Honda CRF250 6,2 / 10

Honda / Honda CRF250
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2008
üzemóra az elején: 39
vezetett üzemóra: 49
fogyasztás: 7 liter / óra
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 2/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 3/10
megérte-e a vételt: nem

Azér írok ide,mert olvasva a többi olvasó hozzászólását,úgy gondolom nagyon elfogult vélemények születnek a 4 ütemű cross motorokkal kapcsolatban.Én írnék néhány kellemetlen,és nagyon bosszantó(zsebbe nyúlós)dolgot is,amit a használók,és leendő vásárlók elfelejtenek leírni,és vásárlás előtt figyelembe venni.Azzal kezdeném,hogy kb 10 éve versenyzem,nem profi szinten,az amatőr kupasorozatban,és az Endurocross bajnokságban(2002-ben második voltam II.osztályban).
Sok évig 2T motort használtam,de jött az új kor,a 4T teknika.Én is váltottam,mint mindenki azóta.Elősször egy 450CRF motort használtam(Újonnan vásároltam,2004-es évj),ami jó válsztásnak tünt a2T 250 ccm után.(jó motor,jó fékek,de kemény rúgózás elöl)de a szervízkölsége,és szervízintervalluma merőben más mint a 2T motoré.Mindenki azt gondolná,kevesebb,de nagyot tévednek.Cseréltem én mindent 1,5 év alatt amit lehetett,és a 2t esetében 2-3 évente kellett csak.Szelep,vezérműlánc,dugattyú.Mivel nyomatékosabb,a kuplung is kevésbé bírta,a lánc,lánckrék is,a gumiról nem is beszélve.Jó kedvemben akár 2 óra alatt is lemotoroztam egy hátsó gumit.A költségek csökkentése végett úgy gondoltam,ha lecserélem 250 CRF-re(2004 évj.garantált 3 üzemórát használt),jobban járok,és pályán is könnyebben kezelhető lesz.Másodszor is tévedtem.Cseréltem ismét szelepet(sokat),dugattyút,vezérműláncot,láncot lánckereket.
54 üzemóránál megragadt a hajtókar,pedig számláló volt a motoron,és garantáltan 5 óránként cseréltem az olajat(Repsol Racing 10W50),és tisztítottam minden motorozás után a levegőszürőt.
Most Szintén egy CRF 250 amit használok,de már a kettő kipufogós változat.(2006 évj.39.1 órával vettem,a teleszkópok átszelepelése,és a rúgók lágyabbra cserélése után)Az ihlette az írásomat,hogy most(49.1 üzemóra-tehát 10 órát mentem én vele)
Ismét túl vagyok egy teljes motosfelújításon,mert a hajtókarban lévő kosár 4 darabra tört.A szelepek már 20 óránál vasra lettek cserélve,mert a titán addig bírta.
Most ismét cseréltem dugattyút,vezérműláncot,hajtókar.Az anyagköltség meghaledta a 100000.- forintot.A hajtólánc,és fogaskerekek is ki lettek már régen cserélve,mert azok is hamarabb elkoptak mint anno a 2T-n.
Szóval részemről a nagy kérdés,hogy 4T,vagy 2T,úgy gondolom egyértelműen eldőlni látszik.A 4T motorok igaz könnyebben motorozhatóak,de a szervizintervallumuk,és alkatrészáraik jóval,de jóval meghaladják a 2T motorok használhatósági idejét.
Csak azért írtam,mert szerintem sokan nincsennek ezzel tisztában,és csak 4T motor szeretnének vásárolni.Összeségében a 4 ütem sokkal drágább,és kötségesebb.Én 4 év 4T után ismét 2T motorokat nézegetek,mert belefáradtam az 50 üzemóránkénti sok-sok százezer forint ráfordításába,hogy a motoromon a még nagyobb(és költségesebb) javításokat elkerüljem.Hajtókar szakadás.Motorblokk kilyukadás.szelep leszakadás,stb.
Én a 2T motoromon 20 óránként cseréltem a dugattyút,és három dugattyú után a hajtókart.Ami a4T alkatrészárainak a felébe került.
Tehát én azt mondom,hogy HAJRÁ 2 T!
Élvezeti értékét nézve talán még élvezetesebb,viszont nagyobb motorozási,technikai tudást igényel,de SOKKAL OLCSÓBB!
És szerintem ez sokaknak fontos szempont!
Ebben az országban a motorsportból úgy is lehetetlen megélni,és szint az összes versenyzőre mondható,hogy mivel nem a spotbol él,hobbista,és az egészet csak a motorozás szeretete miatt csinálja.
Nem a szerelés szeretete miatt,mert akkor nem motorozna,hanem a hétvégente is motort szerelne!:)

Erre használta
Motocross,mivel"elvileg"verseny motor.

Javítanivalók
Szelep,dugattyú,vezérműlánc,hajtókar,fötengely szimering,kuplung,szinte minden,amit előtte a 2T motoron alig-alig cseréltem.

Itt szervizelte
Sokmindent én csináltam.Amit nem,azt szekszerű kezekre bíztam!

A beküldő 25 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: T.N.

Beküldve: 2008. január 19.