Honda CB1000 BIG-1 9,2 / 10
Honda /
Honda CB1000 BIG-1
gyártási év: 1994
lökettérfogat: 998 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 64000
vezetett km: 43000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen
Szóval! Hol is kezdjem! Több indokom van, h miért választottam ezt a típust! Nekem gyerekkori álmom volt ez a motor, azért is esett rá a választásom. Én mondjuk szeretem a régebbi motorokat, jobban tetszenek, mert azokban még van anyag. Lásd pl a nagy kupplungdeknit! :) Ezelött egy kis szünettel egy GSXR750-em volt, de már kezdett szétesni, zörögni stb, bár az is beletartozik, h belegondoltam, h ha avval a 3 év motorozást túléltem, akkor vissza kéne venni picit, ezért is választottam naked motorot. Ezt a motort nagyon olcsón hozták be nekem Németországból, majdnem fele annyiért mint amennyibe nálunk kerül, meg valahogyan jobban megbíztam a kinti gazdájában, h nem hajototta szét, mint az országunkban...
Ebben az évben sajna nem tudtam menni, mert márciusban elütöttek, és a motor tk-lett, mert megrepedt a blokkja, de már majdnem teljesen újjáépítettem. Majd talán az extrákról is beszámolok, h milyen lett.. :) Még nagyon sokat tudnék mesélni erről a típusról... :) Pl: hogy összeszedtem(meg fogom is) az országban az összes Big One-t... :)
Sosem hagyott még ott sehol!
Rossz tulajdonságai a tapasztalatom szerint:
1. : Mivel ezt a motorot 18"-os kerekekkel adták ki, ezért problémát okozott gumit venni rá. Pár gyártó gyárt már csak ebben a méretben, és nincs normális választék, arról nem beszélve, h 2szer olyan drága rá a gumi, mint más motorokra. Szerencsére eléggé "megszállott" vagyok, így a külföldi Big One tulajok segítségével ezt a gondot is ki tudtam küszöbölni, avval, h a régebbi gyártású CBR1100XX felnikre cseréltem. Külföldről vettem bele felniket, és egész jól megúsztam. Komplett első+hátsó felni gumistól, meg tárcsástól 70e volt. Ez azért is volt egyszerű, mert a féktárcsa oszóköre ugyanaz a két fajta felninek. Evvel javítottam a motor súlypontján, sokkal könnyebben ledől.
2. : Az első telót picit puhának tartom, bár nem koppan fel soha sem(még amikor egykerékről dúrván rakom vissza sem), és sajna nem állítható. Ezt majd avval szeretném megoldani, h a Japóknál lehet venni bele, komlett állítható belsőt kb 70e-ért.
3. : A hátsó teló lenne a másik dolog. Én elég light súlyban mozgok(60kg) és akárhogyan is állítóm a rugófeszítést, nem csillapít rendesen. Ha már valaki felül a hátam mögé, akkor már teljesen jól működik, úgy ahogy kell neki. Egy barátom Big One-ján át lett szelepelve, meg újra lett töltve a teló, és attól meggyógyult ez a gondja is. Kb 15e...
4. : A kmóra közlő műanyagja többször szétment, mert megszorult a spirált meghajtó tengely a kosztól.
Bár ez az én hibám, mert ha nem brigéciollal mosom le, akkor nem lesz koszos belül sem. A gondot megoldottam úgy, h csináltattam hozzá fémből egy olyan közlőt és mát jó is azóta. Kb 1000 Ft volt. :)
Igazából több problémám nincs vele.
Jó tulajdonságok:
NAGYOOOOON MEEEEGY! :))) Hihetetlenül erős már 2000-res fordulatszámtól bármelyik fokozatban. Nemtom mennyi lehet a vége, de nálam már mutatott az óra 250km/h-t! Csak elfogyott az egyenes, meg már akadt egy kis betonfal effektes szél... :)
Aztán! Hihetetlenül kényelmes! Folyamatosan csak tankoláshoz megállva 550km-t vezettem le vele, és nem fájt a fenekem. :)
Könnyen szerelhető, ha bármi baja is lenne, mert pl karbis, bár bontva elég ritka hozzá bármi is, de a blokkja a CBR1000F-en alapul, úgyhogy ahhoz van minden. A vezműláncfeszítős gondok itt már nincsenek. Nekem 93000km-nél lett cserélve, és addig még a szelepfedél sem volt levéve.
Érdemes rá erősebb láncot venni, mert a 100 lovas láncot nekem eléggé megnyújtotta, de a 130 lovas tökéletes.
A fékrendszer profi, bár nekem fém fékcsövek vannak rajta, de nagyon jól fog! Semmi gondom nincs vele! A radiális fékek sem fognak jobban, mint tapasztaltam!
Ami nagyon fontos, hogy tisztelni kell, mert NAGY, NEHÉZ, ERŐS! Soha nem adom el!
Erre használtatúra, gyorsulgatás, egykerék,...
JavítanivalókLáncszett, gumi, fékbetét, ezek ugye a kopó alkatrészek. 1szer folyott a vízpumpám, de egy tömítés cserével megoldottam. Ami komolyabb volt, az a vezműlánc + feszítő volt 93000 km-nél. Más nagyobb baja nem volt. Bár én mindig szerelgetek rajta valamit, de nem problémás dolgokat, hanem pl elakadásjelzőt...
Itt szervizelteKomáromban a Komfront KFT-nél, a Honda márkaszervízben a Szunyog nevű szerelővel, és a Zsolival. Korrekt cég, jó áron dolgoznak, bár mindig sok a melójuk, ezért picit lassúak. Tőlük rendelek mindig alkatrészeket, abban a legjobb cég! Segítőkész, beszédes társaság! :) Szeretem őket!
A beküldő 15 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
bigoneosziBeküldve: 2007. augusztus 31.