Ducati 800 S FF 7,8 / 10

Ducati / Ducati 800 S FF
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 800 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 27000
vezetett km: 9000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Nekem csak soros motorjaim voltak előtte.FZR,R6,R1,...stb. Az idén lehetőségem lett,egy eladott R1-es után meg venni egy 03-as Ducati 800-ast.Kicsit "fáztam" tőle,75LE,a 152LE -vel szemben. :( De győzött a kiváncsiság. :)

Nem igen értettem hogy mit lehet dicsérni monjuk egy 600-as Monsteren!? Pici,gyenge,... de mondjuk szép. ... most már értem...

Az első közössen megtett km-eken,borzasztóan éreztem rajta magamat.Csak prüszkölt,csattogot,durrogott... A formája is olyan csunyácska... Nem is volt olcsó.Én meg a marha agyammal le cseréltem egy R1-et erre a fostalicskára. :((

Nem ragozom.

Aztán lassan meg tanultam vele menni.Az adigi kellemetlen csörgések,szuszakolások,durrogások,át mentek, valami bődületes,hiper brutál üvöltésbe.Olyan erő,és hang jött elő belőle ami teljessen érthetetlen számomra a maji napig is.
Hangsúlyozom 75LE !

Aki még nem próbálta ki ezeket a motorokat,nem értheti.Ez egy olyan motor,(számomra az első) aminek a vég sebességére nem vagyik kiváncsi. Mert nem érdekes. :)) Amúgy olyan 220KM/h körül lehet,de kit érdekel... :)))

Voltam vele az Alpokban,töbször is.Egy igazi élmény,a kanyar vadászat vele.Brutálissan lehet karistolni vele.Nálánál 100 LE-vel erősebb motorokat meg lehet vele szorongatni.És teljessen stessz mentessen,mintha magától akarna neki menni a szerpentineknek.
Autópályára is fel kényszerültem az idén egyszer.Ott sem kellet szégyenkeznem. A 130KM/h kényelmes szél mentes gurulásnak tűnt rajta.De 170-180KM/h sem tűnt erőlködésnek.

Fogyasztása,átlag használatnál 5L-körülre jött ki.Persze ez jobb kéz függő,mint minden motornál.7L-nél nem kellet több benya 100.ra sohasem.De ez az útóbbi,már "killer" menetnek nevezhető.:)
Amikor figyeltem a fogyasztását,(főleg az első KM.-eken) mindig 2-300KM átlagát néztem.

Szél védelme nem rossz,kényelme elfogatható.Utasaim sem szoktak panaszkodni,de gyanítom hogy őket is előbb-utóbb elkapta a "Ducati fanatizmus".:))

Szerviz igénye a megtett kb 8-10E Km alatt nem volt.Amikor megvettem gyertyát cseréltem benne,és a légszűrőt tisztítottam.
Egy kicsit érzékeny a gumi kopásra,amortizált papucsokkal hajlamos a billegésre.

Vezetése megkövetel némi gyakorlást.1.2-ben a gáz hirtelen elvétele, a kormányon való átbukfencezést eredményezheti. Aki nem ismer,és letegezi,könnyen hanyatt eshet vele már induláskor. :) Amúgy 2500-as fordulatig,gyengusz,7000-felett meg már vége is van az örömködésnek.De ami e két tartomány között történik az leírhatatlan.Pontosabban leírható úgy hogy, -----DUCATI-----:)))

U.I.
Ha esetleg valaki elfogultnak tartana,annak üzenem,hogy,igaza van! De nem így születtem,ez a csattogo,dübörgő,remegő,zakatoló,"fekete csúfság" tett ilyenné. :)

Azért az még ide kívánkozik hogy tavasszal szert tettem eg Hayabusára is.Ővele is sok szórakoztató Km-meg tettem.Vegyétek figyelembe hogy két motort használok felváltva. És még így is azt mondom hogy a Dukati egy má világ.Nem jobb,vagy roszabb,hanem más....

Erre használta
Túra,meló,stb

Javítanivalók
Gyertya,olaj,gumi csere.

Itt szervizelte
Magam bütykök.

A beküldő 25 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Meki

Beküldve: 2012. november 2.