Hyosung GT650 8 / 10

Hyosung / Hyosung GT650
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 650 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 4000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Kissé félve vettem meg, nem biztam benne. Milyen lehet ez? És meddig bírja? Végülis az ára győzött meg. Ennyiért uj garis motort hol találsz? Nem hajtotta szét még senki, nem volt vele esés, és a bejáratás is az én lelkemen szárad.
650-ccm s 90fokos v2-s blokk. Kb 80 le. lehet.
Bejáratás:
Első ezer kilométer kinszenvedés. (első v2-s motorom eddig csak sorosak voltak) Nem lehet forgatni, ellenben a v2-s blokk nem szeret alacsony fordulatszámon dolgozni. Ráz , rángatja a láncot nem élvezi se a motor se te. Ami elsőre feltünt a soros társaihoz képest a fogyasztása. Városban 5l körül evett. Itt kezdtem megkedvelni a gépet. A blokk hangja borzalmas volt. Nyers volt zakatolt, a szelepek kopogtak, és mindennek tetejére ezek a hangok erősödtek nem pedig halkultak. 1000-s szervizig minden nap egy félelem volt: vajon mikor esik szélt? Megvolt az 1000-s szerviz, vastagabb olaj került bele. Már a beinditásnál hallatszott hogy ez nem az a hang... Nincs az idegesítő szelephang amit a tank csak felerősít, szépen egyenletesebben járt a blokk. Nagy volt az öröm. Most már 2 honapja minden nap használom a mocit. 4500km van benne. Még mindig zajosabb mint a soros társai de akit ez zavar az ne vegyen v2-s motort.
Menetteljesítmény:
Nem kell tőle csodákkat várni. Ne probáljunk meg leállni versenyezni egy 600sportgép ellen mert esélyünk sincs(hacsak nem egy pancser az ellenfél).
Kellemes dinamikus a blokk. 3000-s fordulattol kényelmesen használhato, és innen gyakorlatilag elegendő a nyomaték is a hirtelen gyorsításokhoz.
Igazán 5000-től kezd élni a motor. E felett jelentkezik az igazi húzóero. 7000körül adja le a max nyomatékot és 9000-nél a max lóerőt. 6500-s fordulatszámnál van benne egy ici-pici luk amit nemtok mire vélni. Viszont e felett robbanásszerüen nő a teljesítmény. 180-as utazótempot akár 2személyel is birja nem gond neki. (mondjuk itt már nem 5l a fogyasztása:-) ) 220km/h ora van megjelölve végsebeségként, de nekem ezt még sose sikerült elérnem. 180-ig rugalmas utána ellustul 200-ig még gyorsul utána már kinosan lassan halad felfelé a fordulatszámmérő. 215 km/h amit tudtam vele menni szélcsendben.
Egykerekezni még nem sikerült vele. Egyedül kuplung nélkü nem emeli el az eléjét. Utassal 1-s ben elkezdi de mire rendesen elemelné már leforgott a motor, de még kettesben elég erő van hozzá hogy ügyesebek kuplungolás nélkül felvegyék.
Futómű:
Kellemes elől-hátul teljesen állítható. Nekem a gyári beáll. van ez a Bp-i utaknak megfelel akár 2szem.-el is. Joindultau, az uthibákat és a vezetői hibákat is békésen tűri. Az előző motorom egy kawasaki volt, az sokkal gorombáb volt a nyomvájukat nem tolerálta, se a hirtelen fékezéseket. Ez simán veszi ezeket az akadályokat. A városból kiérve felgyorsítva simán döntögethető megengedi a sportos versengést, könnyen és gyorsan rakosgatható a moci jobbra balra. Szerpentinen már kezd kevés lenni a gyári beállítás, a hátulja éles kanyarokban behintázik, de ez mivel állítható a futómű könnyen orvosolhato.
Fék:
Eleinte úgy tünk hogy tök jo. Városban és kényelmes túrázásokhoz több mint elég. Ha valkaki ennél többre vágyik annyak bizony változtatni kell rajta. A társaságomban ez a moci a legkissebb és néha bizony gondot okoz megállni mögöttük. Hál istennek eddig sikerült:-) Egy komolyabb fékbetét nyilván orvosolni fogja a problémámat.
Gumi:
A gyári gumi egy tartósnak bizonyúló darab. Ám ennek átka hajlamos éles kanyarokban meg-megcsuszni. kinek mi a vágya cserélje vagy ne. Gyors szerpentinezéshez nem ez a gumi kell.
Idomok:
A fényezés kicsit puhának tűnik, könnyen karcolodik. (van egy mágneses tanktáskám az se az mz tankját nem karcolta meg se a kawáét de ezt igen...)
Elegendő szélvédelmet nyujt 150-ig egyenes háttal, e felett behajolva a plexi mőgé még mindig jónak mondható.
Összegzés:
Ar/érték arányban jelenleg uj motorba jobbat nem tudok. Viszonylag jol megy barátságos motor. Én egyre jobban kedvelem. Már csak 1-2 dolog van ami nyomja a lelkem. A v2-s blokkal is kezdek megbarátkozni. Eleinte csak a hátrányit láttam de mostmár kezdek rájönni mik is az előnyei és egyre jobban tetszik.
1: Az idomok , müszerfal a rossz utak miatt elkezdtek picit zörögni.
2: Meddig fog tartani? Ha birja akkor jo vétel volt. De ez még odébb van hogy kiderüljön. Ha szétesik akkor beirom ide.

Erre használta
Város, munkábajárás, túra, szerpentin, pályára sajna még nem mentem.

Javítanivalók
Standar kapcsolo.

Itt szervizelte
hyosung márkaszervíz

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: tomi84

Beküldve: 2007. április 12.