Honda CB250 Hornet 8,4 / 10

Honda / Honda CB250 Hornet
gyártási év: 1999
lökettérfogat: 249 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 44700
vezetett km: 34700
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A korábbi tesztemben ez volt olvasható:

2008 márciusában került hozzám a kisdarázs. Első motorom lévén a fő szempont vásárláskor a kis teljesítmény volt, ugyanakkor a tekintetet vonzó megjelenés is szerepet játszott. A legkisebb Hornet könnyen összetéveszthető 600-as testvéreivel, hiszen sok alkatrész kompatibilis egymással a két típuson. 250-es létére jócskán túlméretezték a gumikat, melyek 130 és 180 szélesek.

Habár a blokk 29 kW-ot [38,9 LE] képes leadni ennek ellenére meglepő a fürgesége, igaz csak a magasabb fordulatszám tartományban. Városban 6. sebességi fokozatban is nyugodtan lehet vele közlekedni 50-nel, ilyenkor 4.000-et fordul a főtengely percenként. Hozzá kell tennem: ne számítsunk semmi hirtelen reakcióra 6-7.000 alatt. Az "erőmű" 24 Nm maximális forgatónyomatékot bocsát a rendelkezésünkre 11.000-es fordulatszámon.

Az üléspozíció kissé alacsonyabb, mint a többi motoron, ez kellemetlen lehet a magasabb sofőrök számára. A magam 183 cm-ével kényelmesen elférek rajta, viszont 4-5 óra motorozás után már nem őszinte a mosolyom... Utazósebessége, amit még könnyedén tud tartani, az a 130-150 km óránként, végsebessége 175-180 km/h körül alakul. Szélvédelem nulla, ne is várjunk mást!

Kinek ajánlanám ezt a motort? A válaszom: mindenkinek, aki szereti a különlegeset, a szél simogatását, a magas fordulaton élő "sornégyes" blokkot, na és persze annak, akinek a motorozás nem a száguldozásról szól.

Folytatás:

2010.09.30.-án adtam el 79.400 km-rel. Igen, biztos ennyivel, nem elírtam. Ez mindent elárul a megbízhatóságról. Nem ódákat akarok zengeni erről a motorról, de aki azt mondja, hogy a japán belpiacos 250-es soros négyesek nem bírják a kiképzést, akkor azok tévednek.

Kapuvár-Tiszaújváros-Aggtelek-Lillafüred-Kapuvár távon egy gond volt csak vele: tankolni kellett. Sajnálom, de gyenge pontként most is csak az alacsony nyomatékot tudom felhozni.

Aki ilyen motort tervez, biztosan nem bánja meg. Az MC14E kódjelű motor kiforrott konstrukció, 1986 ótá gyártásban van a mai napig is. Vezérműlánccal nem kell foglalkozni, mert nincs benne, helyette egy fogaskerékblokk sír tipikus Hondás hangján.

Erre használta
Mindennapi közlekedésre, munkába járásra, kirándulásra.

Javítanivalók
A kötelező karbantartásokon kívül:

- teleszkópszár szimering és porvédők cseréje
- toló irányú gázbovden cseréje
- km/h spirál cseréje
- benzincsap cseréje
- szelephézag ellenőrzés (állításra nem volt szükség!)
- karburátor szinkron
- műszerfal világításban egy izzó

Ezek mind a korral járnak.

Itt szervizelte
Red Baron, Győr

A közhiedelemmel ellentétben én meg voltam elégedve velük, jól, pontosan, igényesen dolgoznak. Előre kalkulálható a javítás/karbantartás költsége, mivel nem óradíjban, hanem fix költségben gondolkodnak. Szerintem korrekt.

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: peter.pavloczki

Beküldve: 2010. október 8.