Fantic Oasis 6,8 / 10

Fantic / Fantic Oasis
gyártási év: 1986
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 1999
eddig használta: 2003
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 2/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

FANTIC OASIS 50.1 Ismertetői: Nagytestű endúró, 18l-es tankal, 6sebesség, víz-és-lég hűtés, kb 100kg önsúly.
Amikor megvettem a motort, kb. 4-5színből állt össze az egész, itt-ott karcokkal díszítve... Teljesítménye egy átlagosan jó sámsonéhoz volt hasonló, mivel a kipufogó szinte 50%-osan el volt koxolva.

Megvétel után nemsokkal kapott egy szép új, nagyon igényes fényezést (fiat seicento gyári sárga színét), a motorban ki lettek cserélve a csapágyak, a gyertya, tömítések, meg a gyűrűk. Gyárilag különolajzású, de ez akkorra már a múlté volt, ígyhát keveréket kellett bele tennem. Természetesen a kipufogó is ki lett égetve, és a dob is fel lett újítva. Ettől igaz sokkal ércesebb hangja lett, de növelt a teljesítményen.
Mitas trial gumikat raktam rá, tökéletesebbnek bizonyult rá mint az enduro.
A felújítás után 100%-os motor lett belőle! Pöccre idult, csillogott, és 90km/h volt a vége!
Ekkor kezdődött a legkeményebb 2éven át tartó teszt:
125-ös endúrók, és crossokkal próbáltam együtt motorozni. Sikerült! Ha csőgázon mentem megszorongattam őket, kivétel az egyenesben...
Ettől aztán jöttek a hibák: fesszabájzó örökös kudarca --- összes világítás megszűnt, kb a második telinél... A láncom elég sokszor elszakadt, egyszer még a blokkomat is meggyűrte.
Utólag belegondolva nagyon dicsőn helytállt a kis Fantic endúró, a kemény hajtásban! A motorja sose adta meg magát, kuplung lamellát is csak egyszer kellett cserélni. Mire eladtam, már szinte roncsá zúztam szegényt, de még mindig ment! Maga a szerkezet örökké tartónak bizonyult, de salynos az apróbb bigyuszok a motorban, és a kasznin végesek.
Ha valaki ésszel használja a jóállapotú Oasis 50.1-esét, akkor nem lesz vele baja!
Simpson után vettem, és Yamaha dt125r -re ültem át utána. Kitűnő tanulómotor volt! Igazi átmenet a fiataloknak!

Erre használta
Éjjel-nappal, télen-nyáron (szószerint!) nyúztam, néha messzebb eltúráztam (mx 100-150km-es túra).


Javítanivalók
őőő.... A végén már minden, de ennek ellenére ment, és a szinyókat, még mindig magamögé utasította!

Itt szervizelte
Otthon

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: motosapiens

Beküldve: 2007. augusztus 18.