Honda ANF125 Innova 7,4 / 10

Honda / Honda ANF125 Innova
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 124 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 7500
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

A motor megjelenésének évében vettem, mert az előzetes tesztekben csak jót lehetett róla olvasni.
Eleinte meg kellett szokni az elégé egyedi körváltót rajta (minden sebesség lefelé, taposva 1,2,3,4,0,1,2...stb). Volt rá példa, hogy előzésnél 2-be kihúzatva lazán visszaraktam egyesbe mert aki motorhoz van szokva... :-))
Persze 4-be a váltóra rátaposva nem megy át 0-ba, csak ha a sebességed 0... ezzel megkímélve a visszaváltogatás procedurájától, de ha csak egy-egy fokozatot kell visszarakni, akkor arra is van mód.
De annyira nem zavaró, hamar rááll az ember. Mintahogy azt is hamar megszokja, hogy a váltáshoz nem kell kuplungolni (mert itt nem hogy nem kell, de nem is lehet, a balodlali kormányvégen egyáltalán nincsen kar...), mert a kuplungolást a félautómata váltó szépen megoldja helyetted... Kényelmes megoldás. Igazából annyirajól végzi az autómata a dolgát, hogy ha véletlen 2,3,4-be hagyod a motort, akkor még onnan is hajlandó szépen elindulni (na, jó 4-be már nem szépen, de hajlandó...). A műszerfalon kis fokozat jelző lámpácskák különben folyamatosan tudatosítják benned a váltó aktuális állapotát...

Magáról a masináról:
Nekem kicsit kényelmetlen volt a kicsit előre lejtősre sikeredett ülés... hosszabb távon mindig le akartam csúszni róla. Jól olvassátok: hosszabb távon, mert az a kis városi ugra-bugra teljesen alkamas volt hosszabb kiruccanásokra is.
A motorot csak szakszervízbe szervizeltem, ahol mindig elpanaszoltam, hogy a reklámokban olvasható 3 liter alatti fogyasztás az nálam csak álom, mert én inkább 3 vagy annál kicsit magasabb fogyasztással járok... ezért mindig állítottak is a fogyasztáson, aminek az lett az eredménye, hogy nem változott semmi... Tehát higgyétek el, hogy normális használat mellett 3 alatt ritkán, 3 közvetlen közelében általában és 3,5-t nagyon ritkán eszik.
De mit értünk normális használatot..?
A reklám dumában bőven 100 feletti végsebességről lehet olvasgani és a szervizben is mindig 90-95-ös utazóról mesélnek. A valóság az, hogy nekem ezen pár év alatt a kilóméter óra mutatóját KÉTSZER sikerült a három számjegyű tartományba felküzdenem, és ezen alkalmak sem rajtam, hanem gondolom inkább a szélviszonyokon múltak...
A 90-95ös utazó már-már állná a helyét, azzal a kiegészítéssel, hogy ekkor fullgázon mész és mindent beleadsz... és hidd el, hogy akkor meg 2,5l-t fog enni a moci. Szóval én igazából inkább 85-90 között utazgattam és ekkor volt még egy hangyányi tartalékom. Az mondjuk tény, hogy az egy és kétszemélyes használatot sem sebességileg, sem fogyasztásilag nem vettem észre rajta.

Hogy miért adtam el a motort?
Hát épp a fogyasztása miatt...
Mert az tény hogy a 3-3.5 közötti átalagfogyasztás nem magas. DDDEEEE ki volt az az állat, aki ehhez a fogyasztáshoz 3 literes tankot aplikált a motorba? Most gondoljátok végig... még városban is csakran előfordult, hogy egy nap kétszer kellett tankolnom... De ha CSAK munkába járásra használtam még akkor sem tudtam vele megoldani, hogy ne kelljen hétközben legalább egyszer rátankolnom. Mert az igaz, hogy ELVILEG egy tank benzinnel akár 120-130 km-t is el lehet menni vele, ami elég is lenne... a baj csak az, hogy ha ezzel a motorral akarsz 120 km-t menni, akkor oda kell rá figyelni, hogy benzinkútról induljál és oda is érkezzél... Szóval valahol nagyon hiányzik az általánosabban bevált 200km-es hatótávolság. Persze robogóknál elégé elterjedt a 120km hatótávolság is, de ez a motor nagyon messze áll a robogóktól... Igy egy idő után úgy döntöttem, hogy szívesebben tölteném az időmet motorozással, mint a benzinkúton való sorbanállással, és érzékeny búcsút vettem az amúgy igen megkedvelt motortól.

Erre használta
Munkábajárásra, pár száz kilóméteres "túrákra".
Sokadik motorként használtam, de városban ő volt a favorit: nyomatékos, jól gyorsul, keveset eszik, elfogadható lengés csillapítás, futómű...

Javítanivalók
Az alacsony fordulat egy kis vibrációval párosul ezért az első lámpában kétszer is elszabadult valami és rezonált - mindkétszer garanciában javították... A harmadik után meg megtanultam együtt élni a rezonanciával... ;)
A kiskutyám elrágta az első fékcsövet... de ez ugye nem a moci hibája volt... :-))
Amúgy csak a kötelező szervizek.
Ami még pozitivum az pl. hogy a láncot a 7000 km alatt még csak utána sem kellett húzni... az a zárt tér elégé kímélőleg hat rá.

Itt szervizelte
Békéscsaba, Motorsziget - teljesen elégedett voltam velük.
Szeged Daewoo szervíz - egyszer, véletlen, sohatöbbet...
Szeged, Honda szervíz - az utolsó szervíz itt volt, de a következőre megint hajlandó lettem volna Békéscsabára utazni...

A beküldő 22 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: takacsek

Beküldve: 2008. május 28.