Honda VTR1000F 9 / 10
Honda /
Honda VTR1000F
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 996 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 14
vezetett km: 21500
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen
Hol is kezdjem?
A történet 1997-ben kezdődött,egy autó és motor kiállításon,amikor megláttam az egyik pódiumon,a VTR 1000 F-et.Minden álmom ez a motor lett.Minden porcikáját imádtam és elhatároztam,hogy lesz egy ilyenem,pedig semmit nem tudtam róla.Szerelem volt első látásra!A 8 éves álom 2005 decemberében megvalósult,amikor megvettem a Vasat.Előtte nem volt nagy motorom,de sok típussal motoroztam és gyerek korom óta megőrültem a két kerekűekért.A V2 mindig is jobban izgatott,mint a sorosok,a nyomatékuk,a hangjuk,a dinamikájuk és még sok minden miatt.
Jöjjön a bemutatás!
2000 km-ig 6000 fordulatnál jobban nem húzattam,mert bejáratós volt,így most sok rémtörténet ellenére a gép 6-8 liter között fogyaszt!Ez nem vicc!Ha finomkodok vele akkor is,ha cibálom neki akkor is.Mondjuk mindenből a legjobb van neki megadva és a Vas ezt meg is hálálja!A 93 Nm nem elhanyagolható,a nyomaték rugalmassága nagyon jó.Simán vissza engedhetem a gázt 80-90 km/h-ig és a váltót 6-ban hagyom és úgy gyorsítok,semmi gond nélkül húz.Nem kell annyit dolgozni a váltóval,mint egy soros motorral.A közel 110 LE sem semmi.Iszonyat durva repülő rajtot lehet vele venni és az érzés közben leírhatatlan és ezt majdnem szabályzásig képes tartani.A nagy motor fék miatt,én kevesebbet használom a sima fékeket.Vissza kapcsolgatással is gyors lassulást lehet elérni!Nem olyan ideges,mint egy soros,sokkal finomabban és egyenletesebben adja le a teljesítményt.Tavaly ősszel kapott két Leo Vince Slip On dobot,amik a hiedelmekkel ellentétben kb. 2-3 LE-t tesznek és nem többet,az amúgy sem szegényes méneshez.Na és persze a hangja,hát azt leírni nem lehet,hallani kell.Ahogy dörmög,az egyenesen muzsika,a fejek meg csak forognak,hogy mi közeledik!
A kipu cserék és a szinkron után észrevettem,hogy kb. 500-1000 fordulattal alacsonyabb tartománynál is elemeli az elejét,kuplungolás nélkül!Nem tudok egy kerekezni és így ez nekem félelmetes,hogy gázból így feljön az eleje!
A futóműve kicsit lágyra van hangolva gyárilag,de így nem pattog vele el az ember,de teszi a dolgát.Mentem vele Go-Kart pályán is és nagyon jó vissza jelzéseket adott.A súlyelosztása a V elrendezés és a 2 kipufogó miatt,nagyon jó.És ami nem elhanyagolható,hogy nagyon kényelmes motor.185 centi magas vagyok és nekem teljesen jó.A rekordom 240 km egy szuszra(város,városon kívül,csapatás,forgalom,stb.),leszállás nélkül.Két személynek sem kényelmetlen(mondták ezt az utasok :-) !
A fékekről annyit,hogy nagyon pontosak,jól adagolhatóak,mint egy HONDÁN,minden helyzetben hibátlanul működnek!
A formavilág a gyártásától kezdve nem sokban változott csak apróságokban.Nekem nagyon bejött a keskeny forma,a kecses farok rész és a fél idom,az oldalról kicsit cápaszerű orr rész.Szerintem a formája a mai,modern motorok között is,simán megállja a helyét!
Negatívumok!
Szerintem ennek a motornak ebből nem sok van és ami van is,azt elnyomja a rengeteg pozitívuma!Pl.:Keményebb igénybevétel mellett,a fékek kicsit felpuhulnak,de nem vészesen,amit 1 fém fékcső szettel lehet orvosolni.
Az ülés szélessége és kényelme,a motor keskenységéből adódóan nincs olyan,mint a sorosokon,de hozzá lehet szokni.
A gumit és a láncot,a nagy nyomaték miatt eléggé szereti,de valamit valamiért,szerintem!
Az ülés alatti rész nem túl nagy(de ez nem is 1 GoldWing)!
És egy utolsó,hogy asszem 2002-3-tól nem adják gyárilag az ülés púpot!
Összegzés!
Ha olyan motort akarsz,ami egy kezes bárány,de ha akarod,akkor egy bárány bőrbe bújt farkas,akkor törd fel a malac perselyt!A Vas imádja a kanyarokat,de városi forgalomban is megállja a helyét,a keskeny alakja miatt.Olyan könnyen lehet vele kanyarodni,mint egy biciklivel.Hihetetlen nyomaték,dinamika,kényelmes és fantasztikus élményt nyújt a V2-s blokk!
A HONDA MÁR CSAK ILYEN!
IMÁDOM!
Erre használtaTúrázás
JavítanivalókA kopó alkatrészeken kívül semmi!
Itt szervizelteHonda szalon 12000 km-ig,de a 18000-t már Nacsa Zsoltnál csináltattam,Csabaszabadin,aki a Hondás rezsi óra díj töredékéért csinálta és nagyon profin érti a dolgát!!!
A beküldő 15 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
SpanyolBeküldve: 2011. február 3.