Honda CBF600 8,6 / 10

Honda / Honda CBF600
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 600 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 25371
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Olyan motort szerettem volna, ami 100 lóerő alatti és nem egy rövid motorosélet kezdetét jelenti.
A várakozásaim beváltak. Az "A21" kategóriában ideális kezdő és tanulómotornak tartom.
Nem akar felágaskodni, ha hirtelen adsz gázt, nem csúszik meg visszaváltásnál, szóval minden esetleges hibádat kiküszöböli. Nem fogsz esni vele ahogy elhagytad a szalont. Nagyon felhasználóbarát. (Igaz az R1-es is csak annyira megy amennyire a jobb kezeddel tekered a gázkart.)
A motor nagyon strapabíró, igaz ez nyílván a vezetési stílustól is függ. Még mindig az eredeti lánc és gumik vannak rajta. Igaz a gumikat cserélni kell a szezon előtt, mert elkopott. (Főleg a közepe, pedig kanyarban sem tolom.)
A motor jól gyorsul, jól megy. A vége 210 körül van. Az enyémen a gyári helyett már túraplexi van, de 160 körül már így is jó a szél. Igaz az eső viszont nem esik. nem szoktam nagyon hajtani. Közúton átlag 110-120. Ez elég. Előzni nagyon könnyű.
Ha elengeded a kormányt lehet kis kormányszitálást tapasztalni.
A váltója nagyon jó. Könnyen kapcsolható kuplunggal, vagy anélkül is. Egyetlen hátránya, hogy nehéz. Főleg tolni, de hát nem azért vesz motort az ember, hogy tologassa. Az oldalszél ezt is rettenetesen lökdösi. Egy hete (2009 március) a 6-os úton kb 70 fokos szögben közlekedtem vele és nagyon figyeltem a kamionoknál.
Szépségben nem vetekszik a Yamahákkal, de jól néz ki.
Az ülése hosszú távon is kényelmes. Nem kell 120-al menni, hogy megtámasszon a szél és ne fájjon a csuklód.
A világítása éjjel is jó. Jobb lenne itt is, ha a tompított is világítana mindkét lámpatestben a láthatóság miatt. Nappal reflektorral sokszor villognak az autósok, így nem szoktam használni. Így viszont már párszor kijöttek elém balesetveszélyes helyzetet teremtve, főleg lakott területen belül.
A motor megbízható, Indul télen-nyáron. Igaz a "szivatója" elég rossz helyen van. A kormányon jobb lenne. A visszapillantó tükröt elég nehéz jól beállítani.
Ha kezdő vagy újrakezdő vagy esetleg nincs "lóerőmániád" szerintem nagyon jó választás.

Erre használta
csak túra

Javítanivalók
Csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni,
Nem számítom ide, hogy túradobozt, kipufogót,tükröt, bukókeretet cseréltek rajta, amikor egy parkolóban nekitolattak és feldöntötték.

Itt szervizelte
Megamotors Pécs

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: sumo100

Beküldve: 2009. március 26.