Honda XR650R 8,8 / 10

Honda / Honda XR650R
gyártási év: 2000
lökettérfogat: 650 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2080
km óra állása az elején: 12345
vezetett km: 678910
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Üdvözletem!

Egy legendás motort fogok most bemutatni a saját szemszögömből, aztán ha valaki ilyet akar, nem ám megijedni a sok hülyeségtől amit leírok!

A jelenlegi piaci ár feléért sikerült kifognom életem legjobb vételét, és gyakorlatilag egy vezérműlánc cserével rendbe is vágtam.

Gyárilag nem volt supermoto, de az előző gazdája vett hozzá kerék + első fék szettet, én meg alakítgattam rajta pár dolgot, hogy versenyképes legyen a kategóriájában. A futóműve nem supermotos, kicsit keményíteni kellett elöl, de főleg hátul. Nagyon fontos, hogy ez NEM ÜZEMÓRÁS motor! A magas fordulaton sokáig kínzást ez sem szereti, de ez nem hullik szét alattad ha arra használod amire való. Nem kétszemélyes motor, és nem is autópályás csapatásra termett, viszont városon belül a legjobb, ha tudod használni. Az első tárcsa ugye nagyobb mint a gyári, de érdemes lecserélni az első féknyerget is, és egyéntől függően a főfékhengert is, ha szereted satuzgatni.

Negatívuma, hogy elég drága használtan, viszont egy 3 betűs is ugyan annyiba lesz mondjuk 3 éven belül mint ez, csak azt szerelgetheted orrba szájba, ennek meg 2000 kilóméterenként lecseréled az olajat + a szűrőt, kimosod a légszűrőt, és viszont látásra. Voltak erősebb motorjaim, de eddig ezt szeretem a legjobban.

120 kilójával rettentően kezes, bárhol be tudsz vele fordulni, nagyon nagy élmény vezetni. Nyomatékból tol mint az állat, tök mindegy hanyadik fokozatban vagy az 5 közül. Idén elvittem a Tátrába, azóta fülig ér a szám, ha csak rá gondolok. Pedig elkopott a lábtartóm, úgyhogy azt vehetek másikat...

Vízhűtéses, berúgós, akksi nincs. Berúgni jó technikával bárki betudja, pár perc alatt megtanulható, nem kell tőle megijedni.

Mióta nagyobb bűn egykeréken menni hazafelé munkából a félig üres úton, mint atomot dobni, azóta leszoktam róla... *aszt! 15-40es lánckerék áttétellel 3.ba kuplungolva 100 körül fel lehet venni lazán, erő van, a végsebesség ezzel a kombóval 170 körül van.

Karburátorról még egy gondolat! A gyári egy őstechnika, és még ráadásul szar is, úgyhogy érdemes lecserélni. Egy Mikuni BST 40 közdarabbal fél óra alatt feldobható, egy Keihin FCR41 már faragósabban, de felmegy.
ÉG ÉS FÖLD!

Ülés! A gyári ülés kb 100 km után megvisel, hiába na, ez nem egy ücsörgős motor alapból, az endurósok meg ácsorognak a nyereg felett, nekik hót mindegy milyen kemény. Én egy lusta ember vagyok, én nem szeretek sokat ácsorogni, úgyhogy rakattam a gyári ülésbe egy kis plussz szivacsot, és csodák-csodájára már akár 200-250 km-t is el tudok menni megállás nélkül. A napi 500 azért így is fárasztó, de ez nem egy hosszútávfutó motor, akinek ilyen kell, az vegyen BMWt, vagy ami tetszik.

Száz szónak is egy a vége, kis átlakításokkal egy iszonyat strapabíró, még akár versenyzésre is alkalmas, erős, és jól motorozható gépet lehet belőle csinálni, bár alapból sem rossz! :)

Ja, lent van kép a megvételt követően, a gyárihoz közeli állapotról, és nem régről, az átépített változatról.

Legjobbakat, sziasztok!

Erre használta
Hétvégente fagyizni jártunk vele a párommal, de mindig szigorúan a KRESZ előírásait követve! Fagyizás után percekig hallgattuk együtt a motor csendes alapjáratát... EGYKERÉK! MINDENHOL! MINDENHOL IS!

Javítanivalók
Vezérműlánc csere (ehhez eléggé szét kell szedni, célszerszám szükséges a kuplung levételéhez)

Szelephézag állítás (minden télen)

Olajcsere + szűrő (minden 2000 km után)

Fémfékcsövezés (ettől még kevésnek bizonyultak a gyári enduro féknyergek)

Karburátor csere! (A gyári rettenet szar!)

Itt szervizelte
Ha azt írom, hogy magam szervízelem, attól még nem kell azt gondolni, hogy kókányolok, jó? :) Egyébként ez a szakmám.

Ha esetleg tanács/ötlet/tapasztalat kellene a motorral kapcsolatban, írjatok e-mailt: cbrbruno@gmail.com

Ha időm engedi, szívesen segítek.

A beküldő 13 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: ExtremeMechanics

Beküldve: 2015. november 19.