Honda CBF500 7,8 / 10

Honda / Honda CBF500
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 500 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 5800
vezetett km: 26000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 6/10
megérte-e a vételt: igen

A motort kényszerből vettem. Előtte sportmotorom volt, az eladásra került és ezt csak is azért vettem meg mert olcsón odaadta egy ismerős. Másra abban az időben nem volt pénzem. Nem vagyok egy naked motoros úgyhogy ezek tekintetében olvassátok a véleményemet a motorról.

Először is a negatívumok:
Mint már írtam a motor nem az én stílusom és én nem arra használtam a motort amire az hivatott. Pályázásra használhatatlan. A moci egy nagyobb döntésnél teljesen instabillá válik. A lábtartót nem nagy művészet rajta elkoptatni mert annyira alacsonyan vannak. Én kivettem belőle a koptató csavarokat de még így is simán leértek. A fék elég gyenge. Kell rá legalább egy fém fékcső. Értem ez alatt, hogy egy erősebb szerpentinezésnél elpuhulnak. A gyári kormányt én kicseréltem egy alacsonyabb és szélesebb kormányra, hogy egy kicsit sportosabb legyen a gép. Alulról elég jól húz a motor, de ez hamar elfogy. Én 70 kg vagyok és úgy 140 km/h-tól eléggé ellustúl a motor. Végsebessége 180 km/h körül van.

Pozitívumok:
Legnagyobb pozitívuma, hogy ez a motor MEGÖLHETETLEN! Ütöttem vágtam az a 3 év alatt amíg nálam volt és semmi baja nem volt soha. Siófok-Budapest M7-esen nyélgázon végig, motoros találkozós hangerőfitogtatás stbstbstb... Meg sem kottyant neki!A hangját szerettem. Gyári kipufogóval szinte mint egy sor négyes. Csendes és egyenletes. Sportdobbal iszonyat hangerő és visszadurrogás. A motor kényelmes, ha normális sebességgel közlekedsz. 130 körül még eléggé elviselhető rajta a menetszél plexi nélkül is. 0-80-ig nagyon szépen húz. Városi közlekedésre és túrázásra kiváló választás.

Végszó:
Úgyérzem, hogy a negatívumok amiket írtam az teljesen szubjektív vélemény. Ez a motor hétköznapi használatra való. Ha normálisan közlekedsz, túrázól, ilyesmi akkor tökéletes választás. Alacsony fenntartás, alacsony fogyasztás, könnyű kezelhetőség. Kezdőknek és normális motorosoknak ajánlom, akik nem száguldozni akarnak és nem akarnak a szerpentin királyai lenni. Ha így közlekedsz akkor a negatívumokat hagyd figyelmen kívűl.

U.I.: Aztán végülis sikerült megölni a motort 2011 tavaszán. Kölcsön adtam egy barátomnak és egy öregasszony megfordult előtte a záróvonalon piros suzuki stiftjével és frontálisan találkoztak. A srácot összetudták rakni a motort nem.

Erre használta
Pályáztam, egy helyben bőgettem, nyélgázon közlekedtem vele ahol lehetett. Ja. És túráztam is.

Javítanivalók
SEMMI!

Itt szervizelte
Olajcseréket és fékbetét cseréket magam végeztem el.

A beküldő 12 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Deshiboy04

Beküldve: 2013. szeptember 15.