra esett, amit nem bántam meg.Sokan csak azért vesznek sportdobot hogy jobban menjen a szekér, azonban ez esztétikából is 5-öst kapott.A kipufogót, amit mellesleg használtan vettem szépen kipofoztam és rákerült(némi igazítás és új tartó készítése után)a motorra.Kapott egy Dell Orto 17.5-ös karburátort, 90 esre felfúrtam a fúvókát, sportlégszűrő, majd a görgőkkel variáltunk és a kuplunggal.Kuplungrugóból a legerősebb került rá, kontrasztból a közepes.Ezután már csak a görgőket kellett könnyíteni, mert volt egy kis "luft" 20-40 között.0-20-ra szépen megugrott, majd 20-40ig tortyogott, aztán 40-től mintha kilőtték volna megint.végsebességre most is megy 80-at(tovább nem gyilkoltam),de a régi görgőkkel 85-öt ment(nem csal az óra bemértük) és ezt természetesen még mindig a gyári 50 es öntöttvas hengerrel(nem szakadéknak hátszéllel). Szóval most itt tartok remélem semmit nem felejtette ki, és persze a lényeg hogy egyre jobban imádom! ezt a gépet mindenki megbámulja(főleg este a ledek miatt:P ,amit házilag tettem a motorra).Nagyon téves az elmélet hogy a drágább aerox stb. motorokban sokkal erősebb főtengely,ill egyéb alkatrész van.Ugyan az a minarelli blokk, ugyan az a gyártó, beszállító stb. ,szóval nem gagyi minőségű,egyedül a "kasztni".Az idomok még a jó kinézet ellenére is elég véznára sikeredtek, kicsit ropognak mikor fészkelődök rajta(persze nem járó motornál, annyira azért nem:D)viszont rugalmasak.Sajnos volt szerencsém terülni vele már és nem is kicsit estem, de az alsó idomon egy kisebb horzsoláson kívül nem történt nagyobb baj.Mostanában gondolkozom egy stage 6 öntöttvas racing hengerszetten,természetesen 70köbcentis.Hogy őszinte legyek csak a pénz tart vissza...ami most inkább fontosabb dolgokra megy.Teljesítményre a motor nagyon jó 50 es létére de tudjátok hogy van ez, jó lenne gizdulni a városban egy erősebb géppel.Ha nem jön össze a dolog akkor sem esek kétségbe mert tökéletes a motor, semmiféle aeroxra meg mittudom én mire nem cserélném el....
Ha valakinek bármilyen kérdése akadna a témával kapcsolatban az bátran vegyen fel msnen: siebenhundert.i@mailbox.hu , vagy írjon e-mailt.
Üdv!

Erre használta
jó időben mindenhova ezzel járok(suli,bolt,ahol dolgom akad és persze a haverokkal motorozni a környéken)

Javítanivalók
semmi

Itt szervizelte
Barátom édesapjánál, ill barátomnál.

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: majkel50ccm

Beküldve: 2010. március 31.