Honda SLR 650 8,2 / 10
Honda /
Honda SLR 650
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 644 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 30000
vezetett km: 8000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen
Először is, az én SLR-em egy 25 kW-os változat (34 Le) ezért tartom gyengének. Gyárilag 39 Le ami ugyancsak nem combos, de hát nem is "KTM" felirat van rajta :). Az erőforrása a Dominator-ból (Honda NX 650) került bele aminek a megbízhatóságáról, elnyűhetetlenségéről legendák szólnak :) . A Dominator-ok 44-45-46 Le- vel rendelkeztek -évjárat függő- és mivel ugyan az a blokk van ezekben is, ezért a vezérműtengelyek cseréjével ezeket a motorokat is 45 Le-re lehet hizlalni, ugyan ezt a blokkot tették ~2007-ben az FMX-ekbe amihez később "Tunning Kit" néven árulták a Dominator vez. tengelyeket. Amúgy a környezetvédelmi előírások miatt kellett butítani a teljesítményt 39 Le-re. Egy ilyen "Tunning Kit" ára ~55-60e HuF beszereléssel. (nyomatékban amúgy mindegyik nagyjából 53 NM körül van)
A motor ereiben enduro vér folyik a felmenői miatt (a hátsó futómű is és a fékek is a Dominator-é, a váz 90% megegyezik), de terepre szerintem alkalmatlan a motor! Az enduro jellegnek leginkább a kényelmes ülés/üléspozíció és a könnyű vezethetőség miatt érezzük kedvező hatásait. Az utasülés kényelme pazar! Párosan túrázóknak ideális motor! Én mikor egyedül túrázok akkor is néha hátraülök menet közben. Csomagokkal is bőven pakolható, a gyári csomagtartó konzolon végtelen számú gumipók rögzítési lehetőség van, így a csomagok rögzítése könnyen megoldható (bár aki utassal túrázik annak ajánlom a túradoboz-szetteket). Mint ahogy olvasható, én inkább túrázásra ajánlom, de csomagok nélkül a kanyarvadászatot is meglehetősen kedveli. A váz elég merev, a fékek egy személlyel bírják az ilyen kiképzést, és egy jó gumival bármikor le lehet érinteni a lábtartókat (persze csak forgalomtól elzárt területen teszünk ilyesmit ;) ).
Amikor megvettem a motort, elvittem a szerelőhöz átnézetni. Semmi gondot nem talált, kapott a gép egy kötelező szervizt és már mentem is vele. A hátsó teleszkóp-szimmering szállt el benne ami elvileg –mivel ez gázos teló- telócserével orvosolható csak. De mivel a szerelő akihez járok nagy Dominator-os maga is, ezért valami szakival átalakíttatta szétszedhető-re meg szelepet is tett rá hogy a nyomást bármikor változtathassam (soha nem tettem de elvileg lehetne), és az egész átalakítást 20e+munkadíj fejébe sikerült megúszni. Azóta egyszer a kuplung bowden szakadt el amit 2-3e-ből kicseréltem. Valamint fékpofa, fékolaj,motorolaj,szűrők,izzó cserék voltak csak a motoron, meg persze gumicsere rögtön a vásárlás után.
Ami hátrányként mondható el a motorról az a szélvédelem. Kanyarvadászatnál, városban, rövidebb túrákon nincs vele gond, de 4-500 km-es túrákhoz már mindenképp érdemes egy plexit szerezni rá! A fogyasztása elfogadható 4,5-5,5 között eszik attól függően,hogy hol és hogyan használjuk a motort (lehet ez alá is vinni a fogyasztást, de hát aki olyan tempóba akar menni az vegyen 125-öst). A másik gyengéje talán az első villa. Aki csak túrázni akar annak elég de komolyabb kanyartempóknál már jól jön bele egy „keményebb” olaj. És talán a legfájóbb hátránya a motornak ami kicsit vicces, de hosszú távon elég idegesítő, hogy mindenki azt mondja rá „Ez olyan mint egy MZ”, sőt sokszor 250-esnek nézik, persze kanyarvadászat közben könnyen az arcukra lehet fagyasztani a mosolyt :D.
Összességében csak ajánlani tudom a motort. Extra megbízható kiforrt szerkezet. Kényelmes, pakolható és avatott kezekben gyors motor (persze még mindig nem KTM).
Erre használtaKanyarvadászat, túra, város.
JavítanivalókHátsó teló szimmering
kuplung bowden
kötelező szervizek
Itt szervizelte"Kanyar" (Csepel)
A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
netuddki2Beküldve: 2010. október 24.