Honda CB500 8,4 / 10
Honda /
Honda CB500
gyártási év: 1999
lökettérfogat: 499 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 41000
vezetett km: 8000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen
Hol is kezdjem. Már 5 éve vagyok a motoros társadalom tagja. Bejártam a ranglétrát, és most elérkeztem az 500 as kategóriához. Miért is választottam pont a Hondát? Ebben a szegmensben 3 típus közül választhattam: Suzuki GS500, Kawasaki ER5, illetve a Honda CB500. Azért esett erre a választásom, mert ez a legerősebb, és a legmegbízhatóbb a 3 közül. A Honda legendásan strapabíró, és nekem a szűk 60 Le teljesen megfelel. Magyar közúti használtban véleményem biztonságosan nagyobb motort nem lehet igazán kihasználni. Én a "sport" változatot választottam, ugyanis a szélvédelem a fejidom végett jobb, de a nakednél is orvosolni lehet a problémát egy plexivel.
Szépen sorba veszem a legfontosabbakat. A kerekek viszonylag keskenyek (110, illetve 130), de ez nem feltétlenül válik a motorozhatóság kárára. A jó gumiválasztás a titka. Hátul dupla rugóstag dolgozik, ami teszi a dolgát. 5 állásban állítható egy célszerszámmal. Az eslő telók nem állíthatóak, de így pont jók ahogy vannak. A fékek Brembok. Nagyon jól fognak, habár elől is csak egy dolgozik. de így is rendkívül hatékony. Most áttérnék a motorra magára. Egy soros, kéthengeres erőforrás van benne, mely bő 40 Nm - t és szűk 60 Le tud. A sebességváltó 6 sebességes, ami rendkívül puhán működik, nem kell vele nagyon gépészkedni. Ha nem akar az ember vadul gyorsulni, akkor 4 és 5 ezres fordulatnál érdemes elváltani. Ekkor fogyaszt nagyjából 4 litert. Az igazi erő azonban 6000 felett jön elő belőle. Ekkor igazán húz, és a legszorosabb helyzetekből is kivágja magát a kis Honda. Ha úgy huzamosabban pörgetve van, akkor 5, 5,5 litert eszik.
Összességében egy igazán jó motort kapunk megfizethető áron. Az üléspozíció igazán kellemes, ugyanis sem a csuklót, de a gerincet nem terheli túlzottan. Kezdő motornak is ideális, ugyanis nagyon kezes, de azért nem árt tisztelni a gépet. :)
Széles utat, olcsó benzint!
Erre használtaMunkába, iskolába járásra, és túrázni is használom. Mindenre tökéletes.
JavítanivalókFeszültségszabályozó.
Itt szervizelteOtthon csinálok mindent.
A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
l1nuxBeküldve: 2010. május 21.