Honda NX650 Dominator 9,6 / 10
Honda /
Honda NX650 Dominator
gyártási év: 1991
lökettérfogat: 644 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 40000
vezetett km: 2682
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen
Sziasztok!
A motort 2010 év májusában vettem. Azért erre a típusra esett a választásom, mert hobbi erdőzni szerettem volna és egy valóban megbízható társra volt ehhez szükségem.
Amikor hozzám került azonnal lecseréltem rajta az olajat, olajszűrőt, láncszettet. A légszűrőt akkor még nem, mert jó állapotban volt. Egész nyáron át hajtottam a gépet, változó terepen. Volt nagy sár, aszfalt, murva, komoly mászókás részek a Bakonyban. Problémám soha nem akadt vele.
A motorról tudni kell, hogy száraz súly 168kg, teletankkal pedig már 183kilót nyom, tehát kis súlyú pilótáknak nem ajánlom annyira. A futóműve inkább utcára való, hajlamos felkoppanni az eleje illetve a központi teló is. Alacsony hasmagassága miatt csak soft terepre alkalmas, könnyen felhasal. A fékek NISSIN márkájúak, első kétdugattyús, hátsó egydugattyús kivitelben. Ez utóbbi sajnos a tömeghez képest néha kevésnek bizonyul. A féktávok kissé meg tudnak nőni nagyobb sebességnél. Az üléspozíció eszméletlen kényelmes, két személlyel is kiválóan lehet vele túrázni. A kormányon levő kapcsolók jók, jó helyen vannak, szóval jól összerakott kezelőpultja van.
A motorjáról annyit szeretnék elmondani, hogy nagyon megbízható. Van néhány apróság, amire érdemes odafigyelni. Először is az olajcsere intervallum. 2000enként mindenképp cseréljétek ki, nem nagy tétel és meghálálja magát. A karburátor összekötő cső egy drága alkatrész, és az hajlamos kirepedezni, elszakadni, érdemes mindig ápolni a hosszabb élettartam érdekében. És a motorjához kapcsolódóan szeretném hozzáfűzni a kipufogóját is. Sajnos gyárilag elég fűnyírótraktoros hangja van, ezért sokan cserélik a gyári dobot nyitott dobra a jobb hanghatás érdekében. Na ezt nem szabad! A dominatorok szelepei nem szeretik a nyitott végdobot, ezért hajlamosak beégni.
A menetteljesítményt jónak értékelem, a maga 45lóerejével képes megbirkózni a nehezebb terepviszonyokkal is. Ahol nem hasal fel, ott garantáltan elmegy. Széles nyomatéktartományban képes a földre átvinni az erőt, így nem torpan meg soha. Az önindító is jó szolgálatot tesz, ha elakadsz valahol.
Összességében minden olyan motoros társamnak ajánlom ezt a típust, aki egy alacsony költségvetésű, szabadon felhasználható utcai-enduro motort szeretne vásárolni. Az alkatrészellátás és árak nagyon barátiak, tehát szűkebb tárcájúak is megengedhetik maguknak. Könnyen vezethető motor, jó tulajdonsággal.
HONDA
Erre használtaA környéket jártam vele terepen, aszfalton, murván. Egy személlyel, két személlyel. Másztam vele hegyet, voltam enduro pályán, megjártam vele a Bakonyt. Egyszóval széleskörű használatra tartottam.
JavítanivalókTeleszkóp szimmering + olaj (6000ft)
Fékbetétek (13000ft)
Olaj+olajszűrő (6000ft 2x)
Levegőszűrő (3700ft)
Láncszett(23000ft)
Fékkar (3000ft)
Hátsógumi belső (2040ft)
Hátsógumi (17000ft)
Itt szervizelteMagam szereltem, jó ideje foglalkozom motorokkal, uh nem okozott gondot.
A beküldő 9 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
yahzeeBeküldve: 2011. január 31.