Honda NSR125R 9,8 / 10

Honda / Honda NSR125R
gyártási év: 2000
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 15000
vezetett km: 9000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

A mocira kizárólag a kinézete miatt esett a választás, a többi 125-ös sportgép nem hozott lázba! Teljesen nagymotoros kinézete van, ha meglátnak a visszapillantóban rögtön lehúzodnak.. Elég kevés futkározik belőle, Siófokon ugyanúgy megnéznek mint egy 600 as CBR el! Parkolóban többször is megkérdezték hány köbcentis. (4-600 körülire tippelte mindenki)! :D Érdekessége, hogy az utolsó szériák fényezése teljesen megegyezik a CBR600F ével!

Köztudottan a legmegbízhatóbb 125-ös gyorsasági, nyugodtan el lehet vele indulni hosszabb utakra, nem kell attól félni, hogy mikor fog megragadni.. Sajnos az NSR ek 90% a 8-9-11KW os folytással került az országba, holott gyárilag 22KW korül vannak. Folytatlan NSR ismertető jelei: 0-100: kb. 7mp, vége: 160-170 km/h, 6. ban 6700RPM@100km/h! Mindenképpen folytatlan változatott keress, mert utólag sok idő és pénz a \"full power\"-re való átalakítás!

Motorja erős, de pörgetni kell, 4-5000-től használható, 7000 körül kezd el rendesen húzni. 120 nál még simán bele lehet kezdeni előzésbe, nem kérdez vissza, csak vissza kell pakolni neki! Utazója 120-140 körül van, de bír ennél tartósan is többet ha idő van és sietni kell.. Full szintetikus olajon kívül mást ne rakj bele, ne ezen spórolj! 2. ember súlyát észereveszi de így is lehet azért haladni vele.. Mivel csak 125 ös minden kiló számít, nem fogja ugyanazt az élményt nyújtani egy 50 vagy egy 70 kilós embernek, végsebesség is nagyban változhat! Fékei rendben vannak, jól adagolhatók! Mindenki a kényelemre panaszkodik, nemtudom mit várnak egy sportmotortól.. Jajj így fáj a csuklóm úgy fáj a hátam nekem semmi ilyen problémám nem volt, pedig volt olyan, hogy 550km letekertem vele egy nap! Fogyasztása használattól függ: laza gurulás: 4 liter, kanyarvadászat + jaszkari a balcsi parton: 5,5.

Ha 2T és 4T 125 ös moci között vacilálsz akkor jótanácsként mondom, hogy a 4Tt felejtsd el! 1 hónap alatt megunod, akkorák mint egy bicikli, te azt hiszed mekkora menő vagy vele közben meg mindenki rajtad röhög, hogy erre vered magad! Mentem egy CBR125 ös sráccal, életem legunalmasabb motorozása volt.. Kb. 5-6E res fordulaton elváltottam miközben a CBR tiltáson ment! Gondolom nem akarsz olyan helyzetbe kerülni, hogy az érdi emelkedőn lehagy a turista busz, mert 13 paci van alattad! (Megtörtént eset! :D)

Sok előny mellett persze hátrányai is vannak.. Honda csinál néha felfoghatatlan dolgokat. A mociról lespórolták a benzin visszajelzőt, holott a régebbi változaton volt! Szintén a lespórolták a prakolófényt ami még a legelső MZ ken is alapfelszereltség volt! Érthetetlen! Konkurencia gépein fordított telók vannak, ezen nem, közúti használatban nincs sok jelentőssége, de mindenképp hátrány!

Vásárlási tanácsok:
Mint fentebb írtam, mindenképp folytatlan NSRt vegyél, hogy elkerüld a későbbi macerákat! Sokan 30LEs ként hirdetik, közben meg folytott változat, ha kipróbálod azokat amit írtam, akkor ez az első úton kiderül.. Km órát előszeretettel csavargatják. Műszerfal alatt van 2 csavar az tartja, meglátszik rajt ha már szerelve volt, gyökerebbeknél még a festés is lejön körbe.. Ha a motorban valós a km akkor 20E km körül, még a gyári fékbetétnek és gumiknak kell fent lenni. (Gyári gumik: Pirelli MT75, Michelin E39) Leggyakrabban termosztát, km óra spirál, teló szimering megy tönkre, ezekre mindenképp figyelj!

Szivem szakadt meg mikor el kellett adnom, de ezek a mocik sajnos csak 2 évre szólnak..
Új gép: 600RR Pearl Yellow!
Ha kell valami NSR, RR topicban megtalálsz!

Erre használta
túra, autópálya, városi tötymörgés, zúzás ha késésben voltam

Javítanivalók
km óra spirál, termosztát, kopó alkatrészek

Itt szervizelte
Tatay motor Veszprém, korrekt árakon, gyorsan dolgoznak, 16 évesen is partnerként kezelnek!

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Kondi

Beküldve: 2009. július 7.