Honda MTX125 8,4 / 10
Honda /
Honda MTX125
gyártási év: 1993
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 4200
vezetett km: 1000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen
Hát hol is kezdjem...Honda kicsit ronda...Talán ez mindet el is mond! A tervezők nem éppen voltak a toppon amikor megtervezték,bár az akkori kornak a szinvonalát hozza (dt lc,tsx,etx stb...) ezek a tipusok sem igazán szebbek! Tehát biztos nem az esztétikai megjelenése miatt fogják őket megvenni! Manapság egyre ritkábban látni ilyeneket az útakon(olasz verzió),hirdetésekben sem túl nagy számban szerepelnek! Igazából engem sem esztétikai,illetve teljesítményi szempontok nem befolyásoltak amikor megvettem,egyszerűen ez volt közel,egész jó áron(ennek megvolt az oka),na így nem SZABAD motort venni! De türelmetlen votlam ez lett! Gyakorlatilag aznap elkezdtem szétbontani az egész motort,segítséggel ez pár óra alatt végbe is ment(nem így terveztem,dehát megvételkor is hallható volt egy erős csörgés,javítási költséget belekalkuláltam az árba)! Henger falán szép nagy húzás,menthetetlen(nikasilos),(újraperselyzés-re volt szükség),dugó szoknyája meg volt repedve...(korábban széthullhatott a hajtókat a puszítást ez okoza,sok nagytudású pedig visszatette így)! Csoda,h ment,de nem adta föl! Vettem egy újraperselyzett hengert,új dugót,hajtókar látszólag nem rég volt cserélve,így gondolom kitart egy darabig! Motorja egy 23lóerős,18Nm nyomatékkal rendelkező 1 hengeres vízhűtéses benzinmotor, 6sebességes váltóval! Atac \\\"vezérlés\\\",sokan powernak hívják,de semmi köze hozzá! Szemből nézve a hengert bal oldalon egy kb 2cm átmérőjű nyilás helyezkedik el ami kis fordulaton nyitott állapotban van,így a kipugáz 1 részét fölvezeti a hengerben lévő kamrába ott kering egyet és vissza a kipuba(ezáltal folyt valamennyit a motoron)! 6000rpm fölött zár...A mechanizmust,nem néztük mi működtetheti!Tehát teljesen eltér a power működési elvétől,ott ugye álltalában egy powernyelv folytja alacsony fordulaton a motort( egy bizonyos szinten zárt állapotban van,magasabb fordulaton nyit,így lehetővé teszi a kipunyillás teljes keresztmetszetén a gáz kiáramlását! Ugye rájöttek az okos tervezők,h minnél nagyobb a kipu nyillás annál jobban megy a 2T nagy fordulaton,de kis fordulaton nyomatékszegényebb lesz,ezért van szükség a powerra! Ezt csak azért írom mert sokan nincsenek tisztában a működési elvével,azt hiszik a power egy külön kegyere,amitől baromira megy a motor :)! Na de térjünk vissza a motorhoz,mivel atac os így jóval nyomatékszegényebb alsó tartományban mint pl egy dt r vagy tuareg stb...Viszont ebből adódóan az a alacsony és a nagy fordulatszám külömbségnél fellépő teljesítménybeli külömbség hatására jóval \"erősebbnek\" érezni mint néhány powerral rendelkező kategóriabeli szerkezetet,bár néhánytól ténylegesen is jobban megy! Gyakorlatban 9-10 s alatt futja a 100as tempót,végsebességét még nem néztem,fogyasztás 5 liter körül alakul! Futóművileg oda tette magát a honda elől levegős csillapítás,ami fujtatható,mindenki beállíthatja a saját izléséhez(ebben a kategóriában ez nem nagyon elterjedt dolog),bár elég virsli becsúszószárakkal rendelkezik! A központi telló egy marzocchi,gázos/olajos,egész szépen dolgozik! Sajnos mozgási tartományairól nem tudok adatokkal szolgálni! Elől két dugattyús úszónyerges Grimeca féknyereg helyezkedik el,240mm-es tárcsával,nem iagazán van a toppon,bár meg lehet állni vele! Hátul dob,amitől sokan ózkodnak,de sárban sokkal igénytelenebb,jó betétekkel egész türhető fékhatása van! A motor 125 kg-os súlya,átlagosnak mondható! Elég kényelmes még 2 személy számára is! Egyebet nem tudok mondani,kérem kapcsolja ki!
Erre használtaTerepen bohóckodásra,túrázásra...
JavítanivalókHenger,dugattyúszett,akku stb...
Itt szervizelteItthon!
A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
Ozaki9Beküldve: 2009. május 3.