Kawasaki ZX6R 8,8 / 10
Kawasaki /
Kawasaki ZX6R
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 599 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 39000
vezetett km: 5000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen
Még csak pá ezer km-t motoroztam vele, de első percre beleszerettem. Kevés motoron éreztem magam ennyire jól, már rögtön az elejétől fogva. Ebben nagy része van a sportos, mégis totál kényelmes üléspozíciónak és a jó ergonómiának.
A motor ereje számomra elegendő, bár alacsony fordulatszámon lehetne kicsit izmosabb is. Az enyém 105LE-s verzió, de még egy pár lovat szivesen látnék, vagy inkább Newtonmétert 3ezres tartománytól. A váltó hibátlan, a motor pöccre indul, akár pár hetes állás után is.
Számomra egyetlen csalódást keltő dolog a fék, ami nem méltó a motor általános minőségéhez, kiforrottságához. Mind az elsp, mind a hátsó fék gyenge, bár jól adagolható. Viszont nem elég kemény, nem harap. Szerpentineken ez még fokozottabban érezhető, amikor jócskán bemelegszik. A hátsó fékkel mégegy gondom van: szerettem volna kényelmi okokból egy picit lejjebb állítani a hátsó fék karját, de nem lehet, mert akkor lenyomott állapotban belever az idomba. Igy marad a kényelmetlen tartás, mert nagyon fel kell emelni a lábfejem, ha fékezni akarok. Ugyanz volt a bajom a váltókarral is, de ott még volt lehetőség egy picit lejjebb fordítani a kart.
Sajnos a 98-99-es G-verzió első féknyerge is teleszkópja nem kompatibilis az én F-verziómmal, tehát be kell érnem annyival, hogy harapósabb fékbetéteket és Stahlflex fékcsöveket rakok a motorra.
Nagy pozitívum a hatalmas tárolórekesz a hátsó ülés alatt, a csomagrögzítő szemek és az ülés alatti horog, ami a bukósisak rögzítésére való, ha leparkolsz valahol.
A szélvédelme oké, de ha választhatnék, akkor a gyári helyett egy 3-4 cm-re magasabb plexit tennék rá. 172cm vagyok, de nem mondanám, hogy hűdehajde be tudok bújni a plexi mögé.
Mindezekkel együtt imádom a motort és ameddig csak lehet nálam marad. Elégedett vagyok vele, szeretem. Tökéletes motor nincs, nem is keresem, ahogy tökéletes barátnő és tökéletes feleség sincs. A motor apró hibáit el lehet fogadni, a motorozásba "be lehet kalkulálni" és az élményfaktorból semmit nem von le.
Egy pici megjegyzés a kezelhetőségről: 50-60 alatt illetve 60 fölött teljesen más elvek szerint kell vele a kanyarokat járni: kisebb sebességgel inkább csak a motort döntöm, én magam kevésbé dőlök be. Nagyobb sebességeknél pedig pont fordítva. De ezzel asszem nem mondtam sok újat, hiszen a legtöbb motoron gumitól függetlenül is így van ez.
Erre használtaSzórakozni, örömmotorozni a Bükkben és országúton. Nem járok vele sem túl gyorsan, sem túl egyenesen. :-) Inkább a döntögetést szeretem, hadd kopjon a gumi széle.
JavítanivalókA motor kora miatt az idomokon már vannak kisebb nagyobb repedések, amiket jó lenne orvosolni, de még nem szántam rá magam. Fékcsöveket cserélni kellene Stahlflexre, mert egyrészt öregek, másrészt jót tenne a fékhatásnak.
Itt szervizelteMiskolc, volt Suzuki szalon szerelője: Tóth József
Nagyon képben van, hozzáértő, megbízható és hihetetlen módon mindemellett olcsó!
Lánc, lánckerekek, olaj, olajszűrő lett cserélve. (Összesen 6000Ft-ot kértek érte, ami nem pénz érte.)
Valamint a 98-99-es évjárat tükrei kerültek rá (német POLO Shopban 10 EURO-ért vettem darabját :-)
A beküldő 23 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
KawababaBeküldve: 2013. május 12.