Honda XL500 9 / 10

Honda / Honda XL500
gyártási év: 1983
lökettérfogat: 497 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 42617
vezetett km: 300
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Honda XL500R 1983' PD02

A motor 2010 szeptember végén október elején került hozzám!A vásárlás előtt akadt a kezeim közé egy ismerős garázsában!
Szétszedett állapotban volt külön a blokk,külön a váz!A blokkot elvittem egy szerelőhöz aki a fia verseny KTM-jét szervizeli.Szétszedte megnézte és örömmel tudatta hogy a szelepek újak,a szelepszár szimeringek szintén a vezérműtengelynek sincs baja nem kopott,dugo gyűrű rendben alapméretes,és a Vezérműlánc is új!Beállította a szelephézagokat és készen is volt!Szépen belepakolgattam a blokkot a vázba öntöttem bele benzint és olajat és első rugásra elindult!azonnal megszerettem!a váz nem volt megtekeredve de látszott hogy igen hanyag gazdája volt.Fékpedál letaposva,ott be is rohadt egy az egyben,fékpofa,gumik elkopva!Gyári fényezés volt/van rajta még elég jó állapotban!
Hibák: nos az öregsége jóvoltábol az úszo elöregedett,megette az idő,kirepedt a teteje így belefojt a benzin..így a motor melegen igen sokat kapott!a hiba ki let küszöbölve de még nem volt az igazi!Kellett neki egy takarítás és egy rendes könyv szerinti beállítás!Ekkor már csak a fent akadó alapjárat hibája maradt karburátor részről.ennek oka egyetlen meglazult csavar volt ami jó sok gondolkodás árán lett meg!Aproságok még voltak a nem törődömség miatt igy például a kilométeróra javítása!nem csak a kihajtás volt rossz de még a spirál is!A kihajtás nagyon egyszerűen volt megoldva így azt ki javítottam gyorsan!a spirálnál nem volt mit tenni kellett egy új.szerencsére a Yamaha JOG spirálja ugyan az mint az XL-é!kellett egy gázbowden csere amit szintén egyszerűen oldottam meg!Kipufogó dobot cseréltem mert ami rajta volt inkább hasonlított egy hurkatöltőre mint kipufogora!Beállítottam a hátsó rugostagot illetve ott egy eltört csavart kellett cserélni,ami a himbához fogja a rugostagot!mikor ezt szétszedtem láttam hogy minden rendben van semmi nem lötyög nincs kikopva egyik persely sem!
Mindent összevetve egy igen jo motort kaptam!Volt mit csinálni rajta de szerintem a vételár (55e) tükrözte a motor hibáit! 33Le-s motorja az én kis 57kilomat viszi mint a szél!Nincs rá panaszom szerintem jo kis motor!
Ha kicsit többet használtam és lesznek újabb jo illetve rossz tapasztalataim megosztom itt!

Üdv Andrushh

Erre használta
Enduro

Javítanivalók
-Karburátor úszó
-suber
-Km-óra kihajtás
-elfáradt/eltört csavarok hátso felfüggesztés/rugostagban

Itt szervizelte
Én javítottam rajta mindent

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Andrushh

Beküldve: 2011. február 3.