Honda VTR1000F 9,2 / 10
Honda /
Honda VTR1000F
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 996 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 14
vezetett km: 21200
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen
Hol is kezdjem?
A történet 1999-ben kezdődött,egy autó és motor kiállításon,amikor megláttam az egyik pódiumon,a VTR 1000 F-et.Minden álmom ez a motor lett!Minden porcikáját imádtam és elhatároztam,hogy lesz egy ilyenem,pedig semmit nem tudtam róla.Szerelem volt első látásra!A 6 éves álom 2005 decemberében megvalósult,amikor megvettem a Vasat.Előtte nem volt nagy motorom,de sok típussal motoroztam és gyerek korom óta megőrültem a két kerekűekért.A V2 mindig is jobban izgatott,mint a sorosok,a nyomatékuk,a hangjuk,a dinamikájuk és még sok minden miatt.
Jöjjön a bemutatás!
2000 km-ig 6000 fordulatnál jobban nem húzattam,mert bejáratós volt,így most sok rémtörténet ellenére a gép 6-8 liter között fogyaszt!Ez nem vicc!Ha finomkodok vele akkor is,ha cibálom neki akkor is.Mondjuk mindenből a legjobb van neki megadva és a Vas ,ezt meg is hálálja! A 93 Nm nem elhanyagolható,a nyomaték rugalmassága nagyon jó.Simán vissza engedhetem a gázt 80-90 km/h-ig és a váltót 6-ban hagyom és úgy gyorsítok,semmi gond nélkül húz.Nem kell annyit dolgozni a váltóval,mint egy soros motorral. A közel 110 LE sem semmi.Iszonyat durva repülő rajtot lehet vele venni és az érzés közben leírhatatlan és ezt majdnem szabályzásig képes tartani. A nagy motor fék miatt,én kevesebbet használom a sima fékeket.vissza kapcsolgatással is gyors lassulást lehet elérni!Nem olyan ideges,mint egy soros,sokkal finomabban és egyenletesebben adja le a teljesítményt.Tavaly ősszel kapott két Leo Vince Slip On dobot,amik a hiedelmekkel ellentétben kb. 2-3 LE-t tesznek és nem többet,az amúgy sem szegényes méneshez. Na és persze a hangja,hát azt leírni nem lehet,hallani kell.Ahogy dörmög,az egyenesen muzsika,a fejek meg csak forognak,hogy mi közeledik!
A kipu cserék és a szinkron után észrevettem,hogy kb. 500-1000 fordulattal alacsonyabb tartománynál is elemeli az elejét,kuplungolás nélkül!Nem tudok egykerekezni és így ez nekem félelmetes,hogy gázból így feljön az eleje!
A futóműve kicsit lágyra van hangolva gyárilag,de így nem pattog vele el az ember,de teszi a dolgát. Mentem vele Go-kart pályán is és nagyon jó vissza jelzéseket adott. A súlyelosztása a V elrendezés és a 2 kipufogó miatt,nagyon jó.És ami nem elhanyagolható,hogy nagyon kényelmes motor.185 centi magas vagyok és nekem teljesen jó. A rekordom 240 km egy szuszra(város,városon kívül,csapatás,forgalom,stb.),leszállás nélkül. Két személynek sem kényelmetlen(mondták ezt az utasok ) !
A fékekről annyit,hogy nagyon pontosak,jól adagolhatóak,mint egy HONDÁN,minden helyzetben hibátlanul működnek!
A formavilág a gyártásától kezdve nem sokban változott csak apróságokban. Nekem nagyon bejött a keskeny forma,a kecses farok rész és a fél idom,az oldalról kicsit cápaszerű orr rész. Szerintem a formája a mai,modern motorok között is,simán megállja a helyét!
Negatívumok!
Szerintem ennek a motornak ebből nem sok van és ami van is,azt elnyomja a rengeteg pozitívuma!Pl.:Keményebb igénybevétel mellett,a fékek kicsit felpuhulnak,de nem vészesen,amit 1 fém fékcső szettel lehet orvosolni.
Az ülés szélessége és kényelme,a motor keskenységéből adódóan nincs olyan,mint a sorosokon,de hozzá lehet szokni.
A gumit és a láncot,a nagy nyomaték miatt eléggé szereti,de valamit valamiért,szerintem!
Az ülés alatti rész nem túl nagy (de ez nem is egy Gold Wing)!
És egy utolsó,hogy azt hiszem, 2002-3-tól nem adják gyárilag az ülés púpot!
Összegzés!
A Honda VTR 1000 F egy kezes bárány,de ha akarod,akkor egy bárány bőrbe bújt farkas!A Vas imádja a kanyarokat,de városi forgalomban is megállja a helyét,a keskeny forma miatt. Olyan könnyen lehet vele kanyarodni,mint egy biciklivel.Hihetetlen nyomaték,dinamika,kényelmes és fantasztikus élményt nyújt a V2-s blokk.Páratlan vezetési élményt nyújt a motor,minden tekintetben!
HONDA!
THE POWER OF DREAMS!
Erre használtaKisebb-nagyobb túrákra.
JavítanivalókA kopó alkatrészeken kívül semmi!
Itt szervizelteAz első három szervíz a Békéscsabai Hondánál volt.A negyedik Nacsa Zsoltnál,Csabaszabadin.Nagyon érti a dolgát és nagyon alapos!Árban kb. a felét tette ki,mint amit a Hondánál akartak kérni!!!Legközelebb is hozzá viszem!
A beküldő 16 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
SpanyolBeküldve: 2011. április 20.