Hyosung GT250 8,6 / 10
Hyosung /
Hyosung GT250
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 249 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 3000
vezetett km: 11000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen
Kezdő motorosként 2008-ban vettem a motort.Mielőtt megvettem volna alaposan tájékozódtam.A végén 2 lehetséges modell volt, ami belefért a keretbe.Az egyik a 250-es Bandit, a másik pedig a 250-es Hyo!Végül a Hyosung lett és mai napig örülök, hogy erre esett a választásom.A Banditok, amiket megnéztem vagy újra volt festve, vissza volt forgatva az órája egyszóval nem mertem volna egyiket sem megvenni nyugodt szívvel.A Hyosungot mikor megvettem még volt rajta fél év garancia és a kipufogón lévő minimális sérülést leszámítva makulátlan állapotban volt.
Még mielőtt a motort boncolgatnám hagy szögezzem le a motor NEM KÍNAI, mint azt sokan tévesen a nevéből gondolják.És főleg a 250-es minőségileg nem kifogásolható.Klubtagként ismerek 2-3 olyan motort, amiben 50000km fölött van és a kopó alkatrészeket kellett csak cserélni.
A saját tapasztalatom:
A motor igen nagy testű, inkább nézik 400-nak mint 250-nek.A futómű ha egyedül motorozol akkor nagyon jó, enyhén kemény.2 személlyel a hátsó rúgó már kicsit puha de ez még mindig az elfogadható kategória.Az újabbaknál már állítható a hátulja, tehát ezzel nem lesz probléma. A kezelő szervek közül minden kézre esik, jól működnek.Én majdnem 2m vagyok és 100kg, de még így is kényelmesnek találtam az ülés pozíciót, de 200km után már kicsit sajgott a hátsóm.A hátsó ülés nem a kényelméről híres darab, de a barátnőm így is kitartóan tűrte a túrákat és nem panaszkodott.Mióta az előző tesztet írtam azóta egy-két dolog változott, legalábbis ami a végsebességet és a motorerőt illeti.Kitapasztaltam a motort.Általában én 4l körüli fogyasztással jártam a környező hegyek kanyargós útjait, ami jónak mondható.Bár másoknak kevesebbet fogyaszt, biztos a vezetési technikám erre állt rá, mert két személlyel is ennyit evett.Végsebességre nekem 150km/h sikeredett a tankra hasalva de itt említeném meg még egyszer hogy nem vagyok pehelysúlyú és méretű...!A kényelmes utazó sebesség 120 körül van.Két személlyel már néha kevésnek éreztem az erőt, főleg előzéskor, de ha azt nézzük hogy mire találták ki a motort ( túrázásra) azt maximálisan teljesíti.A motort nem feltétlenül kell szétpörgetni, ahhoz hogy menjen is köszönhetően a V2-nek.Ha 2000-re esne a fordulat még azt is simán viseli, rángatás nélül.5-ben nyugodtan mehetsz vele 50-el nem fog rángatni.Viszont ha már tényleg tempósan akarsz közlekedni akkor ajánlom a 10000-es fordulat feletti tartomány.Nekem nagyon tetszett ilyenkor a hangja.:D A gyári fékbetéteket Lucasra cseréltem, és így elmondhatom, hogy nekem már megfelelő volt a fékerő.A gyári lánc még biztos bírja egy ideig, de elég sokszor kellett utána állítani.A motor mosásnál, a felni volt a rémálmom.Bordás festésének köszönhetően min. 1 óra mire csilli-villi lesz.
Én igyekeztem jó gazdája lenni és ezt meg is hálálta.Soha semmi nem romlott el rajta, egyedül az index visszajelző égője égett ki.Ha megkapja 5000 km-t a jó minőségű olajat, akkor bárhová elvisz.Én mindig Castrolt raktam bele és nekem ez be is vált.Most hogy eladtam a motort sajnálom, hogy nem állok úgy anyagilag hogy 2 motorom lehessen, mert akkor biztos megtartottam volna.Most próbálok tovább lépni a magasabb géposztályba, de egy biztos örök emlék marad ez a motor.
Erre használtaTúrázásra, kikapcsolódásra
JavítanivalókKopó alkatrészek és egy izzó!Amúgy semmi!
Itt szervizelte2 Márkakereskedésben.Az első Egerben volt, de ez sajnos bezárt.A másik a Spirro volt Budapesten.Mindkettővel meg voltam elégedve.
A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
Hyo250Beküldve: 2010. április 11.