HJC IS 17 8,8 / 10
HJC /
HJC IS 17
HJC IS 17
ekkor vette: 2015
eddig használta: 2015
minőség: 9/10
kényelem: 9/10
strapabírás: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen
A sisak vásárlása előtt egy Römer Mandala bukósisakom volt. Sokan lenézik a márkája miatt, amit alaptalannak érzek, bár szerencsére nem kellett tesztelnem az ütéselnyelő képességét, azon kívül meg voltam vele elégedve, azt nyújtotta, amit 36.000.- Ft-ér elvár az ember. Mielőtt megvettem a HJC-t nagyon sok tesztet elolvastam több bukósisakról, amik az IS 17 árkategóriájába estek. Szempont volt, hogy legyen beépített napszemüveg, teljesen kivehető/mosható párnázat, kényelem, tartósság és nagyobb tempónál stabilitás. Több cikkben is a Nolan N86-t hozták ki győztesnek az IS17-el szemben, igaz minimálisan. A N86-nak nem tetszett a formája, fényezése, így egyértelmű volt, hogy melyiket választom. A Kelomotor motoros boltban vettem meg Budapesten, ahol nagyon segítőkészek voltak. Felpróbáltam több méretben, végül az S-es volt a nekem való. Ahogy felvettem éreztem, hogy nagyon masszív, nem kellemetlenül, de érezhetően passzos (akár az új sisakok mindegyike, ha jó a méret). Nem nyomja sehol a fejem, érzésre mindenhol egyformán tart. A plexi nagyon jól zár a rögzítő csat az elején határozottan kattan, ahogy lecsuktuk onnantól érezhetően csendesebb a sisak és szélmentes. Itt jegyezném meg, hogy a hozzá kapott pinlock betétet érdemes már a vásárlás után beletenni, mert nélküle 20 fok alatt hajlamos párásodni a plexi zárt állapotban, ha az orrunkon fújjuk ki a levegőt (nyitott szellőzővel is, olyan 5-10 km-h-ig). Szellőzők jól működnek, nyitott állapotban lehet érezni a levegő áramlását a fejtetőn és elől az orrnál. Sikerült egy utazás alkalmával 120 km-n keresztül, szakadó esőben menni és nem ázott be sehol, amikor levettem a fejem telesen száraz volt. Többen írták leginkább youtubeon a bukósisakot tesztelő videók alatt, hogy a napszemüveg mechanikája hamar elromlik. Nálam ez szerencsére még nem jött elő. Két fokozatban állítható a napszemüveg, nincs nagy orrom, de a második fokozatban már nekem is nyomja :D, szerintem bőven elég az első is. A lencse nem torzít, ha használni kell abszolút semmi hátránya nincs. Maszkkal használom, eddig durván 4000 km-t mentem vele, de semmi nem látszik a párnázaton, mintha most vettem volna ki a dobozából. A formája nekem nagyon tetszik, és a fényezése is szép. Amit észrevettem az első út alkalmával, hogy zajosabb, mint gondoltam. Nem hangosabb, mint a Römer, de halkabbra számítottam. Nagyobb sebességnél is stabil nem hajlamos egyáltalán a fej rázásra (GSX-R600). A fényezése nekem úgy tűnik nem túl strapabíró. Eddig 2 kavics felverődés látszik rajta, amit az első utak alkalmával sikerült beszerezni. Mondanom sem kell, hogy nem voltam túl boldog, az előző sisakom 4 évig használtam, de nem pattant le róla sehol a festék. Lehet nem volt szerencsém és pont úgy kapta, nem tudom. Azóta nem keletkezett újabb sérülés. Úgy gondolom, hogy megérte az árát, nem bántam meg, hogy megvettem. Azért írtam ilyen részletes leírást mert én nem találtam sehol egy épkézláb véleményt a sisakról és szeretném megkönnyíteni annak a dolgát, aki ilyenen gondolkodik.
Problémák- Lassú tempónál pinlkock nélkül hajlamos a párásodásra
- nekem zajosnak tűnt eleinte, de megszoktam
- fényezése nem elég vastag (vagy a lakk réteg)
A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
Feri***Beküldve: 2015. október 6.