Gilera Runner 180 9,2 / 10

Gilera / Gilera Runner 180
gyártási év: 2001
lökettérfogat: 180 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 11000
vezetett km: 9000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A nagyrobogók körébe egy 180-as vxr-el léptem be amit nagyon szerettem. Jó ajánlatot kaptam, megváltam tőle, amit nem bántam meg mivel még nem volt rendszámozva. Ugyan ezért az összegért szerencsésen kifogtam egy keveset használt 180-as kétütemű rendszámos runnert, ami sokkal jobb állapotban van, magyarországi, első tulajdonosától vettem át.

A motor állapota, gyári alkatrészei, blokk bontatlansága meggyőzött, a motor még nem futott sokat. Több mint másfél évet nem volt használva, csak állt a garázsban, így akkumlátor cserére szorult és a gyári szíjat is ki kellett cserélni a fékpofákkal együtt. A műszaki vizsga után csak használnom kellett mindaddig amíg szép lassan kiadta a termosztát hibáját, és a vízpumpa is eresztett a teleszkóp szimeringgel együtt. 19000 km-nél szét kellett húzni a blokkot, akkor már rakjuk rendbe ahogy illik. A dugattyú is cserére került, a rossz termosztát és a feltehetően rossz minőségű olaj hatása meglátszott kicsit a dugón. Kapott malossi hengerfejet is.

Összerakás után meglepően figyeltem a műszerfalat. Teljesítményben is sokat javult, de főleg fogyasztásban. A korábbi 6 literes fogyasztás lecsökkent városban 4,5-re. Nem nagypapás tempóval járok a motorral, ha lehet neki húzni, miért ne húzzam? :) Városon kívül is megéri vele járkálni, a Bükkben barátnőmmel a hátam mögött 3,8 literes fogyasztást mértem 100 km-re. Elég jó a rémisztgetésekhez képest, hogy benzinkutat kell kötni a runnerek után. 7-8 litert fogyasztó nem tuningolt runnerekkel nincs minden rendben. A már említett vxr-em is evett 4 litert.

Gyorsulásával is meg vagyok elégedve, 10 másodperc alatt éri el a 100-at. Valószínűleg ez csak jobb lesz az új szíjjal, és a variátor helyes beállításával, amit tavasszal tudok kipróbálni :)
Városban számomra bevált a runner, kényelmes, jól manőverezhető, egri utakon a futóműve is tökéletes, egyszerű az előzés is. Két személlyel is lehet járni vele, nem romlik sokkal a teljesítménye. 100-110-el lehet tartani az autók tempóját. De a kényelem az elmarad.. Nagyon leül a háta így kissé kényelmetlen az üléspozíció, a menetszéllel együtt nagyobb távon fárasztó, manőverezés se olyan egyszerű már. Mivel ez még a régi kasztnis runner az ülése is kisebb kicsit. Gázzal is vigyázni kell könnyen hátra eshetünk. Végsebessége a gyári adatnak megfelelő 125 km/h. Ez hihetőbb adat mint a 140-150 :) Az új dugóval sokkal könnyebben is indul, hidegen is pöcc.

Csak ajánlani tudom a runnert, ha odafigyeltek rá nem is eszik sokat és nem is hagy cserben! Még most is használom!

Erre használta
Városi szaladgálás, kisebb "túrák"

Javítanivalók
Termosztát, dugó, szívócsonk, teleszkóp- főtengely szimeringek, akkumlátor, fékbetétek, vízpumpa

Itt szervizelte
Magamnak csináltam.

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: dabanya

Beküldve: 2012. január 1.